Gå til innhold

Barna er nærkontakter, kan de komme til meg da?

Diana

Anbefalte innlegg

Mandag morgen testen min eldste positivt for covid hos sin far. Han fikk symptomer søndag ettermiddag/kveld, og siden de reiste fra meg på fredag morgen mente smitteteamet at jeg akuratt går klar fra å være nærkontakt og slipper karantene. Jeg testet meg uansett, og fikk negativ test. 

Barna, faren og hans samboer har da alle havnet i karantene i 7 dager. Faren mener at så lenge brødrene tester negativt på fredag, kan de komme til meg selv om de er i karantene, fordi vi går som samme kahort. Men det gjør vi vel ikke når de har 2 hjem? 

Noen som vet om de kan komme til meg på fredag når de i utgangspunktet er i karantene til mandag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
Diana skrev (2 minutter siden):

Mandag morgen testen min eldste positivt for covid hos sin far

Din eldste kan ikke komme til deg. Han er nå i isolasjon. 

De andre barna kan komme til deg fredag om de tester negativt fredag morgen. 

Edit, er eldste symptomfri fredag, kan han komme til deg søndag. Mener det er seks dager isolasjon og så 24 timer etter om han er symptomfri. 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til foreldre kan de alltid komme. Om det er lurt er en annen sak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din eldste er i isolasjon. Karantene er slutt på kl 00.00 i natt. Da kan de teste seg ut. Samvær med barn går forran isolasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
solmåneogstjerner skrev (1 minutt siden):

Til foreldre kan de alltid komme. Om det er lurt er en annen sak

Ikke når de er smittet og i isolasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Din eldste kan ikke komme til deg. Han er nå i isolasjon.

De andre barna kan komme til deg fredag om de tester negativt fredag morgen. 

Man kan ikke teste seg ut av karantenen før 7 døgn etter nærkontakten. Det vil si mandag morgen. 

Oj, regelendring fra i natt ja: da kan de som er negative komme. Han som er i isolasjon bør vel vente - samvær eller ei. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke teste seg ut av karantenen før 7 døgn etter nærkontakten. Det vil si mandag morgen. 

Nye regler i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Nye regler i morgen. 

Ja, jeg endret før jeg rakk å se svaret ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regine. skrev (3 minutter siden):

Din eldste er i isolasjon. Karantene er slutt på kl 00.00 i natt. Da kan de teste seg ut. Samvær med barn går forran isolasjon.

Ja det vet jeg. Jeg spurte om brødrene kunne komme selv om de i utgangspunktet er i karantene. Og hvordan kan samvær går forann isolasjon? Jeg er jo ikke intr i å bli smittet 🤔🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg endret før jeg rakk å se svaret ditt. 

👍 Jeg rakk å svare før jeg så du endret 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diana skrev (37 minutter siden):

Ja det vet jeg. Jeg spurte om brødrene kunne komme selv om de i utgangspunktet er i karantene. Og hvordan kan samvær går forann isolasjon? Jeg er jo ikke intr i å bli smittet 🤔🤷‍♀️

https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon/

https://bufdir.no/Foreldrehverdag/korona/samvar_for_barn_med_to_hjem_under_koronasituasjonen/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...