Gå til innhold

Dette som jobber på sykehjem eller annet innenfor helse, må dere dra på jobb med smitte i husstanden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, og sønnen testet positivt i går. Jeg fikk beskjed om å teste meg hver dag å dra på jobb ved negativ hurtigtest. 
Jeg kjenner jeg virkelig er ukomfortabel med å være på jobb. Tenk om jeg smittet noen? Og at de dør? Jeg kommer til å få så skyldfølelse🥲

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hurtigtestene er fantastisk unøyaktige. Dag 3 etter symptomstart tester barnet mitt fortsatt negativt på hurtigtest, men positivt på pcr. Jeg har symptomer og har negativ hurtigtest også og jeg er nesten 100% sikker det er korona.

• Liker 1
Skrevet

Ja, har forstått det slik. Men du kan jo ta opp problemstillingen med nærmeste leder, kan jo hende hen ber deg om å bli hjemme… 

Ang det å smitte pasienter slik at de dør… har nylig hatt utbrudd her med mange smittede pasienter. Ingen døde eller alvorlig syke av covid. 
Husker du perioden FØR korona, når vi fikk beskjed om å ta Paracet og komme på jobb, selv om vi var forkjøla? Hvor mange eldre var det som ble «drept» av helsepersonellet da, fordi vi smitta dem med andre virus? 
Tror jeg har tatt livet av noen i årenes løp..

• Liker 1
Skrevet
Tindra80 skrev (7 timer siden):

Jeg jobber på sykehjem, og sønnen testet positivt i går. Jeg fikk beskjed om å teste meg hver dag å dra på jobb ved negativ hurtigtest. 
Jeg kjenner jeg virkelig er ukomfortabel med å være på jobb. Tenk om jeg smittet noen? Og at de dør? Jeg kommer til å få så skyldfølelse🥲

Ja reglene er sånn nå. Det er bestemt av myndighetene. 

Skrevet

Det er viruset feil om noen dør, ikke din.

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg syns virkelig ikke det har vært greit å være på jobb i dag. Er så livredd for å smitte pasientene🥲 Jeg føler så på det at jeg føler meg dårlig bare av å måtte være på jobb. Har høy puls og føler meg engstelig. Jeg gruer meg altså så voldsomt til å dra på jobb resten av uka😢

ts

• Liker 1
Skrevet
Tindra80 skrev (7 minutter siden):

Huff, jeg syns virkelig ikke det har vært greit å være på jobb i dag. Er så livredd for å smitte pasientene🥲 Jeg føler så på det at jeg føler meg dårlig bare av å måtte være på jobb. Har høy puls og føler meg engstelig. Jeg gruer meg altså så voldsomt til å dra på jobb resten av uka😢

ts

ikke slemt ment, men da jobber du kanskje i feil yrke, om du er så preget av dette.

I alle yrker hvor man jobber med mennesker er det alltid en sjans for at man kan smitte andre, men det må ikke være corona de smittes av. Det kan like gjerne være noe annet.

Du sier du er livredd for å smitte de eldre pasientene Med corona, men er du like redd for å smitte de med andre sykdommer? Enhver sykdom kan være potensielt dødelig uansett i den alderen. Og hvis de blir smittet? Hvordan kan du vite at det er deg som smittet dem og ikke andre?

Du får ikke gjort noe annet enn å teste deg hjemme, ha gode hygiene rutiner på jobb, og bruke munnbind. Da tenker jeg at du har gjort ditt jeg, og ikke skal ha dårlig samvittighet. 

• Liker 3
Skrevet
Tindra80 skrev (2 timer siden):

ts

Ja, men da får du "feber" og må holde deg hjemme.

• Hjerte 1
  • Opprett ny...