Gå til innhold

Flertall for å splitte Vestfold og Telemark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi først skulle slåes sammen med noen var Telemark min desiderte favoritt altså! Også liker jeg vårt felles våpenskjold, vikingskip og akantusroser liksom, det passer jo perfekt!

utover det har jeg ikke sterke meninger om det, jeg sluttet aldri å benevne de geografiske områdene med de gamle navnene uansett, og kan ikke si jeg har merket stort på sammenslåingen (utover nevnte gullkorn av et våpenskjold)

• Liker 5
Skrevet

Støtter oppløsning. Riktignok dyrt, men når man ser hva Norge bruker penger på, er neppe det et problem 😊

• Liker 8
Skrevet

Er nok for at vi skilles igjen. De prøver å skryte om "godt samarbeid", men de klarte jo ikke bli enige om navn på nytt fylke engang. Det eneste de gav tegn til å bli LITT enige om var et navn som var brukt tidligere av nazistene under okkupasjonen, og da det ble gjort kjent ble det skrota fort som f 😄

• Liker 3
Skrevet

Min mening er at fylkene ikke skulle vært slått sammen, og at Svelvik hører til Vestfold.

• Liker 2
Skrevet

Det er forferdelig å komme fra Vestfold og så kjøre inn i Telemark. Jeg ser fram til å glemme at det stedet eksisterer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kystområdene i Vestfold bør løsrive seg fra resten. Vi trenger den Vestfoldske frigjøringskrig.

• Hjerte 2
Skrevet

Helt greit å skille Vestfold og Telemark. Liker at Telemark står alene. Aldri skjønt denne teite sammenslåingen. 

Skrevet

Burde selvfølgelig aldri vært slått sammen!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Athena79 skrev (4 timer siden):

Et flertall av fylkespolitikerne går inn for å skille Vestfold og Telemark, viser en kartlegging NRK har gjort.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/ligger-an-til-flertall-for-a-splitte-vestfold-og-telemark-1.15826264

Etter min mening skulle de to fylkene aldri vært slått sammen.

Hva mener dere?

Er helt enig i at de fylkene aldri burde vært slått sammen, tragisk. Men sånn blir det når man alltid skal finne på noe nytt moderne tull. 

• Liker 4
Skrevet

Enig, de skulle aldri vært slått sammen. Får håpe splittelsen virkelig skjer da. Er jo mange fylkespolitikere som har fått høyere lønn etter sammenslåingen, og er de da villige til å stemme for å splitte? De ordner seg vel ved at de beholder den høye lønna tenker jeg. Usympatisk.

• Liker 3
Skrevet

De eneste fylkessammenslåingene som var til en viss grad forståelig var Trøndelag fylkene og Agder fylkene.

Resten var unødvendige. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Emmelise skrev (På 25.1.2022 den 19.32):

Er nok for at vi skilles igjen. De prøver å skryte om "godt samarbeid", men de klarte jo ikke bli enige om navn på nytt fylke engang. Det eneste de gav tegn til å bli LITT enige om var et navn som var brukt tidligere av nazistene under okkupasjonen, og da det ble gjort kjent ble det skrota fort som f 😄

Hvilket navn var det?

Skrevet

Hva er egentlig problemet med sammenslåtte fylker?

Jeg har merket veldig lite til fylkessammenslåingen. 

• Liker 2
Skrevet
Kristin70 skrev (4 minutter siden):

Hva er egentlig problemet med sammenslåtte fylker?

Jeg har merket veldig lite til fylkessammenslåingen. 

Det er ikke noe problem i seg selv, det var bare totalt unødvendig.

Skrevet

Når man endelig har fått kommunale og fylkesfunksjoner til å fungere så skal man altså bruke noen millioner på å skille det hele igjen i ren symbol politikk. Jeg kommer ærlig talt ikke på noe bedre ord enn barnslig.

• Liker 2
Skrevet
Athena79 skrev (På 25.1.2022 den 18.58):

Et flertall av fylkespolitikerne går inn for å skille Vestfold og Telemark, viser en kartlegging NRK har gjort.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/ligger-an-til-flertall-for-a-splitte-vestfold-og-telemark-1.15826264

Etter min mening skulle de to fylkene aldri vært slått sammen.

Hva mener dere?

Jeg mener det samme som deg. Enda verre med Viken. Nå går det heldigvis mot skilsmisse der også. Ernas dyre tabber blir ikke billige å fikse. 

SidFernwilter skrev (6 minutter siden):

Når man endelig har fått kommunale og fylkesfunksjoner til å fungere så skal man altså bruke noen millioner på å skille det hele igjen i ren symbol politikk. Jeg kommer ærlig talt ikke på noe bedre ord enn barnslig.

Når det først er gjort en gedigen tabbe, så er det ikke feil å fikse det. Prisen må man bare betale. Erna burde ha lyttet til folket.

• Liker 3
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Når det først er gjort en gedigen tabbe, så er det ikke feil å fikse det. Prisen må man bare betale. Erna burde ha lyttet til folket.

For noe tull. Tall fra fylkesrevisjonen lyver ikke. Vi har en aldrende befolkning og kommer til å ha vanvittige utgifter om vi skal reversere tilbake til de fylkene vi hadde før. Du bruker begrepet Erna ganske feil her, dette er beviselig matematikk som nå skal neglisjeres fordi populisme er fett.

• Liker 1
Skrevet (endret)
SidFernwilter skrev (21 minutter siden):

For noe tull. Tall fra fylkesrevisjonen lyver ikke. Vi har en aldrende befolkning og kommer til å ha vanvittige utgifter om vi skal reversere tilbake til de fylkene vi hadde før. Du bruker begrepet Erna ganske feil her, dette er beviselig matematikk som nå skal neglisjeres fordi populisme er fett.

Hvordan er begrepet Erna feil når det var i hennes regjering tabbene ble begått? Det som er feil av Erna er at Erna trumfet folket, logikken og fornuften. Matematikken din er feil hvis den viser at dårligere tjenester til alle på grunn av sammenslåing og dermed lengre reisevei, lengre ventetid og mindre tilgjengelighet er bedre for folket. 

Jeg har selv erfart hvordan sammenslåingen til større fylker påvirker negativt da saksbehandlingstiden til en søknad jeg hadde liggende økte med 8 ganger fordi nå hadde saksbehandlerne fått mange flere saker på bordet fra hele fylket. Nei, det ble ikke flere saksbehandlere bare fordi det ble et mye større fylke, men plutselig hadde de fått mange flere saker på bordet fordi nå hadde de ansvaret for et mye større område.

Jeg sier pent nei, takk til denne ''optimiseringen'' og ''effektiviseringen'' som er egentlig til ulempe for folk flest.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
Balian d'Ibelin skrev (1 time siden):

De eneste fylkessammenslåingene som var til en viss grad forståelig var Trøndelag fylkene og Agder fylkene.

Resten var unødvendige. 

Enig. Men jeg sier fremdeles at jeg kommer fra Sør-Trøndelag når noen spør hvor jeg er fra. 😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...