Gå til innhold

Trafikkstøy - hva kan vi gjøre innendørs for å avhjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg googler, men blir ikke klok. Alt jeg finner av støydemping går kun på innendørs akustikk. Ikke hav man kan gjøre inne som demper trafikkstøy utenfra. Noen med tips? Vi har allerede godt isolerte vinduer og dører, jeg tenker mer på om det vil hjelpe å f eks ha mer gulvtepper og møbler generelt i huset, osv. 

Anonymkode: e031f...5f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor tett på E18 og har støyisolerende vinduer og dører. I tillegg er de to veggene som vender ut mot veien etterisolert for å dempe støyen. Har bodd her i flere tiår og har aldri tenkt på at møblering, tepper etc. har noe å si i forhold til støyen.

Anonymkode: dd33d...298

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er riks-/europaveg kontakter du Statens vegvesen for støymåling innendørs. Er det fylkesveg kontakt fylkeskommunen. 

Anonymkode: 3dd22...d2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi bor tett på E18 og har støyisolerende vinduer og dører. I tillegg er de to veggene som vender ut mot veien etterisolert for å dempe støyen. Har bodd her i flere tiår og har aldri tenkt på at møblering, tepper etc. har noe å si i forhold til støyen.

Anonymkode: dd33d...298

Tykkere gardiner hjelper heller ikke? 

Anonymkode: e031f...5f6

Skrevet

Etterisolere med lyddempende isolering. Mye av vibrasjonen i lydbølgene blir dempet av slik type isolasjon. 

Anonymkode: f498d...f81

Skrevet

Er dette snakk om enebolig, rekkehus, leilighet? Skal dere gjøre utbedringer utvendig?

Tepper og bilder på vegger demper  jo støy generelt. Spilevegg/tak hjelper om dere tenker å pusse opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...