Gå til innhold

Har du bunadsforsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt med egen forsikring på bunad, eller bruker dette å bli dekt av ulykkesforsikringen?

Anonymkode: 3e055...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting kan jeg ihvertfall garantere deg og det er at en ulykkesforsikring ikke dekker en tråd bunaden din.

Har du råd til å kjøpe en ny sølje eller skjorte hvis den ryker neste 17 mai? Hvis svaret er nei, kjøp bunadsforsikring. Hvis svaret er ja, la vær. Kommer spesielt mye an på bunaden. Trønderbunaden feks har ikke voldsomt dyre søljer eller skjorte. Andre bunader har kanskje skjorte til 10 000 kr pga brodering osv.

Anonymkode: 03593...bc7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke dekket av ulykkesforsikring, men av innbo- eller reiseforsikring.

Her er litt info om de ulike forsikringene og hva de dekker. Hvis du googler finner du sikkert info his andre forsikringsselskap også.

https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/forsikring/verdisakforsikring/bunad-forsikring.html

Anonymkode: 07fbc...e9f

Innboforsikring vil ikke dekke om du mister sølja feks. Du vil også få egenandel som er betydelig høyere enn med egen bunadsforsikring.

Hilsen forsikringsrådgiver 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innboforsikring vil ikke dekke om du mister sølja feks. Du vil også få egenandel som er betydelig høyere enn med egen bunadsforsikring.

Hilsen forsikringsrådgiver 

Jeg har heller ikke skrevet at innboforsikringen dekker det.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har heller ikke skrevet at innboforsikringen dekker det.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke dekket av ulykkesforsikring, men av innbo- eller reiseforsikring.

Her er litt info om de ulike forsikringene og hva de dekker. Hvis du googler finner du sikkert info his andre forsikringsselskap også.

https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/forsikring/verdisakforsikring/bunad-forsikring.html

Mki

• Liker 1
Skrevet

Jeg har forsikret bunaden min. Datteren min kjøpte seg en forsikring for bare 17 mai til 39 kr. Men gikk over til helårsforsikring etterpå da hun skjønte at det var mer økonomisk og tryggere. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, og hvis noe hadde skjedd med den kunne ingenting ha erstattet den ettersom det er bestemor som har brodert.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mki

Og poenget ditt er?

Jeg har ikke skrevet at mistet sølje er dekket av innboforsikringen.

Jeg bad vedkommende om å lese info fra forsikringsselskapene hva de ulike forsikringene dekker.

Jeg håper virkelig de som jobber i mitt forsikringsselskap kan lese bedre enn deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og poenget ditt er?

Jeg har ikke skrevet at mistet sølje er dekket av innboforsikringen.

Jeg bad vedkommende om å lese info fra forsikringsselskapene hva de ulike forsikringene dekker.

Jeg håper virkelig de som jobber i mitt forsikringsselskap kan lese bedre enn deg.

Spørsmålet til TS var om det var lurt med bunadsforsikring og du svarte at det var dekket på innbo og reise. Noe som kommer an på hva man ønsker å få dekket. Jeg klarer heldigvis å skjønne at når noen spør om det er lurt så kommer det an på hva de ønsker å få dekket og jeg skjønner at det må inn med teskje og eksempler fordi vedkommende helt åpenbart ikke kan noe om forsikring. Og det er helt greit. Men da må man svare spesifikt. Og informasjonen du kom med var hun nok allerede 100% klar over da hun tross alt har Internett.

Men for all del, takk for ditt bidrag. Det er sånne som deg som gjør at jeg ikke mister jobben med det første så sender en stor klem 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet til TS var om det var lurt med bunadsforsikring og du svarte at det var dekket på innbo og reise. Noe som kommer an på hva man ønsker å få dekket. Jeg klarer heldigvis å skjønne at når noen spør om det er lurt så kommer det an på hva de ønsker å få dekket og jeg skjønner at det må inn med teskje og eksempler fordi vedkommende helt åpenbart ikke kan noe om forsikring. Og det er helt greit. Men da må man svare spesifikt. Og informasjonen du kom med var hun nok allerede 100% klar over da hun tross alt har Internett.

Men for all del, takk for ditt bidrag. Det er sånne som deg som gjør at jeg ikke mister jobben med det første så sender en stor klem 😊

Hvorfor dikter du opp hva jeg har skrevet? Er det sånn dere jobber i forsikringsbransjen? Dikter opp hva folk skriver for å avslå utbetalinger på forsikringer.

Jeg ber vedkommende undersøke hva de ulike forsikringene dekker.

Jeg undersøker hva mine forsikringer dekker, så du kan bare droppe den nedlatende holdningen din.

Her er eks. på hva forsikringsselskap skriver på sine nettsider.

Screenshot_20220126-113055_Chrome.thumb.jpg.196de3cf9f3295eb4fe8fc2e56bafe0c.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...