AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Jeg er blitt sykmeldt. Grunnen er uvesentlig. Ei venninne sa det var bra, for da kan jeg bli med på noe på lørdag.😳Noe som jeg ikke kunne fordi jeg egentlig skulle jobbe. I tillegg presterer hun å si at hun har planer om å bli sykmeldt om kort tid! Jeg ble litt overrasket. Ikke veldig overrasket, for jeg vet hvordan hun er. Men å se på en sykmelding som fritid til å gjøre andre ting….det er ikke meg. Er det bare jeg som reagerer på dette? Anonymkode: f310c...3e2 1
Milky Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Man kan da gjøre ting på fritiden selvom man er sykemeldt.. men helt greit at man ikke vil. sykemeldt betyr dog ikke å bare sitte hjemme 7
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Bruker ofte å sykemelde meg eller bruke egenmelding når jeg skal være med på noe selv, så det synes jeg høres ut som en god idé. Anonymkode: 1a989...0f1 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grunnen er uvesentlig. Grunnen er ikke nødvendigvis uvesentlig. Jobber du med sløying av fisk og har brukket armen, kan du da fint være med på fest selv om du ikke kan jobbe. Eller har brukket beinet og jobben din er instruktør i Zumba.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Skjønner deg godt! Si at du er sykemeldt på fulltid da, ikke bare fra 9-4 på hverdager. 😄 Anonymkode: 43650...1b4 1
Ullvott Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 "Har planer om å bli sykemeldt" er sånne ting som jeg kan reagere på, selv om det kommer an på person og situasjon. Det gir litt dårlige assosiasjoner. Glede over at du dermed kanskje kan bli med på noe op lørdag ville jeg ikke reagert på uten videre. Det at du er sykemeldt kan likevel bety at du kan være med på aktiviteter. Det kommer an på om det du er sykemeldt for lar seg kombinere med det du er invitert med på. Ekstrem svangerskapskvalme og skalldyraften er f.eks neppe den beste kombinasjonen, mens utbrenthet av og til fint kan kombineres med en hyttetur med venninner.
Mezzosoprena Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er blitt sykmeldt. Grunnen er uvesentlig. Ei venninne sa det var bra, for da kan jeg bli med på noe på lørdag.😳Noe som jeg ikke kunne fordi jeg egentlig skulle jobbe. I tillegg presterer hun å si at hun har planer om å bli sykmeldt om kort tid! Jeg ble litt overrasket. Ikke veldig overrasket, for jeg vet hvordan hun er. Men å se på en sykmelding som fritid til å gjøre andre ting….det er ikke meg. Er det bare jeg som reagerer på dette? Anonymkode: f310c...3e2 At du er sykmeldt fra jobb, betyr ikke at du ikke kan være med på noen ting. Slik sett er ikke grunnen uvesentlig, selv om den er uvesentlig for oss. Men det er jo din helse som avgjør om du kan være med på det, eller om du faktisk har lyst. Men jeg synes ikke din venninne tenker feil på noen måte her. At din venninne derimot planlegger å bli sykmeldt, det passer seg ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå