Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på senteret i dag og opplevde at en kunde skjelte ut den ansatte til de grader for å få viljen sin.

Grunnen var at kunden ikke fikk bytte inn en vare som kunden tidligere hadde kjøpt. Kunden hadde kjøpsbevis, men den var gått ut og varen var ikke lenger en del av butikkens sortiment. Kunden fikk beskjed om at det ikke var mulig å bytte inn varen siden butikken ikke førte varen lenger og kjøpsbeviset var gått. Da presterte kunden med å skjelle ut den ansatte slik at den ansatte måtte be kunden roe seg ned eller gå.

Hvorfor er det slik at kunder tror de kan skjelle ut ansatte for å få viljen sin? 

Anonymkode: 6b80c...7e5

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)

Dette er nok frustrerte mennesker med lav IQ som tar ut dritten sin på mennesker som ikke kan ta igjen i noen særlig grad. 

Endret av AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var på senteret i dag og opplevde at en kunde skjelte ut den ansatte til de grader for å få viljen sin.

Grunnen var at kunden ikke fikk bytte inn en vare som kunden tidligere hadde kjøpt. Kunden hadde kjøpsbevis, men den var gått ut og varen var ikke lenger en del av butikkens sortiment. Kunden fikk beskjed om at det ikke var mulig å bytte inn varen siden butikken ikke førte varen lenger og kjøpsbeviset var gått. Da presterte kunden med å skjelle ut den ansatte slik at den ansatte måtte be kunden roe seg ned eller gå.

Hvorfor er det slik at kunder tror de kan skjelle ut ansatte for å få viljen sin? 

Det er nok noen personligheter som er vant til å få viljen sin, og når de en sjelden gang ikke lykkes, så klikker de helt. 

• Liker 4
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å oppføre meg slik enkelte gjør, ja, i det hele tatt tillate meg selv en slik oppførsel. Bra at den ansatte ikke ga etter, mange holder nok på slik fordi det gir ingen negative konsekvenser og de får i tillegg belønning i form av å få viljen sin. Og såklart man ikke trenger å vise butikkansatte normal respekt og høflighet  :ironi:

Anonymkode: 66a51...919

• Liker 4
Skrevet
Frida skrev (2 minutter siden):

Det er nok noen personligheter som er vant til å få viljen sin, og når de en sjelden gang ikke lykkes, så klikker de helt. 

Eller så hadde vedkommende bare en dårlig dag og det gikk dessverre utover en uskyldig,

• Liker 2
Skrevet

Kan jo hende kunden enten har en periode med psykiske problemer eller er varig syk. Har møtt flere som trenger hjelp i hverdagen som fort kan finne på å kjelle ut hvem som helst viss dem ikke får det akkurat slik de vil, eller at du ikke sier det de vil høre.

Anonymkode: b0629...fbe

Skrevet
Gjenferdet skrev (5 minutter siden):

Eller så hadde vedkommende bare en dårlig dag og det gikk dessverre utover en uskyldig,

Da må vedkommende lære seg å ikke la en dårlig dag gå utover andre mennesker. 

Anonymkode: 5881a...2f2

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest AnomynBruker
Skrevet (endret)

Folk som jobber med kundekontakt må alle finne seg i dritt. 

Det kan være depresjon. Smerter. Mishandling. Psykiatri. Psykopati. Bortskjemte. Alkoholisme. Rusbruk. Folk sliter med alt mulig rart. 

Endret av AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo hende kunden enten har en periode med psykiske problemer eller er varig syk. Har møtt flere som trenger hjelp i hverdagen som fort kan finne på å kjelle ut hvem som helst viss dem ikke får det akkurat slik de vil, eller at du ikke sier det de vil høre.

Da må personen oppsøke terapi. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må vedkommende lære seg å ikke la en dårlig dag gå utover andre mennesker. 

Ja, absolutt helt enig 

Skrevet

Det er vel dessverre ikke så uvanlig. 🤷‍♀️

Husker da jeg jobbet i butikk ved siden av studiene og ble kjeftet huden full av en mor som hadde sendt en 4-åring alene for å kjøpe gave til henne. Guttungen plukket det første han så som var «fint», kjøpte det, snudde seg rundt, ombestemte seg og ville bytte gjenstanden og kjøpe en ny. Dette gjentok seg vel sånn omtrent 3 ganger før gutten forsvant. 🤷‍♀️ Noen minutter senere kom en rasende mor med guttungen på slep og skjelte meg ut fordi «jeg ikke lot gutten bytte gaven» 🤷‍♀️ Jeg forsøkte å forklare at han allerede hadde byttet 3 ganger, men fikk likevel huden full av en sur mor, og måtte ta retur på varen enda en gang. 🤦‍♀️

Hun likte tydeligvis ikke gaven ungen plukket ut 😂🤦‍♀️ 

Anonymkode: 56cdb...983

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må personen oppsøke terapi. 

Ting er ikke alltid så enkelt. Noen ganger blir det aldri bedring selv med terapi, medisinering og ulike tiltak. Da hender det du møter på personer som oppfører seg slik som har med seg følge.

• Liker 2
Skrevet

enkeltere mennesker er dessverre fullstendig hjerne-skadet...      

Anonymkode: 9d528...a3b

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnomynBruker said:

Dette er nok frustrerte mennesker med lav IQ som tar ut dritten sin på mennesker som ikke kan ta igjen i noen særlig grad. 

Feil. Slike kunder kommer i alle former og farger.
Jeg jobbet i et legemiddelfirma, besvarte telefoner fra leger. Dette var overleger, fastleger, professorer osv.. Ble ofte skjelt ut av disse intelligente menneskene om skal være vant med å kommunisere med andre. 
De kunne bli sur for vi ikke hadde de kliniske data de ønsket eller leveringsproblemer - ikke noe jeg kunne noe for. Noen av dem skrek i telefonen

Anonymkode: d6cb8...460

• Liker 3
Skrevet

Der fins rett og slett folk som ikke forstår det selv. Jeg blir ikke veldig påvirket av hvordan folk kommuniserer, men har konfrontert voksne folk noen ganger og spørt de om de skjønner selv hvordan andre føler det når de står der som voksne folk og skriker. Enten blir de perpleks eller så er det helt mørkt.

Anonymkode: 37a44...f80

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjell from hell.

Anonymkode: 2bc6d...3cf

• Liker 2
Skrevet

Jeg har noen ganger skjelt ut mennesker i offentlighet 🙈 Det har vært lærere, barnehageansatte, folk i trafikken, folk på butikken. Det har skvalpet over et par ganger p kobben også - men der har jeg fortsatt klart å holde raseriet noenlunde i sjakk.

Noen har gjort noe jeg syntes var uriktig, og så har jeg eksplodert i sinne og gjort det jeg kan for å sette dem på plass. Har ikke blitt fysisk.

Jeg ville nok ikke gjort det akkurat nå, men kan nok komme til å gjøre det igjen. Når jeg tenker på de tilfellene nå, så tenker jeg at jeg overdrev og at mange rundt må ha vært sjokkerte over min reaksjon og språkbruk. Har vært i ubalanse mentalt, vært ekstra hissig og irritabel i perioder kanskje, men der og da tenker man at egen reaksjon er det mest logiske i verden. 

For ikke lenge siden var jeg nær å gå til angrep på en parkeringsvakt, men det var barn tilstede. 

Den dagen den andre personen har like lite kontroll som jeg har, den dagen blir det avisoppslag tror jeg 😆😆😆 Er kvinne i 30 årene. Og til vanlig ganske hyggelig 🤪

Anonymkode: 3bef3...8c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du brøt vel inn?

Skrevet

Har jobbet i butikk i over 20 år og det finnes ikke grenser for hva en kan bli skjelt ut for. Nå går ikke slikt inn på meg lenger og er bare underholdende. Alltid greit å ha en nutcase til å snakke om.

Anonymkode: 8d89c...046

• Liker 1
Skrevet
jabx skrev (5 minutter siden):

Du brøt vel inn?

Jeg forventer aldri at en annen kunde skal bryte inn. Men en støttende kommentar når alt er over føles alltid godt.

Anonymkode: 8d89c...046

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...