JaNei Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Hei! Jeg jobber som butikkmedarbeider i en interiør butikk. Jeg har jobbet i bedriften i 7 år som assisterende butikksjef men er nå bare vanlig medarbeider da jeg ble flyttet over da min butikk stengte. Den vanlige butikk sjefen er langtids sykemeldt og det er nå den assisterende butikksjefen som har ansvar. Problemet: hun som nå har ansvaret har ikke nokk kompetanse till å styre. Hun bryter regler om personvern, hun klager til meg om andre ansattes prestasjoner, hun går imot direkte beskjeder fra distriktsjefen, hun forferdelig lang tid på enkle oppgaver osv. I tillegg så leser hun aldri ordentlig igjennom mail så vi havner etter på ting som skal gjøres, så jeg må gå å kontrollere jobben hun gjør for å se att ting blir gjort. Hun har sin egen måte å gjøre ting på å lar heller butikken se ut som om en bombe har gått av enn å la for eksempel meg gjøre enkle ting som å rydde opp. Når hun bygger nye mapanjer står det varer ut over gulvet som gjør att rullestolbrukere ikke kommer frem. Idag presterte hun å fortelle meg att jeg bare skulle vite att hun aldrig troppe på de ansatte når de ringte in syk, for alle lyger bare å ønsker egentlig ikke jobbe men vil fortsatt ha betalt. Hvordan ville dere gjort i denne situasjonen? Burde jeg si ifra til henne? Si ifra til den sykemeldte butikksjefen? Gå til distriktsjefen? Eller bare gjøre min jobb å late som ingenting?
Gjest AnomynBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Du skal ikke gjøre noe. Ta i mot lønna som vanlig ansatt og tenk ikke mer på det. Du har ikke ansvar lengre. Når det kommer til baksnakking sier du i fra, at dette vil du ikke høre på. Så går du.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Dersom du skal ta det videre må du ta det til distriktssjefen, ikke ta det til vedkommende som er sykemeldt. Siden det er brudd på personvernsregler kan du også ta det via tillitsvalgt evt. verneombud dersom dere ikke har tillitsvalgt. Dersom du tar det videre kan det kanskje være lurt om å be om å være anonym slik det ikke slår tilbake på deg selv. Anonymkode: 2c424...516
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Personvern står sterkt, her må du varsle TV og verneombud. Ellers er ikke du sjef lenger, gjør jobben din og la sjefen drite seg ut Anonymkode: 23fb8...469
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå