AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 I voksen alder (etter svangerskap nr 2) ble jeg veldig plaget med huden i ansiktet og på hals/bryst. Jeg vet ikke om det kan ha noe med hormoner å gjøre, men det er altså 6 år siden jeg fikk barn sist. Så med andre ord har jeg vært plaget en god stund og har brukt en liten formue på hudpleieprodukter. Fastlegen vil ikke henvise meg til hudlege, da hun ikke synes der er noe jeg trenger å bekymre meg over. Men det ser ille ut synes jeg, i tillegg svir og klør det. Jeg fikk mange hudfliker (skintags) rundt øynene og på halsen. Dette setter seg fast i klær. Ellers har jeg mange hudormer (underjordiske, ikke sorte). Jeg ser ut som en nuppete barne-tv dukke i dagslys. Nesa har synlige porer som fort blir skitten og blank, men ingen produkter fra apoteket har hjulpet så langt. Jeg føler huden både er tørr og oljete på en gang, om det gir en mening? Jeg er normalvektig og har et relativt sunt kosthold. Jeg vasker meg med mild såpe og fjerner all sminke hver kveld (bruker lite makeup). Noen som vet om en god skrubb eller maske som kan fjerne disse ujevnhetene i fjeset? Og gjerne et tips om hvordan jeg blir kvitt skintags. På forhånd takk 😀 Anonymkode: d68aa...c1b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I voksen alder (etter svangerskap nr 2) ble jeg veldig plaget med huden i ansiktet og på hals/bryst. Jeg vet ikke om det kan ha noe med hormoner å gjøre, men det er altså 6 år siden jeg fikk barn sist. Så med andre ord har jeg vært plaget en god stund og har brukt en liten formue på hudpleieprodukter. Fastlegen vil ikke henvise meg til hudlege, da hun ikke synes der er noe jeg trenger å bekymre meg over. Men det ser ille ut synes jeg, i tillegg svir og klør det. Jeg fikk mange hudfliker (skintags) rundt øynene og på halsen. Dette setter seg fast i klær. Ellers har jeg mange hudormer (underjordiske, ikke sorte). Jeg ser ut som en nuppete barne-tv dukke i dagslys. Nesa har synlige porer som fort blir skitten og blank, men ingen produkter fra apoteket har hjulpet så langt. Jeg føler huden både er tørr og oljete på en gang, om det gir en mening? Jeg er normalvektig og har et relativt sunt kosthold. Jeg vasker meg med mild såpe og fjerner all sminke hver kveld (bruker lite makeup). Noen som vet om en god skrubb eller maske som kan fjerne disse ujevnhetene i fjeset? Og gjerne et tips om hvordan jeg blir kvitt skintags. På forhånd takk 😀 Anonymkode: d68aa...c1b Skincare by Hyram på YouTube revolusjonerte min hudpleie. Jeg lærte masse av å se videoene hans. Anbefaler det! (Skikkelig fin fyr også ) Anonymkode: 2c569...0de 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skincare by Hyram på YouTube revolusjonerte min hudpleie. Jeg lærte masse av å se videoene hans. Anbefaler det! (Skikkelig fin fyr også ) Anonymkode: 2c569...0de Takk for tips. Ts. Anonymkode: d68aa...c1b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Hudpleie fra apoteket er ubrukelig med mindre man har feilfri hud fra før av. Forsøk en serie fra hudpleiesalong, som for eksempel Exuviance, Filorga eller EmerginC. Når det kommer til skintags tror jeg ikke produkter vil hjelpe, disse må vel fjernes av lege. Anonymkode: b5ed1...8bb
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hudpleie fra apoteket er ubrukelig med mindre man har feilfri hud fra før av. Forsøk en serie fra hudpleiesalong, som for eksempel Exuviance, Filorga eller EmerginC. Når det kommer til skintags tror jeg ikke produkter vil hjelpe, disse må vel fjernes av lege. Anonymkode: b5ed1...8bb Takk for tips. Nei produkter fra apoteket har virkelig ikke vært noe hjelp. Legen min vil ikke fjerne skintags og heller ikke henvise meg til noen som kan. Da bør jeg kanskje gjøre det privat? Jeg har så mange at det ikke er vits å telle. Rundt øynene er di ganske store, mens på halsen er de små men maaange. Jeg har begynt å bruke høy hals eller sjal for å skjule de, men da setter de seg fast i klærne. Skikkelig irriterende... Anonymkode: d68aa...c1b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skincare by Hyram på YouTube revolusjonerte min hudpleie. Jeg lærte masse av å se videoene hans. Anbefaler det! (Skikkelig fin fyr også ) Anonymkode: 2c569...0de Enig med denne! For å bidra med mitt så ville jeg bare nevne at det du beskriver, hud som både oppleves som oljete og tørr samtidig, sansynligvis skyldes dehydrert hud. Det betyr at huden din mangler fukt i form av vann (ikke fett). Da bør du først og fremst se etter produkter som tilfører fukt uten lipider/fett, personlig er jeg veldig fornøyd med snail cream fra cosrx. De blanke partiene i ansiktet skyldes