nysgjerri Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Klassen fikk en oppgave som skal være en øvelse til eksamen i matte. Oppgaven handler om nettet. Vi fikk disse begrepene til hjelp: Programmering, app-design, mobilbruk, abonnomentsavtale, store tall-standardform, avspillinger-provisjonslønn, gaming-spill, kapasitet-data/ram og black week. Jeg må binde disse begrepene til matematikk, og fortelle om hvordan det kan kobles sammen. På mobilbruk laget jeg en tabell over skjermtid, men jeg har null anelse om hvordan de andre begrepene kan kobles sammen med matte. I tillegg var det utrolig viktig at vi laget en funksjon ut av dette også. Oppgavebestillingen: Sett opp oversikt over gjennomsnitt tidsforbruk på spilling, mobil, sosiale plattformer, strømmetjenester, samt tall på abonnementer, treff og datahastigheter Om noen kunne ha gitt meg noen råd ville det vært perfekt. Si ifra om det var noe uklart :)
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Hvilket nivå er det snakk om? 4. klasse eller vgs? Anonymkode: 72a7b...655
nysgjerri Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilket nivå er det snakk om? 4. klasse eller vgs? Anonymkode: 72a7b...655 1 klasse videregående
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå