Gå til innhold

Den fantastiske KG-logikken (samliv og kjærlighet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den særegne KG-logikken hvor forbrytelsen du har gjort er UNDERORDNET hvordan du fant ut. Han runket til bilde av søster/knullet naboen/blowjob fra kollega/utro i mange år. Joda, jada, ikke bra det, men det virkelige problemet er jo hvordan du fikk vite det. Herlighet, har vi en hel generasjon eller to som er så underkuet at de faktisk tror på slikt bullshit? 

Samboeren pulte nærmeste venninna hennes i to år bak ryggen hennes, men du forstår at det virkelige problemet er at du fant ut det gjennom mobilen til han, mye større tillitsbrudd det.

Velkommen til bizzaro world.

Anonymkode: 3d88a...39b

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NOEN synes det. Ikke "KG" 😊

Og den utro typen vil gjerne prøve å angripe tilbake med det argumentet.

Tror nok flertallet vil være enig med at utro-gjerningen er verre enn snike-gjerningen.

Anonymkode: f8059...2fd

• Liker 2
Skrevet

Uenig, er jo mye verre å snoke i mobilen enn å være utro. 

Utroskap, å pule noen på si, er en ripe i lakken.

Å snoke på mobilen er et mye større tillitsbrudd. 

Anonymkode: 7e08f...e8a

• Nyttig 1
Skrevet

Argumentasjonen til en idiot som ble tatt. Snu det rundt på kjæresten som fant ut av utroskapen, så slipper du å ta ansvar for at du var utro. Hersketeknikker, psykisk mishandling og gaslighting.

Kjæresten hadde rett i sine mistanker når de finner bevis på mobil, så for min del er snoking unnskyldt. Hold buksa på så er det ikke bevis å finne.

Anonymkode: 96b68...966

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uenig, er jo mye verre å snoke i mobilen enn å være utro. 

Utroskap, å pule noen på si, er en ripe i lakken.

Å snoke på mobilen er et mye større tillitsbrudd. 

Uenig. Å pule noen andre er et større tillitsbrudd. Man risikerer også graviditet og å gi kjønnssykdommer til en uvitende kjæreste. Ripe i lakken er det siste det er, det er å flerre opp hele bilen. Hele grunnlaget i et kjæreste forhold er for de fleste at man har valgt seg 1 partner man deler liv og seng med, og er trofaste mot dem. Hvis det er vanskelig for deg kan du gjøre det slutt med kjæreste og pule rundt så mye du vil etterpå. 

• Liker 8
Skrevet

Er det ulovlig/straffbart å være utro?

Er du ulovlig/straffbart å bryte seg inn i andre personers eiendeler som mobil/post m.m.? 

Anonymkode: d96b5...9da

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Den særegne KG-logikken hvor forbrytelsen du har gjort er UNDERORDNET hvordan du fant ut. Han runket til bilde av søster/knullet naboen/blowjob fra kollega/utro i mange år. Joda, jada, ikke bra det, men det virkelige problemet er jo hvordan du fikk vite det. Herlighet, har vi en hel generasjon eller to som er så underkuet at de faktisk tror på slikt bullshit? 

Samboeren pulte nærmeste venninna hennes i to år bak ryggen hennes, men du forstår at det virkelige problemet er at du fant ut det gjennom mobilen til han, mye større tillitsbrudd det.

Haha, helt enig. Det blir litt dumt. 

• Liker 4
Skrevet

Er du ulovlig/straffbart å bryte seg inn i andre personers eiendeler som mobil/post m.m.? 

Har ikke hørt om så mange som har blitt anmeldt og straffet for å snoke i mobilen til sin partner. Selvsagt er det ikke greit, men noen ganger helliger målet middelet. 

Anonymkode: af877...ab7

• Liker 3
Skrevet

Nettopp! Drittsekken og lovbryteren er hun som har brutt seg inn på hans mobil. Å være utro er ingen ting i forhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ulovlig å mishandle. Og utroskap er som oftest tett forbundet med ting som gaslighting, manipulering, løgner = psykisk og emosjonell mishandling. Den du bedrar går rundt med dårlig magefølelse, noe er alvorlig galt men du lyver og overbeviser han/henne om at det er de som er paranoide og gale og kontrollerende, når de i virkeligheten har god grunn til å være mistenksomme. Det er stygt!

Anonymkode: 72d84...0aa

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ulovlig å mishandle. Og utroskap er som oftest tett forbundet med ting som gaslighting, manipulering, løgner = psykisk og emosjonell mishandling. Den du bedrar går rundt med dårlig magefølelse, noe er alvorlig galt men du lyver og overbeviser han/henne om at det er de som er paranoide og gale og kontrollerende, når de i virkeligheten har god grunn til å være mistenksomme. Det er stygt!

Nå tenker jeg du spekulerer vel mye. De aller fleste utroskap foregår i det stille, helt uten partners viten. 

Partner drar på jobbreise med sin kollega, i løpet av kvelden så tar de seg en nightcap i hotellbaren etter en lang dag med mange møter. Titt og ofte ender kollegaene opp i seng sammen. 

• Liker 1
Skrevet
Liljerød skrev (12 minutter siden):

Haha, helt enig. Det blir litt dumt. 

Men også trist at det er blitt slik. Det virker som mange damer manipuleres til å tro på dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå tenker jeg du spekulerer vel mye. De aller fleste utroskap foregår i det stille, helt uten partners viten. 

