Gå til innhold

First Price torsken lukter mer enn Findus torsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torskefiletene fra First Price luker mer vondt enn Findus sine, som er veldig dyre men ganske luktfrie.

Er dette fordi First Price sine har ligge lenger før de ble fryst og ikke er like ferske? 

Anonymkode: 496da...b7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smaker vel mer også da 😃😋🤢

Anonymkode: a5398...5f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De smaker vel mer også da 😃😋🤢

Anonymkode: a5398...5f7

Ja, det gjør det 😅 den er ikke like god. Skulle bare ønske jeg kunne spare litt penger på svinedyr torsk. 

Skrevet

En butikkansatt på Rema sa at det var innpakningen på first prove produkter som gjorde de billigere,litt mer ugunstig innpakning på endel produkter.

Anonymkode: e0c7a...d32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Torskefiletene fra First Price luker mer vondt enn Findus sine, som er veldig dyre men ganske luktfrie.

Er dette fordi First Price sine har ligge lenger før de ble fryst og ikke er like ferske? 

Vel, Findus sine er ikke akkurat ferske de heller, for å si det forsiktig. Det har jo vært en kjent sak lenge at Findus sender torsken til Kina for filetering før den fraktes TILBAKE til feks Norge og selges til forbruker:

https://www.nrk.no/norge/miljomerka-torsk-vert-sendt-tur-retur-kina-noreg-for-filetering-1.14867646

Vil du ha fersk torsk må du gå til en fiskehandler, og helst kjøpe lokalfanget kysttorsk av typen som på sørlandet kalles krølltorsk, og feks i Bergen heter "levende torsk" (de skal nå alltid overdrive litt).

Vi hører alltid om frosne grønnsaker at de er friskere enn ferske, fordi de har vært frosset ned umiddelbart etter høsting. Slik er det altså definitivt ikke med fisk.

Anonymkode: d4872...6e1

Skrevet

Torskefiletene fra First Price er vel fra litt andre deler av torsken; altså ikke bare den tykkeste loinen fra den største fisken, men mer av de bitene som ikke passer inn i Findus-standarden. Det at de kommer fra andre deler av fisken, eller kanskje fra fisk som ikke er så stor, kan ha betydning. 

Jeg kjøper en del FP-torsk på grunn av at jeg har en hund som får torsk som diett pga ømfintlig mage, og har reagert på det samme, men det er ikke hver gang de lukter "mye". Vi spiser av samme fisk selv også. Den smaker helt normalt :) 

Anonymkode: 0ad53...70f

Skrevet

Beklager tendens til spamming, men siden jeg er over gjennomsnittet interessert i fisk kom jeg også over denne kronikken skrevet av en hobbyfisker fra Kragerø:

https://www.kv.no/ligg-unna-kina-varianten/o/5-63-233687

Her er konklusjonen at Findus-torsk smaker gammel fisk innsprøytet med vann, men at den noe billigere torsken fra Coops serie "Fra havet" er mye bedre. Så det er kanskje verdt et forsøk? (Jeg har ikke testet selv - jeg spiser kun fersk fisk).

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

En butikkansatt på Rema sa at det var innpakningen på first prove produkter som gjorde de billigere,litt mer ugunstig innpakning på endel produkter.

Anonymkode: e0c7a...d32

Hvorfor utaler Rema ansatte seg om First Price?

Anonymkode: 4d46d...1e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Beklager tendens til spamming, men siden jeg er over gjennomsnittet interessert i fisk kom jeg også over denne kronikken skrevet av en hobbyfisker fra Kragerø:

https://www.kv.no/ligg-unna-kina-varianten/o/5-63-233687

Her er konklusjonen at Findus-torsk smaker gammel fisk innsprøytet med vann, men at den noe billigere torsken fra Coops serie "Fra havet" er mye bedre. Så det er kanskje verdt et forsøk? (Jeg har ikke testet selv - jeg spiser kun fersk fisk).

Jeg har brukt coop sin "fra havet" en stund nå. Og den er suveren!

• Liker 1
Skrevet

Frisk, fersk fisk skal ALDRI lukte. Hvis du stikker nesen helt inni fiskekjøttet skal du kjenne en helt svak lukt av salt frisk sjø. «Sur-fesk» som min fetter oppvokst i Lofoten vil kalle First prise og lignende er ikke frisk og fersk, men derimot flere dager gammel og lukter nettopp… -SURT! Styr unna! Kjøp fersk fisk fra fiskebutikken eller ferskfryst fisk fra skikkelige produsenter. 

Anonymkode: c123f...44a

• Liker 1
Skrevet

Fiskediskene som fisk som nest er 3 uker gamle. De lagrer hel torsk på kjøl og filiterer når det trengs. Så nei.

Anonymkode: f04d3...59b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...