AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Jeg tenkte å ta med mini på 12mnd på Munch museumet til helgen, men ble sjokkert når jeg leste at det ikke er lov å ta med barnevogn! Stemmer virkelig dette? De anbefaler å ta med bæresele, men jeg orker ikke å bære mini i flere timer. De argumenter dette med rømningsveier men hvorfor får rullestolbrukere komme inn da? Heeeeeeeeeeelt sinnsykt at et flunkende nytt museum stenger ute småbarnsfamilier.. Anonymkode: aa044...51e 12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Kultur- og kunstinteresserte klarer bøyninger. Hvis ikke så er kanskje ikke opplevelsen så viktig likevel. Anonymkode: 49962...35a 4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Skjønner godt at du er irritert. Jeg hadde tenkt at vi og barna skulle dra på teaterforestilling. Det var utrolig dyrt, så jeg sendte en mail og spurte om det var barnebilletter også eller om det var samme pris for alle. I noen tilfeller veit jeg at babyer kommer gratis inn (vi har en på ti måneder). Jeg fikk en utrolig uprofesjonell mail tilbake med relevant info, men mesteparten av mailen var at barnevogn ikke er tillatt, og hvorfor, og at de ikke er vant med babyer på barneforestillinger og at det kanskje ikke passer at babyen blir med likevel. Fy f. Jeg vet at dette var totalt irrelevant og lite hjelpsomt, men ja.. Slik samfunnet utvikler seg blir det mer og mer fiendtlig for barnefamilier, eller først og fremst barn. Eneste de får bli med på er organisert og regi av institusjon.. Enten bør du ta barnet med i bæresele, eller vente til hn kan gå? Var ikke paraplytrille lov heller?? Anonymkode: 950cc...296 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk en utrolig uprofesjonell mail tilbake med relevant info, men mesteparten av mailen var at barnevogn ikke er tillatt, og hvorfor, og at de ikke er vant med babyer på barneforestillinger og at det kanskje ikke passer at babyen blir med likevel. Fy f. Anonymkode: 950cc...296 Selvsagt unødvendig å være uprofesjonell, men i dette tilfellet er jeg likevel enig med teateret. Babyer har ikke noe på teater å gjøre, heller ikke på en barneforestilling. Anonymkode: 9c475...ac3 62 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 babyer har ingenting på museum å gjøre! De lukter og bråker. Enten kan barnefar passe barnet eller så burde du tenkt 2 ganger før du ble en enslig mor. Anonymkode: 4f33c...8cd 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvsagt unødvendig å være uprofesjonell, men i dette tilfellet er jeg likevel enig med teateret. Babyer har ikke noe på teater å gjøre, heller ikke på en barneforestilling. Anonymkode: 9c475...ac3 Kanskje ikke, men det er likevel uprofesjonelt. Synes de bør klare å opplyse om praktisk info på nettsiden istedet for at daglig leder skal sende en "synsing om skikk og bruk" kl 22 om kvelden.. Anonymkode: 950cc...296 5
Gjest AnomynBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 (endret) Babyer lager mye lyd. Og mange mennesker i samfunnet har store problemer med støy. De blir syke av det. Slik synes jeg at det er greit at voksne kommer foran babyer på et kunstmuseum. Babyer har masse annet, som er artigere, å finne på. Bade f.eks. Det digger sånne små. Endret 26. januar 2022 av AnomynBruker
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Hvilken nytte har ettåringen (hvorfor skriver du 12 måneder, forresten?) av å besøke et museum? Anonymkode: dffab...077 29
Fuglemor Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 AnomynBruker skrev (Akkurat nå): Babyer lager mye lyd. Og mange mennesker i samfunnet har store problemer med støy. De blir syke av det. Slik synes jeg at det er greit at voksne kommer foran babyer på et kunstmuseum. Babyer har masse annet, som også er mer gøy, å finne på. Bade f.eks. Det digger sånne små. Hehe.. Ja jeg har problemer med folk som snakker høyt, særlig fruer i femtiåra, får helt frysninger. De bør holde seg hjemme de og. 11 2 1
Gjest AnomynBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Fuglemor skrev (12 minutter siden): Hehe.. Ja jeg har problemer med folk som snakker høyt, særlig fruer i femtiåra, får helt frysninger. De bør holde seg hjemme de og. De er faktisk verre enn babyer! Helt seriøs😅