at huden forsøker å kompensere for mangel på fukt med å øke talgproduksjonen som igjen fører til hudormer/kviser. Jeg liker godt å bruke the Ordinary sin syre-toner noen ganger i uken for hindre hudormer, men pass på å ikke exfolier (bruke syrer/skrubb etc) for ofte da det kan forstyrre huden - det viktigste for å unngå oljete og tørt hud er å få orden på hudbarrieren og fuktbalansen. Produkter min hud liker (jeg har veldig tørr hud, så mulig din hud ikke trenger moisture surge): Sminkefjerner: clinique take the day away balm (balmen er mye bedre enn den flytende versjonen) Rens: er fornøyd med alle fra cerave Eksfolierende syre: the ordinary glycolic acid 7% toning solution - bruker en god dert på en bomullspad og gnir der jeg trenger det Fukt: cosrx 92 snail cream, etterfulgt av clinique moisture surge Alle disse produktene er drøye i bruk og varer meg kjempelenge. Jeg bruker produktene i samme rekkefølge som notert, pleier å la toneren trekke inn noen minutter (mens jeg pusser tennene) før jeg påfører resten. Anonymkode: 46d36...613
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #7 Skrevet 26. januar 2022 Skintags kan du fjerne på hudklinikk. Anonymkode: 13125...4c5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #8 Skrevet 26. januar 2022 Zo sine produkter er de beste enkelt og greit. De koster kassen, men de er drøye og de funker. Så dropp å kjøpe alt mulig, gå til en klinikk som fører de produktene og få hjelp av dem til å sette sammen en pakke til deg. Jeg lover du kommer til å bli fornøyd!! Anonymkode: 12dd8...003
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 Om lege ikke vil henvise deg ville jeg gått privat. Ikke bruk en ny formue på nye produkter du ikke aner om er korrekt for din hud og ditt tilfelle. Gå til hudlege og få anbefalt produkter og behandling der. Volvat er flinke😊 Anonymkode: d5fb1...9a1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I voksen alder (etter svangerskap nr 2) ble jeg veldig plaget med huden i ansiktet og på hals/bryst. Jeg vet ikke om det kan ha noe med hormoner å gjøre, men det er altså 6 år siden jeg fikk barn sist. Så med andre ord har jeg vært plaget en god stund og har brukt en liten formue på hudpleieprodukter. Fastlegen vil ikke henvise meg til hudlege, da hun ikke synes der er noe jeg trenger å bekymre meg over. Men det ser ille ut synes jeg, i tillegg svir og klør det. Jeg fikk mange hudfliker (skintags) rundt øynene og på halsen. Dette setter seg fast i klær. Ellers har jeg mange hudormer (underjordiske, ikke sorte). Jeg ser ut som en nuppete barne-tv dukke i dagslys. Nesa har synlige porer som fort blir skitten og blank, men ingen produkter fra apoteket har hjulpet så langt. Jeg føler huden både er tørr og oljete på en gang, om det gir en mening? Jeg er normalvektig og har et relativt sunt kosthold. Jeg vasker meg med mild såpe og fjerner all sminke hver kveld (bruker lite makeup). Noen som vet om en god skrubb eller maske som kan fjerne disse ujevnhetene i fjeset? Og gjerne et tips om hvordan jeg blir kvitt skintags. På forhånd takk 😀 Anonymkode: d68aa...c1b Jeg synes du skal gå til en hudklinikk å få anbefalte Behandlinger der som microneedling, peeling, hva enn det skal være og begynne med hudpleie som er anbefalt da. Når man sliter såpass er det bedre å få fikset opp i det skikkelig og begynne på et nytt lerret. Det gjorde jeg jeg tror ikke noe hudpleieprodukter kunne fått huden min til å se perfekt ut igjenn. Anonymkode: 9d65e...769
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #11 Skrevet 26. januar 2022 Takk for mange gode tips. Det skal absolutt prøves ut. Litt redd for hva alt blir å koste, både produkter og fjerning av hudfliker. Men forhåpentligvis verdt det Ts Anonymkode: d68aa...c1b
AprilLudgate Skrevet 26. januar 2022 #12 Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mange gode tips. Det skal absolutt prøves ut. Litt redd for hva alt blir å koste, både produkter og fjerning av hudfliker. Men forhåpentligvis verdt det Ts Anonymkode: d68aa...c1b Det er litt lettere å gi hudpleierråd om du legger ut bilde (sladde øynene osv.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har fjernet noen skintags med sytråd.. Men det er på halsen da.. Da har jeg knytt en sytråd stramt rundt tagen også latt den være der, I løpet av en halv dag så har den falt av da den ikke får blod og "dør". Ikke fått noe arr eller noe etterpå etter hva jeg har sett. Anonymkode: 0f4f1...b3d
ElectricScum Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Har ingen tips. Vil bare rose deg for den kreative beskrivelsen "nuppete barne-tv dukke i dagslys". Humret av den.
