AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Hei, jeg har falt helt for et spisebord som er 180cm lang og 90cm bredt, problemet er størrelsen på stua. Bordet er et uttrekksbord som går fra 180-280cm og 90 bredt, kommer nok ikke til å bruke ileggplater i denne liligheten. Bordet finnes også i 115cm diameter, men jeg syntes ikke det er like sjarmerende. Bordet på 180cm er ovalt og bordet på 115cmØ er rundt. Blir det for stort det på 180? problemet er at jeg har et kontor i ene delen av spisestuen(der det er plassert en dør, de andre er vinduer) og må passere bordet. Redd for at det blir alt for liten plass. Skal sies at vi ikke skal bo i leiligheten mer enn max 2-3 år til. Elsker virkelig det på 180cm. Midterste bilde viser mål. Bordet er ikke fra IKEA, bare brukt som illustrasjon. Takk for hjelp!😊 Anonymkode: bfe79...80b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Lite å gjøre i dag? Anonymkode: 5becd...d40
Taluno Skrevet 26. januar 2022 #3 Skrevet 26. januar 2022 Om det kun er 2-3 år dere skal bo der, så haddde jeg kjøpt bordet. Plasseres det som på midterste bilde, så kan du trekke det nærmere vindu/vegg når stolene der ikke er i bruk. Jeg har bord som egentlig er litt stort, men plasserer det helt inntil veggen når det ikke er behov for alle plassene... 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #4 Skrevet 26. januar 2022 Hadde jeg hatt plass hadde jeg lett prioritert et spisestuebord som var 3 meter langt og minst 1 meter bredt. Ser ut som du fint har plass til 180-lengden, og da ville jeg hatt det plassert som på bilde 2 (midten). Anonymkode: 54e9e...ba7
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #5 Skrevet 26. januar 2022 Jeg vil anbefale deg denne boken, det fins også standarder for hjem som sier noe om hvor stor avstand det bør være mellom spisestoler og vegg for at man skal kunne bruke spisebord og stoler komfortabelt og uproblematisk. Disse standardene kan man google seg frem til, men legger ved et Eksempel her Anonymkode: bfc1e...923 1
Taluno Skrevet 26. januar 2022 #6 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil anbefale deg denne boken, det fins også standarder for hjem som sier noe om hvor stor avstand det bør være mellom spisestoler og vegg for at man skal kunne bruke spisebord og stoler komfortabelt og uproblematisk. Disse standardene kan man google seg frem til, men legger ved et Eksempel her Anonymkode: bfc1e...923 Men om man skal følge bøker/"regler", skal man da også bytte ut alt når man flytter? Skal man droppe kjøpe drømmebordet fordi det er litt trangere i den midlertidige boligen? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå