Gå til innhold

Hei. Jeg ble voldtatt av en jeg trodde var min venn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så med tankene mine. Jeg får alt på repeat i hodet mitt ofte. Har mereritter og føler meg kvalm nesten hver dag. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt kvalmhets følelsen? 

Anonymkode: 4095d...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vondt å lese.. Jeg kan forstå at det er vanskelig å snakke om, men det er virkelig lurt å prøve å bearbeide det så tidlig som mulig for å forebygge blant annet PTSD. Har du snakket med noen om det - voldtektsmottak, fastlege, politi? 

Skrevet

Dersom du virkelig ble voldtatt må du jo anmelde drittsekken!

Blir sikkert henlagt, men gjør det fordet. Kødden går rundt å smiler av deg!

Skrevet
Miranda Bailey skrev (4 timer siden):

Så vondt å lese.. Jeg kan forstå at det er vanskelig å snakke om, men det er virkelig lurt å prøve å bearbeide det så tidlig som mulig for å forebygge blant annet PTSD. Har du snakket med noen om det - voldtektsmottak, fastlege, politi? 

Takk 💖 Jeg vet du har rett. Jeg bare blir så dårlig av å tenke på det og det å skulle si det høyt føles så grusomt. Jeg vet jeg må si det til noen.. Håper jeg finner styrken. 💖

• Hjerte 2
Skrevet
Frank Franke skrev (50 minutter siden):

Jeg synes det er vanskelig... Jeg vet det riktiger er å annmelde han. Ts

Skrevet

Hvor lenge er det siden, ts? 
Jeg vil anbefale å ringe en av organisasjonene som spesialiserer seg på dette, aller helst ditt lokale overgrepsmottak, om ikke annet for å få hjelp til å sortere tanker, og utelukke seksuelt overførbare sykdommer. Overgrepsmottak respekterer dine valg, så de vil aldri presse deg til å anmelde. 

• Liker 3
Skrevet

Det hjelper å snakke med noen om det, så det er det første du må gjøre ❤️. Det hjelper også mot den kvalme følelsen, for ved å snakke med noen får du hentet frem raseriet over det som skjedde og plassert skylden og skammen der den hører hjemme. Da finner du kanskje også styrken til å anmelde.

Jeg har også vært utsatt for voldtekt, jeg var så kvalm og plaget av mareritt og flashbacks at jeg trodde jeg aldri mer kom til å orke sex. Men det bleknet etterhvert, det er utrolig hvor mye tiden kan lege sår. Du vil få det bedre ❤️❤️❤️.

Anonymkode: c85e3...663

• Hjerte 1
Skrevet

www.vitrordeg.no

Anonymkode: 313bf...967

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Frank Franke skrev (3 timer siden):

Dette er kjempe lett å si, men SÅ vanskelig å gjøre. Dessverre. 
Man må opp igjen med ALT som skjedde, og det vet man! 

Ja, man BØR anmelde, men det er dessverre ikke alltid så lett.

Gjest Warrior
Skrevet

Du må anmelde. Jeg vet det ikke er lett men det er viktig at folk som voldtar blir anmeldt. Så er det viktig å snakke med noen om det. Få det ut. Så tidlig så mulig. Håper du får det bedre❤️Ingen fortjener å slite sånn på grunn av et menneske som gjør deg vondt. Håper han blir tatt😡Alle som voldtar fortjener å bli tatt😡

Skrevet

Det du føler er helt naturlig.
Men det er mange som har veldig god trening i å hjelpe deg. Det er faktisk god hjelp.
Fordi dette problemet er dessverre så vanlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.1.2022 den 8.26):

Jeg synes det er vanskelig... Jeg vet det riktiger er å annmelde han. Ts

Synes du det er så vanskelig å anmelde han i fht at han heller voldtar fler?

Skrevet
Frank Franke skrev (1 minutt siden):

Ikke gidd å gi ts ansvaret her. Hun skal ikke presses til å anmelde ved at noe gir henne skyldfølelse. 

Anonymkode: 3c6e8...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke gidd å gi ts ansvaret her. Hun skal ikke presses til å anmelde ved at noe gir henne skyldfølelse. 

Anonymkode: 3c6e8...925

Når hun stikker frem hodet her må det påregnes mange slags råd, og svar. Tror hun har tenkt igjennom, og ønsker kanskje bekreftelser her. Skyldfølelsen du snakker om blir ikke værre eller bedre ved at folk svarer henne. De fleste voldtekter gir offeret en eller annen skyldfølelse uansett, men vi må ha fokus på utøver av voldtekten, og derfor står jeg på det at hun må gå til politi! Alternativ er å gå til et overgrepsmottak e.l for å få råd.

Skrevet

TS, sender deg en stor klem ❤️ Dette var veldig vondt å lese. 
Håper virkelig du kan snakke med noen. Det er utrolig vondt og vanskelig å si det høyt, men tro meg det er bedre enn å trykke det bort, for det går ikke til slutt. En eller annen gang må det bearbeides. 

Kanskje du kan ringe en hjelpetelefon, kanskje Mental Helses Hjelpetelefon: 116 123 (åpent hele døgnet) eller chatte anonymt med kirkens Sos på www.soschat.no eller chatte på https://snakklitt.no/#chat.
Kirkelig Ressurssenter mot vold og seksuelle overgrep kan man ringe Telefon 23 22 79 30 og lese på https://www.overgrep.no/

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men kanskje du har en venn, en nabo, en forelder, en lærer eller noen som du føler at du kan åpne deg til? Du trenger ikke være alene i dette ❤️ 

Anonymkode: 6aded...b45

• Liker 1
Skrevet
Frank Franke skrev (1 time siden):

Det er IKKE andre en han som voldtar sitt ansvar å ikke voldta! Ingen andre! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...