Gjest Bettys Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 22.25): I voksen alder (etter svangerskap nr 2) ble jeg veldig plaget med huden i ansiktet og på hals/bryst. Jeg vet ikke om det kan ha noe med hormoner å gjøre, men det er altså 6 år siden jeg fikk barn sist. Så med andre ord har jeg vært plaget en god stund og har brukt en liten formue på hudpleieprodukter. Fastlegen vil ikke henvise meg til hudlege, da hun ikke synes der er noe jeg trenger å bekymre meg over. Men det ser ille ut synes jeg, i tillegg svir og klør det. Jeg fikk mange hudfliker (skintags) rundt øynene og på halsen. Dette setter seg fast i klær. Ellers har jeg mange hudormer (underjordiske, ikke sorte). Jeg ser ut som en nuppete barne-tv dukke i dagslys. Nesa har synlige porer som fort blir skitten og blank, men ingen produkter fra apoteket har hjulpet så langt. Jeg føler huden både er tørr og oljete på en gang, om det gir en mening? Jeg er normalvektig og har et relativt sunt kosthold. Jeg vasker meg med mild såpe og fjerner all sminke hver kveld (bruker lite makeup). Noen som vet om en god skrubb eller maske som kan fjerne disse ujevnhetene i fjeset? Og gjerne et tips om hvordan jeg blir kvitt skintags. På forhånd takk 😀 Anonymkode: d68aa...c1b Jeg kan ikke hjelpe med skin tags, men for underjordiske hudormer fungerer salisylsyre (salisylic acid) bra. Det høres ut som at du har dehydrert og sensitiv hud også, så det gjelder å være forsiktig. Jeg ville kjøpt en rens med salisylsyre og begynt forsiktig (f.eks to ganger pr uke). Ellers ville jeg holdt hudpleierutinen minimal, med enkle produkter som roer ned og gir fukt. Det høres kanskje ut som at du har behandlet huden litt aggressivt siden den svir og klør samtidig som den er oljete og har urenheter. Dyrt er ikke nødvendigvis bedre, jeg ville ikke ha kjøpt dyre produkter fra hudpleiesalonger. Du sier du har prøvd mye fra apoteket, har du prøvd avene tolerance? De har en emulsion og en creme, alt etter hvor tørr man er i huden. Jeg liker begge, de har minimalt med ingredienser (jeg tror kun henholdsvis 6 og 7), som ikke irriterer sensitiv hud og gir fukt. Jeg hadde samme problem som deg i høst, med masse underjordiske hudormer, som nok kom av at jeg behandlet huden for aggressivt. Salisylsyre er par ganger i uken, milde og enkle produkter ellers, samt Differin funket for meg.
Forundret.. Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 23.03): Takk for tips. Nei produkter fra apoteket har virkelig ikke vært noe hjelp. Legen min vil ikke fjerne skintags og heller ikke henvise meg til noen som kan. Da bør jeg kanskje gjøre det privat? Jeg har så mange at det ikke er vits å telle. Rundt øynene er di ganske store, mens på halsen er de små men maaange. Jeg har begynt å bruke høy hals eller sjal for å skjule de, men da setter de seg fast i klærne. Skikkelig irriterende... Anonymkode: d68aa...c1b Ta dem med skalpelblad, det sa legen min til meg at jeg kunne gjøre. Jeg skjærer ikke i huden men legger bladet flatt på huden og så strekker/skyver jeg taggen over bladet. Omvendt høvling på en måte. Jeg ville prøvd meg forsiktig frem. Min mor fikk tatt en hel haug med laser, tror det kostet 3000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå