Tvist Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Mannen flyttet ut og tok verktøyet med seg. Jeg er ikke veldig handy, men må gjøre litt nå og da. Hvilket verktøy bør jeg ha som et minimum? Jeg har en tang.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Hammer, skrudrill m. bits, tommestokk, vater, sag. Anonymkode: 25122...a62
tdm900 Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Tvist skrev (6 minutter siden): Mannen flyttet ut og tok verktøyet med seg. Jeg er ikke veldig handy, men må gjøre litt nå og da. Hvilket verktøy bør jeg ha som et minimum? Jeg har en tang. Hammer, skrutrekker(e), ikke nødvendigvis en drill for den bruken. Avbiter, kombitang, vannpumpetang, en skarp kniv. Biltema har en hel del som ikke koster skjorta, har mye derfra selv og det er god kvalitet mot prisen.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hammer, skrudrill m. bits, tommestokk, vater, sag. Anonymkode: 25122...a62 Nesten enig. Sag er vel sjelden noe man plutselig får bruk for, men kan vente til behovet evt. dukker opp. Og så anbefaler jeg å passe på at man kjøper en drill og ikke det som kalles elektrisk skrutrekker. En drill er sterkere, og kan brukes til mer. Borsett (tilpasset veggene dine, altså beregnet på mur eller tre), skiftenøkkel og/eller vannpumpetang og avbiter kan også være greit å ha i hus. Anonymkode: b9078...b60
Million Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 To sett med diverse størrelser av skrutrekkere, både vanlig type skrutrekker og torx. Og en hammer. Et vater er alltid kjekt å ha, det er det jeg mangler. Har en drill også, som har vist seg nyttig. Da jeg flyttet fra eksen, ble alt verktøyet liggende igjen fordi det var hans. Så jeg startet med å kjøpe meg en romslig verktøykasse og så har jeg fylt den med diverse. Men det som blir brukt oftest er altså hammeren og skrutrekkerne.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 tdm900 skrev (4 minutter siden): Hammer, skrutrekker(e), ikke nødvendigvis en drill for den bruken. Avbiter, kombitang, vannpumpetang, en skarp kniv. Biltema har en hel del som ikke koster skjorta, har mye derfra selv og det er god kvalitet mot prisen. Der kom det gode forslag mens jeg skrev. Spesielt skarp kniv, som jeg glemte å nevne. Gå gjerne for både tollekniv og enten Stanleykniv eller tapetkniv. Anonymkode: b9078...b60
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Jeg har et sett med bits og et håndtak til å putte dem i som jeg har hatt mye nytte av. Har bodd alene store deler av de siste over 20 årene og har først nylig fått drill. Hammer er essensielt. En nebbtang og en avbiter kan komme til god nytte. Målebånd/tommestokk. Jeg har en skrutrekker med utbyttbare tupper (2x flat, 2x stjerne, syl) som er snart 50 år gammel som jeg arvet av min far da jeg flyttet på hybel som 16-åring. Et lite verktøysett (nebbtang m/avbiter, bitsholder, bits, miniskrujern) som ble kjøpt på Ergo for over 20 år siden. Disse pluss hammeren, vannpumpetangen og swiss army kniven har fikset det meste fra oppheng av bilder, demontering av trampoline, rens av vannlås og det meste innimellom. Mitt tips er å se på Claes Olsson og Biltema om de har noen kompakte basic-sett - det pluss en hammer er en god start. Anonymkode: 6dc5d...093 1
Tvist Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #8 Skrevet 25. januar 2022 Takk for mange tips. En verktøykasse tror jeg er lurt, og skiftenøkkel trenger jeg til å skifte dekk på sykkelen. I tillegg til en hammer, varer og noen skrujern. Drill kan nok vente, jeg leier så det er begrenset hva jeg kan gjøre. Skal de om jeg finner noe på finn først. Liker å kjøpe brukt. Ts
spinner Skrevet 26. januar 2022 #9 Skrevet 26. januar 2022 IKEA's verktøysett er en god begynnelse: https://www.ikea.com/no/no/p/fixa-verktoysett-17-deler-00169254/ Bør ligge i kjøkkenskuffen i alle hjem.
Taluno Skrevet 26. januar 2022 #10 Skrevet 26. januar 2022 Jeg har en slik https://www.obsbygg.no/verktoy-og-tilbehor/elektroverktoy/oppladbare-driller/2255767?v=ObsBygg-6947372525745 Liten skrutrekker med en del bits. Den er fantastisk til å montere møbler, og skru opp småting. Veldig liten og handy. Jeg klarte meg med en slik i mange år, helt frsm til jeg begynte med oppussing, da trengte jeg større/kraftigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå