AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Jeg vet ikke om det har klikka helt for en venninne av meg. Nesten over natta, så gikk hun fra å være en jordnær og fornuftig person, til å nærmest bli en militant antivakser, antimasker, osv. Hun begynte å skrive daglige innlegg, på lengde med A4 sider, på facebook om dette. Skriver bare svada, og virker å være ekstremt lite kildekritisk. Tydeligvis nyfrelst Trump-supporter også, på toppen av alt. Hun deltar i protester, legger ut helt sinnssyke videoer / livestreams på nett, skulle nesten tro hun var ruset. Har ingen anelse hvor dette kommer fra. Hun har høy utdannelse, god jobb, og var alltid ekstremt kritisk til dette tullet. Anonymkode: 6335b...378
Gjest Jaconandersen Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Det er klart at alle medisiner vi putter inn i oss, kremmer vi putter på huden og vaksiner har en påvirkning på oss. Spørsmålet er om nytten er høyere enn kostnaden. Når det kommer til korona vaksinen tror jeg at nytten er lavere enn kostnaden, men når det kommer til kopper tror jeg de aller fleste vil tenke at risikoen er verdt det, for å utrydde sykdommen. Det er nok også en forskjell på hvordan folk blir påvirket. Det er jo også mye tull i maten vår, for å spare de som produserer den noen kroner. Slik som hormonforstyrrende stoffer. I USA fant de jo ut at hormonforstyrrende stoffer gjorde at frosker skiftet kjønn. Eller som Alex Jones sa, og som ble en meme, "turn the freaking frogs gay".
jabx Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Jaconandersen skrev (2 minutter siden): Det er klart at alle medisiner vi putter inn i oss, kremmer vi putter på huden og vaksiner har en påvirkning på oss. Spørsmålet er om nytten er høyere enn kostnaden. Når det kommer til korona vaksinen tror jeg at nytten er lavere enn kostnaden, men når det kommer til kopper tror jeg de aller fleste vil tenke at risikoen er verdt det, for å utrydde sykdommen. Det er nok også en forskjell på hvordan folk blir påvirket. Det er jo også mye tull i maten vår, for å spare de som produserer den noen kroner. Slik som hormonforstyrrende stoffer. I USA fant de jo ut at hormonforstyrrende stoffer gjorde at frosker skiftet kjønn. Eller som Alex Jones sa, og som ble en meme, "turn the freaking frogs gay". Hva har dette med startinnlegget å gjøre? 16
Gjest Jaconandersen Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 (endret) jabx skrev (13 minutter siden): Hva har dette med startinnlegget å gjøre? Poenget mitt var at en kanskje skal lese gjennom og gjøre en vurdering på hva denne veninnen faktisk mener. Om det er noe selv forskerne mener. Nemlig at alle medisiner og vaksiner har bieffekter og at det er mye horomforstyrrende og annet negativt i produktene vi kjøper. Mange cocktail effekter. Så må det nesten være greit. Jeg tror også at mange forskere er i mot vaksinering som viser seg å ha flere negative konsekvenser enn positve. Vi greier jo ikke å stanse korona med vaksinering... Så jeg tenker jeg ikke vil ta booster dosen. Derimot ville jeg vært førstemann til mølla for å ta kopper vaksine dersom det ble nytt utbrudd av det. Endret 25. januar 2022 av Jaconandersen
norw Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Jaconandersen skrev (16 minutter siden): Det er klart at alle medisiner vi putter inn i oss, kremmer vi putter på huden og vaksiner har en påvirkning på oss. Spørsmålet er om nytten er høyere enn kostnaden. Når det kommer til korona vaksinen tror jeg at nytten er lavere enn kostnaden, men når det kommer til kopper tror jeg de aller fleste vil tenke at risikoen er verdt det, for å utrydde sykdommen. Det er nok også en forskjell på hvordan folk blir påvirket. Det er jo også mye tull i maten vår, for å spare de som produserer den noen kroner. Slik som hormonforstyrrende stoffer. I USA fant de jo ut at hormonforstyrrende stoffer gjorde at frosker skiftet kjønn. Eller som Alex Jones sa, og som ble en meme, "turn the freaking frogs gay". Vi vet jo med sikkerhet at nytten er større enn risikoen ved vaksinering, med mindre du mener at vi må vente og se om vaksinene plutselig gjør oss syke lenge etter vaksineringen 😄 7
norw Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 Jeg ville vurdert å kutte kontakten, og bare sagt at jeg ikke orker å forholde meg til dette, men at døren ikke nødvendigvis er lukket for alltid. 3
bluedot Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Jaconandersen skrev (3 minutter siden): Poenget mitt var at en kanskje skal lese gjennom og gjøre en vurdering på hva denne veninnen faktisk mener. Om det er noe selv forskerne mener. Nemlig at alle medisiner og vaksiner har bieffekter og at det er mye horomforstyrrende og annet negativt i produktene vi kjøper. Så må det nesten være greit. Jeg tror også at mange forskere er i mot vaksinering som viser seg å ha flere negative konsekvenser enn positve. Vi greier jo ikke å stanse korona med vaksinering... Så jeg tenker jeg ikke vil ta booster dosen. Derimot ville jeg vært førstemann til mølla for å ta kopper vaksine dersom det ble nytt utbrudd av det. Tja men det er fortsatt forskjell på å være kritisk og ha null kontakt med virkeligheten. Til Ts: Har du snakket med venninnen din om hva som er grunnen til at hun plutselig har «klikket»? Det er noe bekymringsfult at en person forandrer personlighet så drastisk over kort tid. 2
