AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #1 Skrevet 26. januar 2022 Torskefiletene fra First Price luker mer vondt enn Findus sine, som er veldig dyre men ganske luktfrie. Er dette fordi First Price sine har ligge lenger før de ble fryst og ikke er like ferske? Anonymkode: 496da...b7c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #2 Skrevet 26. januar 2022 De smaker vel mer også da 😃😋🤢 Anonymkode: a5398...5f7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De smaker vel mer også da 😃😋🤢 Anonymkode: a5398...5f7 Ja, det gjør det 😅 den er ikke like god. Skulle bare ønske jeg kunne spare litt penger på svinedyr torsk. Anonymkode: 496da...b7c
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 En butikkansatt på Rema sa at det var innpakningen på first prove produkter som gjorde de billigere,litt mer ugunstig innpakning på endel produkter. Anonymkode: e0c7a...d32 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Torskefiletene fra First Price luker mer vondt enn Findus sine, som er veldig dyre men ganske luktfrie. Er dette fordi First Price sine har ligge lenger før de ble fryst og ikke er like ferske? Anonymkode: 496da...b7c Vel, Findus sine er ikke akkurat ferske de heller, for å si det forsiktig. Det har jo vært en kjent sak lenge at Findus sender torsken til Kina for filetering før den fraktes TILBAKE til feks Norge og selges til forbruker: https://www.nrk.no/norge/miljomerka-torsk-vert-sendt-tur-retur-kina-noreg-for-filetering-1.14867646 Vil du ha fersk torsk må du gå til en fiskehandler, og helst kjøpe lokalfanget kysttorsk av typen som på sørlandet kalles krølltorsk, og feks i Bergen heter "levende torsk" (de skal nå alltid overdrive litt). Vi hører alltid om frosne grønnsaker at de er friskere enn ferske, fordi de har vært frosset ned umiddelbart etter høsting. Slik er det altså definitivt ikke med fisk. Anonymkode: d4872...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 PS: Denne artikkelen om en fransk dokumentar som viser hvordan norsk fisk i Kina manipuleres med kjemikalier til å se ferskere ut er heller ikke spesielt oppløftende: https://www.nrk.no/nordland/norsk-torsk-sendes-til-kina-og-fylles-med-vann-og-kjemikalier-1.14393315 (fra 2019, så mulig det er ryddet opp i akkurat dette) Anonymkode: d4872...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Torskefiletene fra First Price er vel fra litt andre deler av torsken; altså ikke bare den tykkeste loinen fra den største fisken, men mer av de bitene som ikke passer inn i Findus-standarden. Det at de kommer fra andre deler av fisken, eller kanskje fra fisk som ikke er så stor, kan ha betydning. Jeg kjøper en del FP-torsk på grunn av at jeg har en hund som får torsk som diett pga ømfintlig mage, og har reagert på det samme, men det er ikke hver gang de lukter "mye". Vi spiser av samme fisk selv også. Den smaker helt normalt Anonymkode: 0ad53...70f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Beklager tendens til spamming, men siden jeg er over gjennomsnittet interessert i fisk kom jeg også over denne kronikken skrevet av en hobbyfisker fra Kragerø: https://www.kv.no/ligg-unna-kina-varianten/o/5-63-233687 Her er konklusjonen at Findus-torsk smaker gammel fisk innsprøytet med vann, men at den noe billigere torsken fra Coops serie "Fra havet" er mye bedre. Så det er kanskje verdt et forsøk? (Jeg har ikke testet selv - jeg spiser kun fersk fisk). Anonymkode: d4872...6e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: En butikkansatt på Rema sa at det var innpakningen på first prove produkter som gjorde de billigere,litt mer ugunstig innpakning på endel produkter. Anonymkode: e0c7a...d32 Hvorfor utaler Rema ansatte seg om First Price? Anonymkode: 4d46d...1e2 1
Annie1000 Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Beklager tendens til spamming, men siden jeg er over gjennomsnittet interessert i fisk kom jeg også over denne kronikken skrevet av en hobbyfisker fra Kragerø: https://www.kv.no/ligg-unna-kina-varianten/o/5-63-233687 Her er konklusjonen at Findus-torsk smaker gammel fisk innsprøytet med vann, men at den noe billigere torsken fra Coops serie "Fra havet" er mye bedre. Så det er kanskje verdt et forsøk? (Jeg har ikke testet selv - jeg spiser kun fersk fisk). Anonymkode: d4872...6e1 Jeg har brukt coop sin "fra havet" en stund nå. Og den er suveren! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Frisk, fersk fisk skal ALDRI lukte. Hvis du stikker nesen helt inni fiskekjøttet skal du kjenne en helt svak lukt av salt frisk sjø. «Sur-fesk» som min fetter oppvokst i Lofoten vil kalle First prise og lignende er ikke frisk og fersk, men derimot flere dager gammel og lukter nettopp… -SURT! Styr unna! Kjøp fersk fisk fra fiskebutikken eller ferskfryst fisk fra skikkelige produsenter. Anonymkode: c123f...44a 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Fiskediskene som fisk som nest er 3 uker gamle. De lagrer hel torsk på kjøl og filiterer når det trengs. Så nei. Anonymkode: f04d3...59b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå