AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Hei, jeg føler meg litt fortvilet over å få sterke symptomer så tidlig. Har pause på jobb nå, og lurer på om det er vanlig å få veldig vondt i magen og føle seg veldig svimmel i uke 5? Jeg er uke 5+3 i dag. Jobber som lærer, og føler meg helt utslått. Om jeg forteller min nærmeste leder at jeg føler meg syk, så mulig de tror jeg er uansvarlig som kommer på jobb med covid-symptomer, eller mistenker at jeg er gravid - men har ikke tenkt å fortelle om det før etter 1.trimester er unnagjort... Eller, kan de sterke smertene tyde på begynnende spontanabort? Burde jeg spørre om å få gå hjem?Hva burde jeg i så fall si, som både unngår at de tror jeg kom på jobb med covid-symptomer og unngår mistanke om at jeg er gravid? Måtte sett meg ned i klasserommet, unnskyldte meg med at jeg har vondt i magen....Har undervisning til 15.00, med et par pauser innimellom, men tanken på det føles som et maraton akkurat nå. Vil jo heller ikke "bruke opp" sykedager i tilfelle jeg føler meg verre senere....For et dilemma. Noen som har råd, opplevd det samme? Anonymkode: 14bba...2f8
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 Jeg er også gravid lærer, og er kjempedårlig. Er i andre tri nå men fortsatt like dårlig😭 Svimmelhet, kvalme, utmattelse... Siden jeg ble såpass dårlig valgte jeg å fortelle ledelsen om graviditeten. Det gjorde det mye lettere ❤ Anonymkode: c98b5...bb3 1