AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg lurer på om det er noen her inne som har gynefix, og som kan dele sine erfaringer med det. Hormonprevensjon og kobberspiral er uaktuelt, så da står jeg igjen med gynefix. Er dette noe man kan få innlagt i narkose om man betaler for det privat? Har hatt både hormonspiral og kobberspiral og det var et smertehelvete uten like å sette inn, og begge gangen prøvde livmoren febrilsk å frastøte spiralene. Hadde rier i flere timer etter innsetting. Anonymkode: b7d1c...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Del Skrevet 15. april 2022 Dette lurer jeg også på!! Ingen som har erfaring med gynefix som kan dele?? Anonymkode: f6f8f...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Del Skrevet 3. juni 2022 Jeg fikk satt inn gynefix for et par dager siden! Hadde Jaydess hormonspiral fra før, men ønsket å prøve noe hormonfritt da jeg har slitt med kviser helt siden jeg begynte på prevensjon. Jeg var hos gynekolog som først tok ut hormonspiralen, og deretter satt inn gynefix. Fikk lokalbedøvelse så selve innsettingen var helt ok, ganske smertefullt men det varer få sekunder. Det var fort gjort! Jeg synes heller ikke innsettingen av hormonspiral var så ille, så dette vil nok variere fra person til person. Kjente det litt i magen samme kvelden, men det var ikke sterke smerter. Smertene var verre etter jeg hadde satt inn hormonspiralen! Siden jeg satt inn gynefix har jeg blødd en del, noen dager mer enn andre. Jeg er på dag tre med blødninger nå, bare håper det gir seg snart. Har ikke hatt særlig magesmerter foreløpig. Jeg er spent på hvordan neste menstruasjon blir, kan eventuelt oppdatere når den dagen kommer! Anonymkode: 7ab55...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg fikk satt inn gynefix for et par dager siden! Hadde Jaydess hormonspiral fra før, men ønsket å prøve noe hormonfritt da jeg har slitt med kviser helt siden jeg begynte på prevensjon. Jeg var hos gynekolog som først tok ut hormonspiralen, og deretter satt inn gynefix. Fikk lokalbedøvelse så selve innsettingen var helt ok, ganske smertefullt men det varer få sekunder. Det var fort gjort! Jeg synes heller ikke innsettingen av hormonspiral var så ille, så dette vil nok variere fra person til person. Kjente det litt i magen samme kvelden, men det var ikke sterke smerter. Smertene var verre etter jeg hadde satt inn hormonspiralen! Siden jeg satt inn gynefix har jeg blødd en del, noen dager mer enn andre. Jeg er på dag tre med blødninger nå, bare håper det gir seg snart. Har ikke hatt særlig magesmerter foreløpig. Jeg er spent på hvordan neste menstruasjon blir, kan eventuelt oppdatere når den dagen kommer! Anonymkode: 7ab55...866 Jeg vurderer gynefix, så gjerne oppdater litt om hvordan dagene fremover går! 😄 Anonymkode: f6f8f...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Del Skrevet 3. juni 2022 Har hatt Gynefix i 6 år og det er den beste spiralen jeg noensinne har hatt. Jeg har punktlige blødninger som er korte men blør litt mer én eller to dager. Anonymkode: bb763...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.14): Jeg vurderer gynefix, så gjerne oppdater litt om hvordan dagene fremover går! 😄 Anonymkode: f6f8f...3b6 Har nettopp hatt min første menstruasjon med gynefix, og jeg er overrasket over at jeg nærmest ikke hadde noe mensensmerter! Med hormonspiralen var jeg ganske plaget med smerter, og måtte ta ibux i flere dager… Nå kjente jeg nesten ingenting! Annet enn det så blødde jeg mer enn normalt, men ikke så mye at det skapte problemer. Dette kan også være noe som går seg til etter noen måneder. Menstruasjonsperioden varte ca 4-5 dager som verken er lengre eller kortere enn den pleier. Alt i alt er jeg positivt overrasket og lettet over at jeg ikke har hatt noe særlig problemer med gynefix hittil! Det eneste jeg er spent på er om de hormonelle kviseutbruddene jeg har hatt siden jeg begynte på prevesjon kommer til å forsvinne - men dette må jeg se an over en lengre periode. Anonymkode: 7ab55...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #7 Del Skrevet 31. oktober 2022 Hei! Kvinne 35 år her. Hadde Gynefix i 5 år og var veldig fornøyd. Satt den inn i 2016 og tok den ut i 2021 grunnet ønske om barn. Jeg vil si blødningene og plagene jeg hadde gikk tilbake til slik det var før jeg startet på p-piller: Dag 1: liten blødning, litt magekramper, men kortvarig og dempes ved fysisk aktivitet Dag 2 og 3: Vanlig blødning, tampongbytte cirka hver 2.time (jeg bruker kun OB blå) Dag 4: liten blødning. Alltid innenfor 28-30 dager syklus. Mer stabilt humør enn på p-piller, opplevd bedre prestasjon på trening etter at jeg kuttet ut p-piller (hormonbasert prevensjon). Var ganske vondt å sette den inn, men jeg hadde glemt å ta Ibux i forkant av timen slik det var anbefalt i innkallingsbrevet. Anonymkode: d288e...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maraasen Skrevet 15. februar 2024 #8 Del Skrevet 15. februar 2024 Har hatt gynefix siden 2015. Altså vært gjennom to stk straks. I forhold til vanlig kobber er denne det beste alternativet! Merker den ikke i det hele tatt. mens er helt normal, som uten spiral og ja, det beste av alt, ingen hormoner som tuller med systemet🙌. Anbefales på det sterkeste! Kjipt at det er så mange som ikke har giddet å lære seg å sette den inn så gjør litt research på gynekologer som er sertifisert😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2024 #9 Del Skrevet 15. februar 2024 Topp spiral👌 Anonymkode: bb763...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå