Gå til innhold

Ubehag litt småtett i nesen. Allergi allerede nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pollenallergi og har brukt nesespray og tabl for allergien store deler av året. Men nå kjenner jeg litt ubehag i nesen, er det for tidlig til at allergien påvirker meg nå eller ikke? Jeg har bare hatt allergien i 2 år og det er kun i nesen ubehag og litt nysing. Flere som merker noe nå eller?

Anonymkode: 3376b...aad

Skrevet

Du bør ta en koronatest. 

Anonymkode: 7abda...1b9

• Liker 4
Skrevet

Følger denne. Jeg har hatt allergisymptomer mer eller mindre vinteren gjennom. Jeg har allergi mot pollen. 

Anonymkode: ae42b...4ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Følger denne. Jeg har hatt allergisymptomer mer eller mindre vinteren gjennom. Jeg har allergi mot pollen. 

Ts her. Jeg sluttet på nesespray og allergitabl i oktober i fjor, men har tatt nesespray og tabl nå, se om det kan hjelpe. Har hørt at noen bruker allergi medisin året rundt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du bør ta en koronatest. 

Anonymkode: 7abda...1b9

Ja det kan jeg og gjøre.

Skrevet

Du kan jo ha støvmiddallergi?

Anonymkode: 84d08...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo ha støvmiddallergi?

Anonymkode: 84d08...b0b

Ja men hvorfor får jeg det nå og ikke tidligere i vinter og høst?

Skrevet

Jeg er ikke TS, men den som følger. Jeg har testet både med blodprøve og prikktest, og allergi slår ut kun på pollen. Plagene er ikke like ille nå, men tipper det setter igang for fullt i starten av mars. Jeg spiser allergimedisin, og tar nesespray og montelukast hele året. 

Skrevet

Er du allergisk mot or? Jeg synes jeg merker det på Østlandet… Har også fått beskjed om at det er på tide å begynne å ta allergimedisin på denne tiden.

Anonymkode: 4021b...b4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du allergisk mot or? Jeg synes jeg merker det på Østlandet… Har også fått beskjed om at det er på tide å begynne å ta allergimedisin på denne tiden.

Anonymkode: 4021b...b4e

Jeg har ikke testet meg, men merket for snart 2 år siden at jeg fikk ubehag i kun nesen og aldri opplevd det før, føles som jeg skal nyse hele tiden uten at jeg får nyse. Er ikke direkte tett i nesen men ubehag. Har ikke andre symptomer. Da jeg nevnte det til legen første gang så fikk jeg livostin nesespray og zyrtec tabl og skulle ta daglig, har gjort det men ikke om vinteren. Begynte på medisinen i februar i fjor, og nå er vi snart i febr igjen og jeg merker ubehaget i nesen i kveld. Bor på vestlandet så aner ikke om det har begynt med or her nå eller ikke. Ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Har hørt at noen bruker allergi medisin året rundt. 

Jeg gjør det. Jeg reagerer på bjørkepollen og nøtter, samt kryssallergier relatert til nevnte pollen og nøtter. Må gå med epipenn. Heldigvis ikke hatt behov for den ennå. 
Jeg får det ikke i nesen, jeg får hevelse i halsen med pusteproblemer, samt øyne som renner så må bruke øyedråper rettet mot allergi. Stas. 
Blir jeg forkjølet vil jeg heller tro det er enten forkjølelse eller covid. 

Jeg forholder meg litt til den her hos astma- og allergiforbundet: 

https://www.naaf.no/pollenvarsel/ 

Skrevet

Jeg tok allergi tabl og nesespray i går kveld og i dag. Føler meg bedre i nesen så skal ta det hver dag nå. Ts

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ja men hvorfor får jeg det nå og ikke tidligere i vinter og høst?

Ikke meg du svarer, men det kan skje plutselig bare fordi ny allergi kan oppstå når som helst.

Anonymkode: fbe45...8c6

Skrevet

Det kan fint være startene på pollensesongen, det kommer litt an på hvor du bor.... 

Skrevet

Med mildværet som har vært nå de siste ukene har pollen fra or begynt å komme her i alle fall, og jeg tror at hassel er underveis også.

Jeg merket det på hals, nese og øyne i forrige uke. (Koronatest er negativ)

Anonymkode: 50688...677

Annonse
Skrevet

Hva med oss på sunnmøre? Noen som har kjent noe? 

Skrevet

Hassel er i full blomstring på Vestlandet.   

Anonymkode: 573aa...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hassel er i full blomstring på Vestlandet.   

Anonymkode: 573aa...4e9

Her på nordsunnmøre harhar det bare regnet og vært kaldt i det siste, så skulle ikke tro at det er noe som blomstrer enda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...