Gå til innhold

Dere som sliter med mye syre, er koffeinfri kaffe bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med mye syre og halsbrann, og kaffe er vel det som gjør det verst. Leger sier ofte at det lønner seg å kutte ut koffein. Går det da bedre om man drikker koffeinfri kaffe, eller merker man det like mye? 

Anonymkode: 5a647...0af

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker pulverkaffe med melk, det tåler jeg. Annen kaffe gir meg halsbrann så jeg nesten spyr og voldsomme smerter. 

Anonymkode: ffa66...ff2

Skrevet

Altså, pulverkaffe med koffein 😊. Du kan jo prøve det først, i tilfelle det hjelper deg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sliter med mye syre og halsbrann, og kaffe er vel det som gjør det verst. Leger sier ofte at det lønner seg å kutte ut koffein. Går det da bedre om man drikker koffeinfri kaffe, eller merker man det like mye? 

Det er kaffen i seg selg som er acidic syrlig ikke koffeinen.

Anonymkode: ae9c7...dea

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, pulverkaffe med koffein 😊. Du kan jo prøve det først, i tilfelle det hjelper deg også. 

Ok, jeg kan jo prøve. Det er ganske mye som gir meg syre, men det er kjedelig å ikke kunne drikke verken kaffe eller te. 

Det er kaffen i seg selg som er acidic syrlig ikke koffeinen.

Anonymkode: ae9c7...dea

Ok, men kanskje pulver kaffe er litt annerledes enn kokmalt? 

• Liker 1
Skrevet

Det er syren som er problemet.

De fleste mørkbrente typer har mindre syre, og om du i tillegg velger espresso som jo er langt mindre mengde væske så hjelper det mye for meg iallefall. 

Tok en lang pause når jeg hadde gastritt, og prøvde med nespressokapsler hjemme sammen med plantemelk. Går fint her. 

Anonymkode: 9e984...708

• Liker 1
Skrevet

Tar du medisiner? Jeg tar medisin, merker ikke noe på kaffe. Det som gir meg mest halsbrann er sjokolade og mat generelt. Men medisin hjelper mye. 

Anonymkode: a3cff...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er syren som er problemet.

De fleste mørkbrente typer har mindre syre, og om du i tillegg velger espresso som jo er langt mindre mengde væske så hjelper det mye for meg iallefall. 

Tok en lang pause når jeg hadde gastritt, og prøvde med nespressokapsler hjemme sammen med plantemelk. Går fint her. 

Anonymkode: 9e984...708

Takk for svar. Jeg er også nødt til å bruke melk i kaffe. Bare ren melk synes jeg også hjelper mot mye syre. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tar du medisiner? Jeg tar medisin, merker ikke noe på kaffe. Det som gir meg mest halsbrann er sjokolade og mat generelt. Men medisin hjelper mye. 

Anonymkode: a3cff...529

Ja, jeg bruker Somac mot refluks. 

Skrevet

Ok, jeg kan jo prøve. Det er ganske mye som gir meg syre, men det er kjedelig å ikke kunne drikke verken kaffe eller te. 

Ok, men kanskje pulver kaffe er litt annerledes enn kokmalt? 

Ja, det er kanskje mindre syre i. To andre i min familie drikker også bare pulverkaffe med melk pga samme problem. Jeg drikker Nescafé gull.

Det har vært perioder der jeg har drukket filtermalt, kokmalt og presskanne. Kokmalt var absolutt verst for min del, da fikk jeg voldsomme magesyreanfall, men filtermalt blir jeg også fort veldig dårlig av. Presskanne går litt bedre, men pulver er den eneste kaffetypen jeg faktisk tåler.

Jeg også har medisiner mot magesyre som jeg tar med jevne mellomrom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er kanskje mindre syre i. To andre i min familie drikker også bare pulverkaffe med melk pga samme problem. Jeg drikker Nescafé gull.

Det har vært perioder der jeg har drukket filtermalt, kokmalt og presskanne. Kokmalt var absolutt verst for min del, da fikk jeg voldsomme magesyreanfall, men filtermalt blir jeg også fort veldig dårlig av. Presskanne går litt bedre, men pulver er den eneste kaffetypen jeg faktisk tåler.

Jeg også har medisiner mot magesyre som jeg tar med jevne mellomrom.

Skal prøve det 😊 Har vært vant til å drikk kokmalt, men det svir i bringen. Det finnes visst syrefri kaffe og, men den ser litt dyr ut. Får prøve pulverkaffe med melk da ☺️ 

Skrevet

Jeg byttet over til koffeinfri, synes det var like surt og vondt i magen. Endte med å slutte å drikke kaffe. Det var en overgang, for å si det sånn. Men kom meg gjennom det og. 😅

Anonymkode: 8c460...c45

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg byttet over til koffeinfri, synes det var like surt og vondt i magen. Endte med å slutte å drikke kaffe. Det var en overgang, for å si det sånn. Men kom meg gjennom det og. 😅

Anonymkode: 8c460...c45

Ja, det høres vanskelig ut å slutte. 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...