Gå til innhold

Innafor å spørre om dette til svoger/svigerinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De bor noen timer unna sine foreldre. Hver eneste gang vi skal feire bursdag til et av våre barn så må de hjem og besøke hennes foreldre. Hans foreldre kommer jo hit på bursdag da. De har fri hver helg og kan reise dit alle helger ellers ( noe de forsåvidt gjør). Dette er et par i 30 årene.

Jeg har så lyst å spørre om hun hadde reist bort om det var hennes søster sine barn som feiret bursdag? Om søsteren hadde feiret, hadde de da reist hjem til hans foreldre? Jeg blir faktisk skikkelig lei meg over at de ALLTID prioriterer bort oss og våre barn.. Ihvertfall når jeg vet det aldri hadde skjedd om det gjelder hennes side. Kan man spørre om slikt på en fin måte? 

Anonymkode: aa0d3...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

De bor noen timer unna sine foreldre. Hver eneste gang vi skal feire bursdag til et av våre barn så må de hjem og besøke hennes foreldre. Hans foreldre kommer jo hit på bursdag da. De har fri hver helg og kan reise dit alle helger ellers ( noe de forsåvidt gjør). Dette er et par i 30 årene.

Jeg har så lyst å spørre om hun hadde reist bort om det var hennes søster sine barn som feiret bursdag? Om søsteren hadde feiret, hadde de da reist hjem til hans foreldre? Jeg blir faktisk skikkelig lei meg over at de ALLTID prioriterer bort oss og våre barn.. Ihvertfall når jeg vet det aldri hadde skjedd om det gjelder hennes side. Kan man spørre om slikt på en fin måte? 

Jeg har aldri reist for å feire bursdag til noen av mine tantunger, hadde ikke falt meg inn. Jeg sender gave. Vel, når jeg husker det, av og til sendes den litt sent 🤐

Og nei, ingen tanter og onkler kommer i barnebursdag til oss heller. 

Hvorfor skal du plage dem med det når de tydeligvis ikke har lyst? 

Kan du ikke heller invitere noen barn? Mye morsommere for ungen også. 

Anonymkode: 8384c...777

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har aldri reist for å feire bursdag til noen av mine tantunger, hadde ikke falt meg inn. Jeg sender gave. Vel, når jeg husker det, av og til sendes den litt sent 🤐

Du har et dysfunksjonelt forhold til familien.

Anonymkode: 2b038...422

• Liker 23
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde ikke falt deg inn??? Noe må være galt i din familie, når man «driter i» barn i familien! Elsker mine tantunger 😊

Anonymkode: 4eea8...d86

• Liker 14
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke spørre om dette 🙄🤦‍♀️ 

De har ikke lyst til å komme, da. Sånn er det bare 🤷‍♀️

Anonymkode: ebeb0...cbc

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville sagt noe slikt som dette; å, så synd det ikke passer denne helgen, men da håper jeg at dere kommer neste helg i stedet». Se reaksjonen på dette. Hvordan er forholdet deres ellers?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig kan du ikke spørre om dette 🙄🤦‍♀️ 

De har ikke lyst til å komme, da. Sånn er det bare 🤷‍♀️

Anonymkode: ebeb0...cbc

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å spørre min bror om hvorfor de unngikk oss, hvis de hadde gjort det! Hadde ikke kostet meg en kalori! Skulle bare mangle! Ikke normalt å «bare ikke ha lyst å komme» til nærmeste familie, så sant det ikke foreligger en kjent konflikt. 

• Liker 2
Skrevet

Det går selvfølgelig an å spør. Personlig har jeg mye med tantebarn og gjør, jeg er så glad i de 😍

Anonymkode: 94494...587

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de syns barna dine er slitsomme? Jeg syns ikke barnebursdager er særlig gøy for oss voksne. Jeg drar om jeg blir bedt, men prøver å dra etter kort stund, er som regel veldig slitsomt og bråkete.

Anonymkode: 1608a...095

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei det kan du ikke spørre om. 
for det første er dere voksne nå og deres forhold til foreldrene er viktigere enn forhold til dere og tantebarn. 

for det andre. Dette er da like mye din bror sin feil? Hva har dette med din svigerinne å gjøre? Hun kan ikke klandres for at din bror ikke ser verdien av å være med dere? 

har de egne barn? Barnebesøk når en er barnløs er sinnsykt kjedelig. Når en har barn er familiebesøk avlastning og mye mer interessant. Så mulig dere vil se mer til dem etter hvert. 

Anonymkode: cd3da...6e3

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å spørre min bror om hvorfor de unngikk oss, hvis de hadde gjort det! Hadde ikke kostet meg en kalori! Skulle bare mangle! Ikke normalt å «bare ikke ha lyst å komme» til nærmeste familie, så sant det ikke foreligger en kjent konflikt. 

