Gå til innhold

Flytter inn hos kjæresten, må jeg ha egen innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det høres merkelig ut, har aldri hørt om samboere som har hver si forsikring, men da jeg opprettet tråd her og spurte om hvordan man sier opp osv, mente samtlige at jeg ikke sulle si den opp men ta den med meg til samboer da den dekker mine ting og hans han sine ting. Eier ikke mye av verdi, tenker mest på om det oppstår andre ting eks inne i boligen som brann, vannlekasje etc.

Anonymkode: e30a9...0fd

Skrevet

Vi har en innboforsikring som gjelder begges ting.

Skrevet

Når jeg leser her virker det som innboforsikringen kun gjelder i den boligen/forsikringsstedet som er oppgitt i avtalen.

Anonymkode: e30a9...0fd

Skrevet

Les vilkårene i forsikringen. Hvem dekker den? Om det står at den dekker samboer registrert på adressen, så må du melde flytting for at den skal dekke deg. Og så må du betale halve premien.

Anonymkode: 6c6e5...a7b

Skrevet

Det var ikke det du fikk beskjed om.

Innboforsikringen dekker alle på adressen så lenge det ikke er en spesifikk studentpakke eller lignende. Det var dette du fikk beskjed om å sjekke ut. Om du eller han sitter på Innboforsikringen som dekker alle på adressen spiller ingen rolle, men dere må være sikre på at den løsningen dere lener dere på dekker begge to. Dere skal ikke ha en hver.

Anonymkode: 35199...9d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...