Gå til innhold

Hvorfor ikke selge kona eller seg selv? Prøvde selge sin 3 år gamle datter (med kajal på markedet) - artikkelen fremstår empatisk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.nrk.no/urix/sahib-provde-a-selge-datteren-for-a-fa-mat-1.15826358

Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn? Pluss 3 søsken til da. Sikkert gutter det da?

Jeg er sjokkert. 

Nrk prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. 

Synes heller han kunne prøvd selge seg selv eller kona. 

Endret av shab
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får de 4 heller sulten sammen sier jeg. bare. 

• Liker 6
Skrevet
shab skrev (2 minutter siden):

Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn?

Jeg er sjokkert. 

Seher.no prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. 

I enkelte kulturer er jentebarn mindre verdifulle enn guttebarn så da går jenta før gutten

• Nyttig 3
Skrevet

Om du synes artikkelen fremstår som empatisk, er jeg veldig nysgjerrig på hva du legger i empatisk 

• Liker 11
Skrevet

Under krigen ble tyskerbarna annonsert bort i Norske lokalaviser så man ska ikke så langt tilbake i tid her heller. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

helt syke tilstander der nede, fattigdoms-mentalitet. jævla menn.

• Liker 4
Skrevet
shab skrev (8 minutter siden):

Altså hallo? Vet de har det vondt osv, men hallo !? Prøver selge datteren for å brødfø resten av familien? Mor, far og 2 år gammel sønn?

Jeg er sjokkert. 

Nrk prøver å fremstå dette empatisk? Jeg blir bare sint. 

Synes heller han kunne prøvd selge seg selv eller kona. 

Dette har vært vanlig praksis i flere land siden tidenes morgen. Hvor mange barn blir ikke solgt til trafficking og klesfabrikker hver dag i 2022. Tusenvis! 

• Liker 4
Skrevet
Mrs Robinson skrev (7 minutter siden):

Om du synes artikkelen fremstår som empatisk, er jeg veldig nysgjerrig på hva du legger i empatisk 

At de prøver forsvare hans handlinger ved å selge datteren sin. Et spørsmål som mangler er hvorfor selger du ikke deg selv eller kona di? Eller kroppsdeler som nyrer - det kommer jo frem i artikkelen at noen prøver selge nyrene sine? Dette burde denne familiefaren ha prøvd før han selger sin 3 år gamle datter. 

• Liker 11
Skrevet

Du vet jo ikke hva annet han har prøvd? Du bare antar at dette var førstevalget?

Ved å selge datteren kunne han kanskje redde livene til dem, alle fire. Han tenker nok at det er bedre enn at de lider og dør.

Veldig lett å sitte mett og varm i Norge og dømme dem som holder på å sulte og fryse i hjel.

Skrevet

De har 5 barn, står det i artikkelen. Familie på 7. 

Er vel normalt å bli desperat når familien sulter.

• Liker 2
Skrevet
MizzVic skrev (1 minutt siden):

De har 5 barn, står det i artikkelen. Familie på 7. 

Er vel normalt å bli desperat når familien sulter.

Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først?

• Liker 10
Skrevet
shab skrev (1 minutt siden):

Så desperat at foreldre er villig til å selge en 3åring for å bli barnebrud - enn at mor og far prøver selge selv selv/sine kroppsdeler først?

Hvor lett, og trygt, er det å selge kroppsdeler?

• Liker 3
Skrevet
shab skrev (2 minutter siden):

Enig med deg. Altså sult kan føre til så mangt, men akkurat dette her sliter jeg med å akseptere. Kan en far virkelig klare å se at noen andre menn (mest sannsynlig) tar med seg datteren? Hun vil jo sikkert protestere høylytt 😭😭 

• Liker 7
Skrevet
Mrs Robinson skrev (30 minutter siden):

Empati med den stakkars mannen som måtte selge datteren for at han selv kunne overleve. Helt forferdelig hvilke valg noen blir tvunget til å ta.

• Liker 3
Skrevet (endret)
shab skrev (5 minutter siden):

Tror ikke han får like mye for seg selv, og hvem skal da fø på familien. 

Ikke at jeg støtter å selge barn, men "løsningene" dine er jo ikke spesielt gjennomtenkte.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er priviligerte som kan sitte her og filosofere over dette, uten å ha peiling i det hele tatt på hvilke valg vi hadde tatt i samme situasjon. Fordi vi aldri har vært i nærheten.

• Liker 18
  • Hjerte 1
Skrevet
MizzVic skrev (3 minutter siden):

Hvor lett, og trygt, er det å selge kroppsdeler?

Om ikke kroppsdeler, kan man selge seg selv.. Typ prostitusjon (veldig risikosport i taliban styre), slavearbeid.. Etc.. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke først og fremst et fattigdomsproblem. Men et kulturelt problem. I et samfunn hvor kvinner er menns eiendom, er ikke veien lang til å selge døtrene når nøden banker på døren.

Det finnes mange land i verden hvor sulten er stor og folk dør i hopetall uten at de selger sine døtre av den grunn. Det er ikke tilfeldig at dette skjer i afghanistan og ikke i andre kriserammede land i Afrika og Asia.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Angrer på jeg startet tråden nå. Jeg synes faktisk det er uakseptabelt å støtte noen som synes det er greit å selge barnet sitt for å leve selv. Jeg tenker at foreldre ofrer seg for sine barn! Så ja - han burde solgt seg selv, eller kona burde solgt seg selv som prostituert til f. IS/Taliban før de selger det ene barnet sitt, bare fordi de har flere barn. 

• Liker 10
Skrevet
shab skrev (26 minutter siden):

At de prøver forsvare hans handlinger ved å selge datteren sin. Et spørsmål som mangler er hvorfor selger du ikke deg selv eller kona di? Eller kroppsdeler som nyrer - det kommer jo frem i artikkelen at noen prøver selge nyrene sine? Dette burde denne familiefaren ha prøvd før han selger sin 3 år gamle datter. 

Og las du at dei som vil selge nyrer blir avvist av sjukehuset? Eg trur ikkje det er eit smart trekk å selge nyrer i skitne bakgater..

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...