Gå til innhold

Å bli kvitt noen på arbeidsplassen

Gjest Stygge meg

Anbefalte innlegg

Synes det er skremmende at man tar imot råd fra ukjente på KG. Er dette detr eneste steder man har tenkt å oppsøke hjelp??

Slapp av med deg.

KG er et sted der mange lufter sine dilemmaer og problemer, for å bryne seg og for å drøfte det med utenforstående.

De fleste fornuftige mennesker tar avgjørelsene sine selv, men du verden hvor fint det er å kunne få andres synspunkt uavhengige av hvem de er (alder, kjønn, bosted, bakgrunn, utdanning, jobbområde, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror (og håper) ikke det er en noen måte å kvitte seg med Rita på som er lovlig i alle fall. Men det dere KAN gjøre er å pålegge Rita å ta arbeidet vikaren har gjort. Om Rita ikke vil, må hun nesten si opp jobben sin selv.

Det skal ikke være slik at man er redd for å få barn fordi vikaren kan tenkes å gjøre ting en selv ikke har tenkt på/klart å ta tak i. Derfor har man også vanlig arbeidstakerbeskyttelse i permisjonstiden. Det er jeg glad for.

Syns dere skal jobbe med å være positive når Rita kommer tilbake, fortell at det nå er kommet nye spennende oppgaver inn, som dere er helt avhengig av at hun gjennomfører.

Og dette er ikke bifall av at noen er "late" på arbeidsplassen. Folk jobber i ulikt tempo og med ulik innfallsvinkel, de har ulikt stressnivå og ulike ambisjoner. Og ulike kvalifikasjoner. Mange som kommer gjennom vikarbyrå er overkvalifisert for typen stillinger Rita har, og kan derfor kanskje med glede ta på seg andre arbeidsoppgaver for å få relevant erfaring og spennende dager. Det kan selskapene kanskje få i faste stillinger om de er villige til å betale det disse kvalifikasjonene koster. Min erfaring fra SMB er at man ikke er særlig villig til å betale godt for en resepsjonist/sentralbordfunksjon. Dermed ansetter man søkere uten kvalifikasjoner til å gjøre noe annet enn nettopp kjernefunksjonen i stillingen, som faktisk er ganske krevende og veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av med deg.

KG er et sted der mange lufter sine dilemmaer og problemer, for å bryne seg og for å drøfte det med utenforstående.

De fleste fornuftige mennesker tar avgjørelsene sine selv, men du verden hvor fint det er å kunne få andres synspunkt uavhengige av hvem de er (alder, kjønn, bosted, bakgrunn, utdanning, jobbområde, osv.

Så lenge der finnes klare regler og lover på feltet fatter jeg ikke hva som så fint med å bedrive slarv på nett...hva annet får man ut av disse meningene enn totalt meningsløst preik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...