Gå til innhold

Oppvasken har stått i 2 dager. Jeg har ikke energi til å ta oppvasken.​😭😭 ​

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen tenker jeg å bare tvinge meg til det.Jeg føler meg bare så sliten. Jeg er deprimert😭 Hva kan jeg gjøre for å få energien til å ta oppvasken? 😭 Jeg får besøk i morgen...

Anonymkode: 04e95...376

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sett på litt livlig musikk? Og tenke på at det ikke tar lang tid. 

Endret av Tvist
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis du ikke har jobb, få deg noen faste forpliktelser. Jeg har selv kjent på hvor liten energien blir, om du er hjemme en uke eller to. Da blir små ting store. 

Mitt beste råd er å sette i gang. Nå bruker du mer energi på å tenke på den, enn på å gjøre jobben.. 

Anonymkode: 9c827...0e9

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Sette på en sang du liker som varer mer enn fem min, og vaske opp mens den spiller? Kan hende du får energi til å jobbe litt videre etter det, og hvis ikke har du i alle fall kommet i gang ❤️ 

Anonymkode: af8ca...c2f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skriv liste over det du må gjøre. Små ting, som «gå med søpla», «shine benken», «ta oppvaksen» og så tar du en kopp kaffe før du begynner, setter på noe musikk og begynner, så stryker du av lista etterhvert, og belønner deg selv til slutt med en sjokolade.

Anonymkode: b59ba...070

• Liker 2
  • Hjerte 2
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Du lar den stå. Og så kan du fortelle besøket ditt at du ikke er helt frisk. Kanskje du får litt hjelp? 

Og bestill deg en legetime. 

❤️

Skrevet

Har lest et triks en gang som funker når jeg er umotivert for husarbeid. Jeg setter klokken på en overkommelig tid, for eksempel 15 minutter, og sier til meg selv at nå rydder/vasker jeg effektivt til klokka ringer, og så får jeg ikke gjøre mer i dag/på en stund. Da føles det ikke like uendelig, og det er overraskende hvor mye man får gjort på kort tid.

Anonymkode: 7815d...675

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

kjøp deg oppvaskemaskin.

Anonymkode: a9d88...0c4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har lest et triks en gang som funker når jeg er umotivert for husarbeid. Jeg setter klokken på en overkommelig tid, for eksempel 15 minutter, og sier til meg selv at nå rydder/vasker jeg effektivt til klokka ringer, og så får jeg ikke gjøre mer i dag/på en stund. Da føles det ikke like uendelig, og det er overraskende hvor mye man får gjort på kort tid.

Anonymkode: 7815d...675

Dette har hjulpet veldig for meg også! :Nikke: 

Og hvis du bare ikke får gjort det, så er det helt forståelig det også, nå når du har det vanskelig. Det er skikkelig tungt å få ting gjort når man er deprimert, og det blir bare verre hvis man er for hard mot seg selv. Kanskje du kan legge oppvasken oppi i en balje, og gjemme den vekk mens besøket er der?😅  Oppvasken går ikke noe sted, så du kan heller ta den når du faktisk har energi til det.

Får du noe behandling for depresjonen din da?❤️

:klem:

Anonymkode: ddd93...9bb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt yndlingsuttrykk; «Berre gjer det»! 

Anonymkode: 8c962...d53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...