Gjest mariama Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Hvis det har vært en brå endring, slik jeg forstår, hadde jeg først og fremst blitt veldig bekymret. Har hun slitt med noe, kan det være fysisk sykdom, er hun i et nytt forhold med noen med sånn holdninger, noe annet? Om du klarer, snakk rolig og åpent med henne om «hvorfor tenker hun x når y», utfordre henne uten å gå til angrep om det gir mening. Om spør hvordan hun har det, sånn egentlig. (Tar utgangspunkt i at dere er nære venner)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Hadde polio kommet nå, hadde vi nok aldri fått utryddet det. De fleste hadde bare ropt om at det kun er litt diare og så går det over. Anonymkode: 65ca9...452 5
Gjest Jaconandersen Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 norw skrev (2 minutter siden): Vi vet jo med sikkerhet at nytten er større enn risikoen ved vaksinering, med mindre du mener at vi må vente og se om vaksinene plutselig gjør oss syke lenge etter vaksineringen 😄 Vi vet ikke hvordan kroppene våre reagerer på alt det kunstige vi putter i oss, heller ikke disse vaksinene på sikt. Eksempelvis har jo fluor vist seg å ha mange negative effekter på mennesker. Dette er bevist med hundre prosent sikkerhet og er grunnen til at tannkremer har mindre fluor i dag enn før. En skal hundre prosent sikkert ikke gi barna fluor tabletter. Før trodde vi at fluor var helt ufarlig og jeg kan huske læreren min sa at vi "trengte fluor". Fluor er et nødvendig onde vi bør få så lite i oss av som mulig og er bare verdt det for at ikke tennene råttner. Fluor skader oss, men nytten ved at tennene ikke råttner er høyere, enn skaden det gjør (med svært lav inntak, slik som i dagens tannkremer).
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Kan ikke se at hun har hatt noen krise, men hun har begynt å rote med en fyr som virker å være like "der ute", som det hun er nå. Problemet er at når man skal argumentere med henne (noe jeg sjeldent gjør, nå), så kommer hun med ferdigskrevne poster på 2000 ord, med totalt ukritiske kilder. Anonymkode: 6335b...378
Silva Pluvialis Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 (endret) Jeg ville også blitt bekymret, og i verste fall tenkt psykose eller akutt krise. Har det vært psykiatri i bildet før den plutselige endringen? Endret 25. januar 2022 av Gjenferdet 4
Jajajane Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 Kanskje hun bare er drittlei koronahysteriet? 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 Dette blir jo som å forholde seg til dypt religiøse. Man kan kose seg sammen, men unngår å prakke på hverandre visse tema/levemåter. Om hun ikke respekterer dette, hadde jeg tatt en pause, og holdt avstand. Det verste som finnes er folk som skal overbevise deg om ting. Anonymkode: 1b742...799 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Virker jo som det nye i bildet her er han nye fyren hun dater da.. Men det er jo selvsagt veldig bekymringsverdig om man endrer seg så mye kun for en fyr.. Anonymkode: 7ba3a...706 3
Callisto83 Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Skulle til å skrive at hun sikkert har møtt en ny flamme, og det ser jo ut som det er tilfelle.
Arth88 Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Hvis dette kom helt over natten kan dette være en psykose eller en manisk episode. Jeg har noen antivaksere på FB, men de var ikke helt i vater før korona heller. 3
K.B. Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg vet ikke om det har klikka helt for en venninne av meg. Nesten over natta, så gikk hun fra å være en jordnær og fornuftig person, til å nærmest bli en militant antivakser, antimasker, osv. Hun begynte å skrive daglige innlegg, på lengde med A4 sider, på facebook om dette. Skriver bare svada, og virker å være ekstremt lite kildekritisk. Tydeligvis nyfrelst Trump-supporter også, på toppen av alt. Hun deltar i protester, legger ut helt sinnssyke videoer / livestreams på nett, skulle nesten tro hun var ruset. Har ingen anelse hvor dette kommer fra. Hun har høy utdannelse, god jobb, og var alltid ekstremt kritisk til dette tullet. Anonymkode: 6335b...378 Har hun mentale problemer fra før?
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 23.57): Hadde polio kommet nå, hadde vi nok aldri fått utryddet det. De fleste hadde bare ropt om at det kun er litt diare og så går det over. Anonymkode: 65ca9...452 dum sammenligning...sukk...polio vs corona...sukk Anonymkode: 6bd50...4d8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Gjenferdet skrev (På 26.1.2022 den 0.01): Jeg ville også blitt bekymret, og i verste fall tenkt psykose eller akutt krise. Har det vært psykiatri i bildet før den plutselige endringen? Det ville jeg også tenkt. Hadde faktisk vurdert en bekymringsmelding til vedkommendes fastlege.. Anonymkode: fbe35...1f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå