Gå til innhold

Niese som heller vil være hos oss enn foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gjøre dette så kort jeg klarer. Jeg ringte min niese i dag på 10 år som er enebarn og spurte hva hun gjør og hvordan det går. Hun har vært hjemme i ca 1-2 uker pga sykdom og dro på skolen for første gang i går. Jeg spurte hvordan skoledagen var og om hun skulle på skolen i morgen. Hun var hjemme fra skolen i dag og skulle ikke på skolen i morgen pga noe. Da tenkte jeg at hun kunne være hjemme hos meg og min mor til hun skulle tilbake til skolen, fordi jeg savner henne så innmari mye. Jeg spurte først min storesøster (moren hennes) om hun kunne komme, hun sa at hun måtte være hjemme og slappe av og prøve å bli bedre, jeg spurte om hun ikke kunne slappe av her istedenfor, for det var ingen forskjell på hjem hos de og oss. Hun sa nei.

Faren hennes sa at hun kunne komme, og jeg ble ringt tilbake og sa at hun kommer og er på vei. Hun tok toget alene, men gikk av en stasjon for tidlig. Hun ble redd og min storesøster ringte meg og kjeftet meg opp fordi niesen min hadde sagt til moren at hun ikke vil være hjemme fordi det er så kjedelig og fordi moren sover hele dagen og faren er på jobb, så hun har ingenting å gjøre og heller vil være hos oss mens hun har fri, for her har hun det bedre og hun får mat her. Hun sa også at moren aldri lager mat til henne og det er så kjedelig å være hjemme når hun hele tiden sover.

Min søster trodde jeg hadde lært henne å si dette, noe jeg absolutt ikke har. Hun ble forbanna på meg og ble såret, og sa at dattera nå innbiller seg ting og kommer på unnskyldninger for å droppe skolen(?) og blir lat av å gjøre dette. Jeg argumenterte mot at hun uansett ikke skulle på skolen, og at jeg ALDRI hadde lært henne å si noe av dette. Dette er noe hun sier fra hjertet.

Min søster guilttripper meg og sier alt er min feil. Får så dårlig samvittighet. Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal hun ikke på skolen om hun er frisk? Er hun hjemme pga sykdom, så bør hun jo ikke sette seg på et tog for å dra til deg. Ellers må vel du og din søster forsøke kommunisere bedre. 

Anonymkode: da143...cf0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal hun ikke på skolen om hun er frisk? Er hun hjemme pga sykdom, så bør hun jo ikke sette seg på et tog for å dra til deg. Ellers må vel du og din søster forsøke kommunisere bedre. 

Anonymkode: da143...cf0

Skjønte ikke helt hvorfor hun var hjemme, tror det var noe med at leppene hennes var så såre og vonde at hun ikke klarte å dra på skolen og konsentrere seg. Var ikke noe forkjølelse eller covid (hun tester seg hele tiden). Så var derfor jeg tenkte hun kunne være hjemme hos oss, siden det ikke var snakk om verken covid eller forkjølelse.

Skrevet

hva tenker dere om dette? har jeg noe grunn til å være lei meg?

Skrevet

Jeg tenker du heller bør fokusere på hvorfor hun ønsker å være hos dere.

Er foreldrene tilstedeværende emosjonelt?

Jeg var ett barn som ønsket at min tante var min mor gjennom oppveksten. Der ble jeg sett! 

Foreldrene mine var ikke fra utsiden dårlige foreldre men de hadde mer enn nok med seg selv og hadde hverken tid/ork/engasjement til å ha ett barn.

Anonymkode: 4b0b7...e10

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det virker som du prøver å rasjonalisere at du vil ha ungen hos deg. Du "savner henne såå mye", og hun har det "så fælt hjemme". Etter å ha fått nei hos mor, så får du tydeligvis et ja av far. Dermed går du bak ryggen på moren hennes. Her høres det litt ut som du trer over grensene til en familie. Fint å ha en tante som bryr seg, men jeg får litt dårlige vibber av deg. Tror du virkelig at barnet ikke får mat hjemme? 

Har du ikke egne barn?

• Liker 4
Skrevet
Mooza skrev (1 time siden):

Jeg synes det virker som du prøver å rasjonalisere at du vil ha ungen hos deg. Du "savner henne såå mye", og hun har det "så fælt hjemme". Etter å ha fått nei hos mor, så får du tydeligvis et ja av far. Dermed går du bak ryggen på moren hennes. Her høres det litt ut som du trer over grensene til en familie. Fint å ha en tante som bryr seg, men jeg får litt dårlige vibber av deg. Tror du virkelig at barnet ikke får mat hjemme? 

Har du ikke egne barn?

Hæ? Tror du har misforstått innlegget. Barnet sa selv til moren at hun ikke får ordentlig mat hjemme og at hun får mat hjemme hos bestemor. Jeg har ikke gått bak ryggen til moren, faren sa han hadde snakket med moren og dermed kunne barnet komme? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker du heller bør fokusere på hvorfor hun ønsker å være hos dere.

Er foreldrene tilstedeværende emosjonelt?

Jeg var ett barn som ønsket at min tante var min mor gjennom oppveksten. Der ble jeg sett! 

Foreldrene mine var ikke fra utsiden dårlige foreldre men de hadde mer enn nok med seg selv og hadde hverken tid/ork/engasjement til å ha ett barn.

Anonymkode: 4b0b7...e10

De er ikke der emosjonelt. De overser henne og er for slitne til å gi henne oppmerksomhet. Begge sover så fort de kommer hjem fra jobb. 

Skrevet

Men er ikke du på jobb?

Anonymkode: 5fc22...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men er ikke du på jobb?

Anonymkode: 5fc22...de8

Sykemeldt. 

Skrevet

At jenta soer hun ikke får skikkelig mat betyr ingenting. Skikkelig mat for ei på 10 kan være burger og pizza, så da vil gulrot suppe ikke være «skikkelig» mat. Unger lyver hele tida, for å få viljen sin/sympati/oppmerksomhet, ja u name it. 

Anonymkode: d122b...649

• Liker 1
Skrevet
Sappi skrev (14 minutter siden):

De er ikke der emosjonelt. De overser henne og er for slitne til å gi henne oppmerksomhet. Begge sover så fort de kommer hjem fra jobb. 

Dette vet du ingenting om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette vet du ingenting om. 

Det vet jeg mye om. Kjenner begge og de sover dagen lang

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

At jenta soer hun ikke får skikkelig mat betyr ingenting. Skikkelig mat for ei på 10 kan være burger og pizza, så da vil gulrot suppe ikke være «skikkelig» mat. Unger lyver hele tida, for å få viljen sin/sympati/oppmerksomhet, ja u name it. 

Men hvorfor legger de fleste seg opp i mat delen? Ingen som stusser over at denne jenta sier at både mamma og pappa sover dagen lang og ingen er med henne, og ingen som lager hjemmelaget mat? Niesen min får fast food hjemme hos foreldrene ofte, som mcdonald, fryst pizza osv. 

Skrevet
Sappi skrev (32 minutter siden):

Men hvorfor legger de fleste seg opp i mat delen? Ingen som stusser over at denne jenta sier at både mamma og pappa sover dagen lang og ingen er med henne, og ingen som lager hjemmelaget mat? Niesen min får fast food hjemme hos foreldrene ofte, som mcdonald, fryst pizza osv. 

Hvis du mener at barnet blir utsatt for omsorgssvikt hvorfor har du da ikke gjort noe med det?

Det er ikke heldig at barnet hver gang det blir syk belønnes med besøk til deg og sin bestemor. Da er det lett å finne unnskyldninger for å være borte fra skolen. Da er det mer hensiktsmessig å planlegge besøk ut i fra når hun har fri på skolen. 

Regner med at du har tatt opp med foreldrene at du mener de ikke er gode nok foreldre. Hvis du har prøvd det og du fortsatt mener at det er omsorgssvikt så sender du inn en bekymringsmelding. 

Anonymkode: e506e...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...