Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er alle amme-bh'er jeg har sett på dødskjedelige og uten noe form for støtte/foring/push-up for oss som ikke har STOOOORE pupper? :sur:

Har prøvd noen fra bl.a. KappAhl, H&M og Lindex: INGEN falt i smak...Man kan da vel få føle seg LITT vel selv om man skal amme.........

Har ikke tenkt å gå i spesialforretning og bruke masse penger, aner jo ikke hvilken størrelse jeg blir, så:

Er det noen som vet om det finnes? Evt HVOR, i Oslo?

Skrevet

Kan ikke komme med så mye tips, men jeg vil bare fortelle at det ikke anbefales å kjøpe BH med spiler i når du ammer. Spilene kan nemlig tette melkegangene!

Jeg kjøpte stort sett mine BH'er på Lindex. De er fra Triumph. De ser ikke spesielt spennende ut, men de er veldig enkle å kneppe igjen etter ferdig amming. De kostet 250 til 300 kroner. Kjøpte meg en mer elegant i sort i en undertøysbutikk (på Strømmen storsenter) som jeg tror kostet 370,-. Men den har mer klønete lukkemekanisme og den har spiler.

Dersom det er noen trøst blir vi flatbrystede omtrent som Dolly Parton de gangene vi får skikkelig melkespreng! ;)

Hilsen Lille meg

Skrevet

Hmmm, er det virkelig bare jeg som har vendt meg til å bruke push-up de siste 10 år og ikke har lyst å gå tilbake til en uformelig, kjip bh??

Skrevet

Det er ikke noe behagelig å ha bher som strammer for mye mens man ammer, så derfor tror jeg ikke pushup-bher er tingen. Selv kjøpte jeg en amme-bh før fødsel som så ok ut med spiler, men den ligger nå i skuffen hvis ikke de andre er til vask. Jeg var også oppgitt over de amme-bhene jeg prøvde før fødselen, men nå går det egentlig helt greit. Man er liksom litt slappere i hele kroppen og utseende etter man får barn, så man har kanskje ikke like mye fokus på akkurat det. Jeg orker ikke engang å bruke mascara, for da må jeg huske å ta den av om kvelden...

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

du trenger ikke push up når du ammer da!

de blir jo digre!

Skrevet
Hmmm, er det virkelig bare jeg som har vendt meg til å bruke push-up de siste 10 år og ikke har lyst å gå tilbake til en uformelig, kjip bh??

Jeg bruker KUN push-up pga små pupper.... Men de var ikke små når jeg ammet.

Når jeg ammet sist, så klarte jeg ikke slike bh-er. Jeg ville ha de mykest mulig, helst uten spiler. Dette gjaldt i alle fall de første 2 mnd.

Etter det hadde jeg lyst på en bh som var litt mer sexy, så da kjøpte jeg noen "silke" BH'er på KappAhl. De var det nærmeste jeg kom push-up og sexy bh :) (De var litt mer polstret, men ikke mye. Men det var virkelig ikke grunnen til at jeg kjøpte de. Det var mest pga utseende deres.)

Elles så har Triumph noen som er ganske fine, men uten push-up.

Skrevet

Tro meg, du trenger ikke push up! Jeg bruker vanligvis str A og push up for å se litt mer proporsjonal ut, men push up med melkesprengte bryst blir smør på flesk. Det er nemlig ikke mulig å få de til å strutte og løfte seg mer, iallefall for oss som har lite å skryte av til vanlig. Du kan vanligvis regne med å gå opp cirka 1 cup. Litt fyll har en uansett i bh'n, jeg gikk alltid med ullinnlegg innerst med papirinnlegg utenpå.

Mye kjedelige bh'er ja, men i en laaaang periode er det viktigste at de er enkle å slenge i vaskemaskinen (måtte stort sett bytte hver dag pga lekkasjer). Ikke hadde jeg et voldsomt behov for å føle meg så attraktiv heller, mannen var storfornøyd med den nye størrelsen men ikke like happy for at jeg ikke tålte berøring :forvirret:

De har forresten fått noen litt søte ammebh'er på H&M i rosa med sorte blonder til typisk Hennes-priser.

Skrevet

Jeg gikk fra en snerten 75B til (for meg og mine proporsjoner) vulgære 80D...

Hadde kjøpt noen ammebh'er på forhånd på Lindex som var godt polstret og som jeg var storfornøyd med helt til melka kom. Jeg så ut som Jessica Rabbit og alle bh'ene var i minste laget.... :overrasket:

KJøpte noen større hvite på lindex uten spiler men etter 5 måneder syntes jeg puppene så ut som brukte teposer og fant ut at selv om de er store, trengs det her et løft.

Kjøpte en med spiler på den kule mage på grunerløkka, svart og litt blondeaktig uten å klø! Kanskje noe vanskelig å kneppe igjen, men med trening gikk det bra. Den var noe dyr, 410 kr men du verden, så fine puppene ble!

(Når jeg tar den av er det fortsatt teposer dessverre....) :forvirret:

Den har ikke tettet eller skadet melkegangene her. Jeg ble faktisk så fornøyd med den at jeg har kjøpt et par til.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...