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 AnomynBruker skrev (3 timer siden): Babyer lager mye lyd. Og mange mennesker i samfunnet har store problemer med støy. De blir syke av det. Slik synes jeg at det er greit at voksne kommer foran babyer på et kunstmuseum. Babyer har masse annet, som er artigere, å finne på. Bade f.eks. Det digger sånne små. Hvis du leser tittelen og/eller innlegget så er det ikke babyer, men barnevogner som er bannlyst. Eller mener du kanskje at det er barnevogner som lager så mye støy? Baby er tydeligvis ikke problem for museet da de sier at man kan ha de i sele. Anonymkode: d51ed...96c 13 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 Jeg er mor selv og synes det er greit at det ikke er lov med barnevogner inne på Munch. Det blir fort for mange og nekter man en men ikke nummer to, blir det garantert bråk. Jeg ser at dette allerede er diskutert på en mammagruppe på Facebook og det tok helt av der. Sikkerhetsmessig er det heller ikke optimalt med barnevogner som plasseres overalt, særlig når man skal ta hensyn til de med rullestol først. De kan man ikke ta med i en bæresele. Anonymkode: d7faf...f65 31
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Utrolig merkelig. Hvordan i alle dager er barnevogner et sikkerhetsproblem? Blir det evakuering kan du vel la vognen stå inntil en vegg pg bære ungen ut? Eller forventer de horder av blinde mennesker stabbende rundt på museet ved en eventuell evakuering? Drøyt, museet burde vært åpent for alle, punktum. Slår ungen seg vrang drar man selvsagt, hvem ønsker å gå rundt på museum med en vrang unge? De som ikke tåler en lyd kan holde seg hjemme eller få tak i hjelpemidler, som demper sensoriske inntrykk som støyreduserende hodetelefoner. Anonymkode: e862b...481 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Utrolig merkelig. Hvordan i alle dager er barnevogner et sikkerhetsproblem? Blir det evakuering kan du vel la vognen stå inntil en vegg pg bære ungen ut? Eller forventer de horder av blinde mennesker stabbende rundt på museet ved en eventuell evakuering? Drøyt, museet burde vært åpent for alle, punktum. Slår ungen seg vrang drar man selvsagt, hvem ønsker å gå rundt på museum med en vrang unge? De som ikke tåler en lyd kan holde seg hjemme eller få tak i hjelpemidler, som demper sensoriske inntrykk som støyreduserende hodetelefoner. Anonymkode: e862b...481 Det er åpent for alle, du får bare ikke ta med deg vogn. Anonymkode: 63b2f...b57 21 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Måten Munchmuseet er bygd, er faktisk ikke egnet for rullevogner. Det er smalt og trangt, både inngangen til hver utstilling, og gangen man evt. kan sette fra seg barnevognene. Jeg er ganske sikker på at hele den smale gangen der folk går mellom utstillingene kategoriseres som rømningsvei, og da er det ikke lov å plassere objekter der. Drar man dit, skjønner man det. Dårlig prosjektert, ja, men man bør likevel ikke trosse det. Anonymkode: e9c22...3de 11 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Nå må dere ikke blande sammen at barnevo Anonymkode: 84c91...e2f
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Mange vogner er et problem når foreldre i panikk begynner å løpe med vogna midt mellom andre med panikk. Og hvor mange er det som tenker at de skal sette fra seg vogna pent og pyntelig og rolig ved en vegg når brannalarmen går en lørdag klokke 1400 og man både lukter og ser røyk? Ved en ekte brann er det faktisk mulig at folk får ekte panikk. Jeg vil også tro at antall barnevogner ville vært mange ganger høyere enn rullestoler i løpet av en lørdag. Anonymkode: 15111...eea 18
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå må dere ikke blande sammen at barnevo Anonymkode: 84c91...e2f Kom nær send knappen der. Babyer er ikke uønsket, barnevo Anonymkode: 84c91...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom nær send knappen der. Babyer er ikke uønsket, barnevo Anonymkode: 84c91...e2f Dette gikk ikke tydeligvis ikke så bra på en gammel mobil. Anonymkode: 84c91...e2f 4 3
Eksplisitt Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Måten Munchmuseet er bygd, er faktisk ikke egnet for rullevogner. Det er smalt og trangt, både inngangen til hver utstilling, og gangen man evt. kan sette fra seg barnevognene. Jeg er ganske sikker på at hele den smale gangen der folk går mellom utstillingene kategoriseres som rømningsvei, og da er det ikke lov å plassere objekter der. Drar man dit, skjønner man det. Dårlig prosjektert, ja, men man bør likevel ikke trosse det. Anonymkode: e9c22...3de Barnevogner* vil jeg tro. Endret 26. januar 2022 av Eksplisitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå