Gå til innhold

Paris - Eiffeltårnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg har vært i Paris 3 ganger. Sist i 2018. Da vi var der var det en stor park med gjerder rundt tårnet og flere porter med vakter man måtte passere. 

Men når jeg ser bilder av Eiffeltårnet, så ser det jo ut som det kjører biler under? Jeg skjønner ingenting. 

Noen som har en logisk forklaring til meg? 😅

Anonymkode: a8280...59a

Skrevet

Da ser du nok på bilder av Triumfbuen, for den står «midt på veien». Ingen biltrafikk gjennom Eiffeltårnet. 

Skrevet

Mulig du ser et bilde som kan være litt misvisende og hvor de har brukt kraftig vidvinkel kanskje? For det går en vei et godt stykke foran, men det er ingen biler som kjører under.

Anonymkode: cf085...15e

• Liker 1
Skrevet
reiseglad skrev (3 timer siden):

Da ser du nok på bilder av Triumfbuen, for den står «midt på veien». Ingen biltrafikk gjennom Eiffeltårnet. 

Det er da heller ingen biler som kjører under Triumfbuen.

Skrevet

Tenker du på bilder a la dette?

eiffel-tower.thumb.jpg.e881a87e4541c2d8b20a3168eee86c8a.jpg

Det er tatt fra Palais de Challiot på motsatt side av Seinen og veien midt i bildet er broen Pont d'Iena. Det kan se ut som veien fortsetter under Eiffeltårnet, men det gjør den ikke, den møter en vei som går langs Seinen, foran Eiffeltårnet.

Det går ikke trafikk under Triumfbuen heller, den står midt i en diger rundkjøring.

Anonymkode: ffc46...0ae

Gjest BrittEkeberg
Skrevet

Kanskje du ser bildet fra Tokyo tower? Det er ganske likt. Men rødt og hvitt, i dagslys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...