Partner drar på jobbreise med sin kollega, i løpet av kvelden så tar de seg en nightcap i hotellbaren etter en lang dag med mange møter. Titt og ofte ender kollegaene opp i seng sammen. 

Det han ikke vet har han ikke vondt av? Det er tydeligvis mange som er av den oppfatning. I det aller minste så gambler du med partneren sin helse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det han ikke vet har han ikke vondt av? Det er tydeligvis mange som er av den oppfatning. I det aller minste så gambler du med partneren sin helse.

Du høres så dramatisk ut. Som om liv og helse står på spill fordi noen er utro er å dra det litt vel langt, synes du ikke det? 

Kan du vise til at liv og helse står på spill hvis partneren er utro?

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Velkommen til internett.

Anonymkode: 6e0cb...737

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet kommet til å sjekke partners telefon uten samtykke, men jeg syns fortsatt utroskap er mye værre.

Selvfølgelig er det vell bare min personlige mening. Jeg har ikke noe å skjule på min telefon men jeg hadde ikke vært fornøyd om noen snoket uten å spørre. Det er absolutt et tillitsbrudd! Det å pule naboen er jo også det og i mine øyne hadd jeg blitt langt mer negativt påvirket av det enn om noen sjekket mobilen min. Jeg stoler også på at min samboer stoler nok på meg til å ikke ha et behov for å sjekke og jeg håper jeg aldri vil få han til å føle at noe ikke stemmer. 

Igjen er det bare personlig mening. Jeg hadde som sagt ikke sjekket min samboers telefon uansett. Jeg har tilgang nå, men misbruker ikke den makten. Jeg vil ikke finne ting jeg ikke vil se bare sånn tilfeldig. Hvis jeg en vakker dag får en uggen følelse og tenker at jeg kanskje burde sjekke telefonen så er det egentlig allerede nok for meg. Da får jeg prøve å ta opp det med han og se hvordan han reagerer. De fleste utro er ekstremt dårlig på å lyve når de først blir konfrontert uansett og har det bare vært i hodet mitt så tenker jeg at de ikke hadde hatt et problem med å motbevise. 

Dessverre virker det som at de fleste bare finner "bevisene" på privat eiendom (pc, telefon, ol) og enkelte tyr vell til dette i desperasjon. Jeg kan på en måte forstå den følelsen selv om jeg aldri har opplevd det selv, men jeg hadde gjort alt i min makt for å ikke ty til det. Jeg tenker at forholdet uansett er over så fort jeg hadde sjekket mobilen uten samtykke. Har jeg ikke funnet noe har han jo uansett blitt utsatt for tillitsbrudd. Hele greia er bare alt for komplisert. 

Anonymkode: d37dc...c60

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du høres så dramatisk ut. Som om liv og helse står på spill fordi noen er utro er å dra det litt vel langt, synes du ikke det? 

Kan du vise til at liv og helse står på spill hvis partneren er utro?

Kjønnssykdommer er ikke nødvendigvis uproblematiske, det vet du også. Noen er bare ubehagelige, men noen kan du jo faktisk få litt strev med å bli kvitt. Går du for eksempel med ubehandlet klamydia kan du bli steril. Kult det? Synes ikke det er dramatisk, det er uten tvil umoralsk å utsette noen for smitterisiko uten deres viten. Og så innmari flinke til å bruke kondom er ikke folk.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja da får du anmelde da. Mens kjæresten din kaster deg ut / pakker sakene sine og går pga din utroskap. Men du vet hvertfall med deg selv at du ikke har gjort noe ulovlig. Bare risikert hans/hennes helse ved å ligge med andre som kan føre til smitte hos din kjæreste. Brutt tillit og latt kjæresten leve i villfarelse om hva deres forhold egentlig betydde for deg.

Så kan du sitte der alene i en tom bolig og godte deg med at du kun var utro. Mens du leser brevet om at anmeldelsen din ble henlagt pga manglende bevis. DU har hvertfall ikke gjort noe galt her!

/sarcasm

• Liker 6
Skrevet

Den er ikke fantastisk, bare logisk.

Anonymkode: 4e9ca...078

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men å være sammen/gift handler ikke om å hva som er "lovlig", det handler om å ha det høyeste tillitsvervet, om du vil bruke det begrepet, hos et annet menneske. Det handler om å ha tillit til hverandre, fortrolighet, stole på hverandre, respektere og elske hverandre, unne hverandre det beste og å ha lyst på og begjære din partner. 

Dersom du er utro, bryter du jo alle disse punktene på det groveste. Dersom den andre parten sjekker telefonen, så bryter han/hun norsk lov muligens ja. Men da kan jo også argumentere for at den parten som var utro har påført den andre psykisk og fysisk stress, samt har hensatt sin telefon ubevoktet, og kanskje også gitt fra seg sin kode eller sitt passord og derfor "handlet uaktsomt" etter norsk lov.

Dermed blir "straffesaken" om å sjekke en mobil (hensatt uten at partner passer på den, gjerne også med kode eller passord kjent hos den andre parten) henlagt. 

Man har likevel brutt partnerens tillit og brutt den kontraktan man inngikk med hverandre da man ble kjærester. Det er ikke slik at det kan forsvares eller unnskyldes eller at handlingen "nulles ut" fordi den andre partneren har begått "et lovbrudd" under sterkt formildende omstendigheter. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...