Man har ikke noen forpliktelse til å ha mye kontakt med søsken og tantebarn i voksne alder. Faktisk vil nesten garantert barna miste kontakten når de er voksne fordi en sjeldent har mye med kusiner å gjøre i voksne alder. Det har derfor begrenset med verdi. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor legger du all skylda på svigerinne? Kan du ikke heller ta det med broren din?

Anonymkode: d3d11...faa

• Liker 7
Skrevet

Folk har jo forskjellige prioriteringer og det må man respektere. Har de barn selv? Kanskje de ikke er så interessert i barn og det kan man jo forstå til en viss grad, vi er jo forskjellige alle sammen. Er jo en sjanse for at du "forsurer" forholdet mellom dere hvis du skal "klage" over at dere ikke blir prioritert og selv om du ikke sier det på den måten så kan de tolke det slik. Skal du ta en prat med noen så må det være ditt søsken og på en ytterst forsiktig måte så du ikke fucker det til.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor legger du skylda på henne når det tydeligvis er han som er den som er i slekt med deg/dere (din bror eller mannens bror?)? Er han så tøffel? Hvis det virkelig er sånn at de reiser flere timer for å besøke hennes foreldre hver eneste helg tyder det jo på at det ligger noe mer bak.

• Liker 5
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Folk har jo forskjellige prioriteringer og det må man respektere. Har de barn selv? Kanskje de ikke er så interessert i barn og det kan man jo forstå til en viss grad, vi er jo forskjellige alle sammen. Er jo en sjanse for at du "forsurer" forholdet mellom dere hvis du skal "klage" over at dere ikke blir prioritert og selv om du ikke sier det på den måten så kan de tolke det slik. Skal du ta en prat med noen så må det være ditt søsken og på en ytterst forsiktig måte så du ikke fucker det til.

Ja dette. Er dere sånne som sier ofte «å nå er er det lenge siden vi har sett dere» og andre passiv aggressive ting? Og besøker dere dem? Og ikke minst prøver dere å finne på ting med dem uten ungene? (Hvis de ikke har barn)

Skrevet

Får være grenser for å strippe menn for alt familiært ansvar. Hvis noen skal ta opp dette bør det i alle fall være mannen din som tar det med sin bror. 

• Liker 5
Skrevet

De nedprioriterer ikke dere, de slår to fluer i en smekk. 

Anonymkode: a7aaf...2e6

Skrevet

Eneste måten som er "fin", er at din mann snakker med sin bror og sier at dere har skikkelig lyst til at de skal komme de også, om ikke han kan prioritere det?

Anonymkode: f02e7...904

• Liker 3
Skrevet

Svigerinnen min styrer min brors familie og de er ofte for opptatt til å feire bursdagen til mitt barn. Jeg har ett barn og jeg eller min samboer feirer aldri bursdag. Så de hadde sluppet unna med ett besøk i året. 

Hos svigerinnen feirer både hun og min bror bursdag og inviterer alle. I tillegg til de to barna deres (som jeg er veldig glad i og selvsagt gjerne vil feire). 

Hennes søster mottar dyre gaver fra dem til jul og bursdag, som feks utenlandsreiser, konserter osv med barna. Jeg vet fordi jeg er venn med søsteren på fb. Min mann og jeg får gjerne en dusjsåpe og lotion på deling, i julegave.

Min bror aner nok ikke hva vi får i gaver, men han må jo få med seg at vi ikke får en uke i Spania som sin kones søster (Det er han som har god råd, så jeg regner med at han legger ut for gavene). Har et greit forhold med min bror, men mister mer og mer kontakt. Ikke pga gaver selvsagt, men pga at de prioriterer oss bort. 

Jeg har alltid vært opptatt av mine tantebarn, passet de masse når de var små, lånt de på koselige helgebesøk osv. Hverken svigerinne eller broren min har noensinne vist noe interesse for mitt barn som nå er 11. Hun er aldri invitert dit utenom familiebesøk, aldri sett noen av de ha prøvd å ha en samtale med henne og bli kjent. Mens jeg ofte tar tantungene mine på fanget og prøver å vie all oppmerksomhet på de så er de helt uinteressert i min unge. 

Konklusjonen er at dama styrer familien og det er lite å gjøre med det. Og brødre er kanskje ikke så opptatt av sine onkelbarn..

Anonymkode: 6c52b...184

Skrevet
Hippogriff skrev (5 minutter siden):

Får være grenser for å strippe menn for alt familiært ansvar. Hvis noen skal ta opp dette bør det i alle fall være mannen din som tar det med sin bror. 

Det kan jo være TS sin bror også da. Og det kan være en kvinne. 

Anonymkode: 44497...d27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...