shab Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 (endret) https://www.nrk.no/urix/sahib-provde-a-selge-datteren-for-a-fa-mat-1.15826358 Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn? Pluss 3 søsken til da. Sikkert gutter det da? Jeg er sjokkert. Nrk prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. Synes heller han kunne prøvd selge seg selv eller kona. Endret 25. januar 2022 av shab 16
shab Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #2 Skrevet 25. januar 2022 Da får de 4 heller sulten sammen sier jeg. bare. 6
Fru Uperfekt Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 shab skrev (2 minutter siden): https://www.nrk.no/urix/sahib-provde-a-selge-datteren-for-a-fa-mat-1.15826358 Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn? Jeg er sjokkert. Seher.no prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. I enkelte kulturer er jentebarn mindre verdifulle enn guttebarn så da går jenta før gutten 3
Mrs Robinson Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Om du synes artikkelen fremstår som empatisk, er jeg veldig nysgjerrig på hva du legger i empatisk 11
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 Under krigen ble tyskerbarna annonsert bort i Norske lokalaviser så man ska ikke så langt tilbake i tid her heller. 9 3
mbiema Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 helt syke tilstander der nede, fattigdoms-mentalitet. jævla menn. 4
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 shab skrev (8 minutter siden): https://www.nrk.no/urix/sahib-provde-a-selge-datteren-for-a-fa-mat-1.15826358 Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn? Jeg er sjokkert. Nrk prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. Synes heller han kunne prøvd selge seg selv eller kona. Dette har vært vanlig praksis i flere land siden tidenes morgen. Hvor mange barn blir ikke solgt til trafficking og klesfabrikker hver dag i 2022. Tusenvis! 4
shab Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2022 Mrs Robinson skrev (7 minutter siden): Om du synes artikkelen fremstår som empatisk, er jeg veldig nysgjerrig på hva du legger i empatisk At de prøver forsvare hans handlinger ved å selge datteren sin. Et spørsmål som mangler er hvorfor selger du ikke deg selv eller kona di? Eller kroppsdeler som nyrer - det kommer jo frem i artikkelen at noen prøver selge nyrene sine? Dette burde denne familiefaren ha prøvd før han selger sin 3 år gamle datter. 11
Gjest Kaida Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Du vet jo ikke hva annet han har prøvd? Du bare antar at dette var førstevalget? Ved å selge datteren kunne han kanskje redde livene til dem, alle fire. Han tenker nok at det er bedre enn at de lider og dør. Veldig lett å sitte mett og varm i Norge og dømme dem som holder på å sulte og fryse i hjel.
MizzVic Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 De har 5 barn, står det i artikkelen. Familie på 7. Er vel normalt å bli desperat når familien sulter. 2
shab Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #11 Skrevet 25. januar 2022 MizzVic skrev (1 minutt siden): De har 5 barn, står det i artikkelen. Familie på 7. Er vel normalt å bli desperat når familien sulter. Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først? 10
MizzVic Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 shab skrev (1 minutt siden): Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først? Hvor lett, og trygt, er det å selge kroppsdeler? 3
Fuglemor Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 shab skrev (2 minutter siden): Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først? Enig med deg. Altså sult kan føre til så mangt, men akkurat dette her sliter jeg med å akseptere. Kan en far virkelig klare å se at noen andre menn (mest sannsynlig) tar med seg datteren? Hun vil jo sikkert protestere høylytt 😭😭 7
Tussa84 Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 Mrs Robinson skrev (30 minutter siden): Om du synes artikkelen fremstår som empatisk, er jeg veldig nysgjerrig på hva du legger i empatisk Empati med den stakkars mannen som måtte selge datteren for at han selv kunne overleve. Helt forferdelig hvilke valg noen blir tvunget til å ta. 3
Cuntzilla Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 (endret) shab skrev (5 minutter siden): Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først? Tror ikke han får like mye for seg selv, og hvem skal da fø på familien. Ikke at jeg støtter å selge barn, men "løsningene" dine er jo ikke spesielt gjennomtenkte. Endret 25. januar 2022 av Cuntzilla 10 1
Embla82 Skrevet 25. januar 2022 #16 Skrevet 25. januar 2022 Vi er priviligerte som kan sitte her og filosofere over dette, uten å ha peiling i det hele tatt på hvilke valg vi hadde tatt i samme situasjon. Fordi vi aldri har vært i nærheten. 18 1
Fuglemor Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 MizzVic skrev (3 minutter siden): Hvor lett, og trygt, er det å selge kroppsdeler? Om ikke kroppsdeler, kan man selge seg selv.. Typ prostitusjon (veldig risikosport i taliban styre), slavearbeid.. Etc.. 3
AmonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #18 Skrevet 25. januar 2022 Dette er ikke først og fremst et fattigdomsproblem. Men et kulturelt problem. I et samfunn hvor kvinner er menns eiendom, er ikke veien lang til å selge døtrene når nøden banker på døren. Det finnes mange land i verden hvor sulten er stor og folk dør i hopetall uten at de selger sine døtre av den grunn. Det er ikke tilfeldig at dette skjer i afghanistan og ikke i andre kriserammede land i Afrika og Asia. 19 2
shab Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #19 Skrevet 25. januar 2022 Angrer på jeg startet tråden nå. Jeg synes faktisk det er uakseptabelt å støtte noen som synes det er greit å selge barnet sitt for å leve selv. Jeg tenker at foreldre ofrer seg for sine barn! Så ja - han burde solgt seg selv, eller kona burde solgt seg selv som prostituert til f. IS/Taliban før de selger det ene barnet sitt, bare fordi de har flere barn. 10
Fjaselina Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 shab skrev (26 minutter siden): At de prøver forsvare hans handlinger ved å selge datteren sin. Et spørsmål som mangler er hvorfor selger du ikke deg selv eller kona di? Eller kroppsdeler som nyrer - det kommer jo frem i artikkelen at noen prøver selge nyrene sine? Dette burde denne familiefaren ha prøvd før han selger sin 3 år gamle datter. Og las du at dei som vil selge nyrer blir avvist av sjukehuset? Eg trur ikkje det er eit smart trekk å selge nyrer i skitne bakgater.. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå