Gå til innhold

Kan jeg stole på magefølelsen? Når jeg mistenker at den snilleste mannen jeg kjenner skjuler noe..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
det er år og dag siden jeg har skrevet et innlegg å bedt om hjelp her inne.  Men jeg er rådvill. 

For snart 2år siden, traff jeg den jeg tror er mannen i mitt liv. Vi ble umiddelbart stormforelsket, og alt har gått så fint. Vi er helt utrolig like, og selv om det føles som en stor klisje, føles det som vi er sjelevenner. 
Vi flyttet sammen i juni og har 4 barn tilsammen. 

Han er raus, snill, rolig, klok og alt jeg kunne drømt om. Vi krangler sjeldent og er alltid flinke med å ta vare på hverandre. 
feil og mangler har jo så klart begge to. Men det er ingenting store saker. 
bortsett fra..

at jeg ikke klarer å stole på han. 
der har skjedd gradvis gjennom sommeren i fjor(2021j og til nå.. det er spesielt i forhold til telefonen hans. Han bruker ekstremt mye tid på den. Jeg har snakket med han om det ett par ganger. han sier bare «jeg har ingenting å skjule» og gjentar det gjerne. Det blir ikke mye til samtale dessverre. Det har til og med vært en krangel rundt det. 

jeg har opplevd utroskap før, så jeg har ikke vanskeligheter med å forstå at det er ingen som er «for snill og god» for å være utro. 

saken er, at det siste som skjedde med mobilen.. er at jeg kommer inn i rommet.. han sitter å ser på mobilen (holder den i «selfie» høyde) og smiler. Han reagerer umiddelbart når jeg kom inn, legger ned telefonen og ser en stund på meg. Hva var helt tydelig brydd! Så ut som han skammet seg eller noe.. han har generelt et veldig tydelig kroppsspråk. Jeg ble sittende å bare observere han. Ingen av oss sa noe.. men han sa nesten «huff da, der ferska du meg» med kroppsspråket. Og han så ut til å ha masse skyldfølelse. Jeg ferska han helt klart i noe. Men, han og telefonen har vært et tema før, siden han bruker den så mye (spiller, leser nyheter osv). Så jeg tror oftest at han ikke vil at jeg skal føle at han bryr seg mer om tlf enn meg. Det er det han sier som forklaring også. 
bare denne gangen var det annerledes. Og det har gått på repet i hodet mitt. 
jeg.. jeg ble så paralysert at jeg ikke klarte å si noe som helst. Og har enda ikke funnet styrke eller den riktige måten å si det på. 
det har skjedd ganske mange sånne «mobil» hendelser. Hvor jeg kan komme å sette meg med hos han (han trykker på mobilen). Hvor han legger fra seg mobilen, men dobbeltsjekker om han låste skjermen o.l etterpå. Han ser stadig vekk ned på mobilen hvis vi bare snakker kjapt sammen og jeg har «forstyrret» han i mobil»verden» hans. 

Jeg blir sprø av dette her! 

Hvordan skal jeg ta dette opp med han for fjerde gang, uten å være anklagende? 
jeg har bestemt meg for å stille mere spørsmål der og da.. være mer nysgjerrig rundt mobilen osv. men jeg er så redd for at jeg har rett eller hva konsekvensen av det kan bli. Og jeg bare blir helt lammet. 

Håper på svar (og at folk er snille😅

klem Stine 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir også flau om jeg blir "ferska" i å ta en selfie, det kan jo bare ha vært det? Trenger jo ikke bety at han hadde tenkt å sende den til en jente.. 

Jeg er også litt privat med mobilen min, bruker den mye og har den med overalt jeg går, men jeg er på ingen måte utro :)

Men altså umulig å vite hva som er greia da, kan også være noe rart som skjer, bare ville komme med noen innspill på at det kan være uskyldig.

Anonymkode: 7fd7c...6fa

• Liker 11
Skrevet

Dump ham!

Anonymkode: 761df...648

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du fortjener bedre en dette, helt klart at han snakker med noen andre. Dump han nå så slipper du og kaste bort mer tid på denne mannen

Anonymkode: 3620d...71e

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det og det er helt jævlig. Føler med deg 😊

Ta dette opp med han og hvis han sier at han ikke har noe p skjule, så be om p få sjekke tlf hans. Nekter han deg det så har han noe å skjule. Da kan du se han rett i øynene og spørre om han er utro. Ikke vik med blikket og du ser nok lett om han lyver eller ikke. Be han si ifra om han er drittlei forholdet med deg, så skal du gå. Hvis ikke får han begynne å bli sosial hjemme, legge vekk tlf.

Jeg svarte ALDRI på mld eller tlf til eksen min, ikke engang om jeg så det var fra folk jeg kjente og eksen bare var en kjapp tur på do. Plutselig en dag kom det en mld og jeg tok tak i tlf kjapt og fikk lest mld fra elskerinna hans. Vi var begge sjokkerte og det ble en diskusjon ja. Han livet æresord at den dama ikke var helt vettu og han ringte og ba henne slutte med sånne meldinger. Dumme meg trudde på dette våset. Jeg ba han slette denne personen og det gjorde han lett. Det jeg ikke visste var at han la inn nummeret på nytt under feks: Arne istedenfor Berit.

Jeg stolte ikke mye på han til å begynne med, men det gikk seg til. Vi reiste på kjærestetur og koste oss massevis. 3 uker etter vi kom hjem ville han flytte ut. Han flyttet rett fra meg og hjem til denne dama. 2 ÅR etter jeg leste meldingen fra henne.

Jeg mistenkte dette, men sjalu som jeg alltid har vært så avfeide jeg det. Til dags dato nekter han for utroskap 🙄

Stol på magefølelsen din og er han utro så gå. Du fortjener bedre enn en utro, bedriten person.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg blir også flau om jeg blir "ferska" i å ta en selfie, det kan jo bare ha vært det? Trenger jo ikke bety at han hadde tenkt å sende den til en jente.. 

Jeg er også litt privat med mobilen min, bruker den mye og har den med overalt jeg går, men jeg er på ingen måte utro :)

Men altså umulig å vite hva som er greia da, kan også være noe rart som skjer, bare ville komme med noen innspill på at det kan være uskyldig.

Anonymkode: 7fd7c...6fa

Ja det har helt klart vært til vurdering. 
det er vel derfor jeg skriver her og spør om andres synspunkter, fordi jeg syns det er SÅ vanskelig å tro på at han faktisk gjør noe han vet kan ende opp med brudd. 
han sier ofte at han ikke klarer seg uten meg og jeg tror at han mener det. Jeg er veldig sikker på hva han føler for meg..

men, som sagt.. jeg vet at det ikke er skuddsikkert at han er trofast av den grunn. 
folk kan elske noen høyt, ikke klare seg uten de men samtidig ha impulser de ikke klarer å styre.. så det er vel det som er spørsmålet. Om han har de impulsene og om han klarer å styre de. Han er ganske avhengig av bekreftelse og oppmerksomhet. Selv om han virker usedvanlig trygg på seg selv til tider. 

han tok bla på seg parfyme her en kveld, på vei ut av døra for å vaske bilen… da måtte jeg lure litt. Han skulle være borte i 30min liksom. Og hadde vært hjemme med meg hele dagen ellers… 
eksen hans sa til meg i telefonen en gang at han lyver om alt. Det har han alltid gjort(hennes ord) 

Og jeg får selv en følelse av at han langt i fra er ærlig om ting, når jeg spør. 

Det begynner bare å bli så mange ting jeg undres over. Men jeg er åpen for at alt har en logisk og uskyldig forklaring

• Liker 1
Skrevet

Stol på magefølelsen din! 

Anonymkode: da915...cc6

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Når det er sagt da. Så lar han som regel telefonen sin ligge fremme også. På stuebordet om kvelden.. og jeg har aldri sett noe som er mistenksomt akkurat da ihvertfall. 

• Liker 2
Skrevet

dump Dump DUMP!!!!!!

Anonymkode: b136a...e71

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er ikke snille menn fryktelig onde og grusomme i følge KG-visdom?

Anonymkode: 3462f...bf9

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, TittenTei84 said:

Når det er sagt da. Så lar han som regel telefonen sin ligge fremme også. På stuebordet om kvelden.. og jeg har aldri sett noe som er mistenksomt akkurat da ihvertfall. 

Så.... Det er egentlig ingenting galt. Det høres ut som problemet er i hodet ditt.

Anonymkode: fe06d...d51

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste snille menn kompenserer for utroskap, homofili, pedofili

Anonymkode: b136a...e71

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta en ordentlig samtale med han om dette, forklar hva du "så" av hans kroppsspråk, få en forklaring på hva er det som skjer? Ikke anklag, men finn ut av dette.

• Liker 1
Skrevet
TittenTei84 skrev (5 minutter siden):

Ja det har helt klart vært til vurdering. 
det er vel derfor jeg skriver her og spør om andres synspunkter, fordi jeg syns det er SÅ vanskelig å tro på at han faktisk gjør noe han vet kan ende opp med brudd. 
han sier ofte at han ikke klarer seg uten meg og jeg tror at han mener det. Jeg er veldig sikker på hva han føler for meg..

men, som sagt.. jeg vet at det ikke er skuddsikkert at han er trofast av den grunn. 
folk kan elske noen høyt, ikke klare seg uten de men samtidig ha impulser de ikke klarer å styre.. så det er vel det som er spørsmålet. Om han har de impulsene og om han klarer å styre de. Han er ganske avhengig av bekreftelse og oppmerksomhet. Selv om han virker usedvanlig trygg på seg selv til tider. 

han tok bla på seg parfyme her en kveld, på vei ut av døra for å vaske bilen… da måtte jeg lure litt. Han skulle være borte i 30min liksom. Og hadde vært hjemme med meg hele dagen ellers… 
eksen hans sa til meg i telefonen en gang at han lyver om alt. Det har han alltid gjort(hennes ord) 

Og jeg får selv en følelse av at han langt i fra er ærlig om ting, når jeg spør. 

Det begynner bare å bli så mange ting jeg undres over. Men jeg er åpen for at alt har en logisk og uskyldig forklaring

Blomsterpotta skrev (9 minutter siden):

Jeg vet akkurat hvordan du har det og det er helt jævlig. Føler med deg 😊

Ta dette opp med han og hvis han sier at han ikke har noe p skjule, så be om p få sjekke tlf hans. Nekter han deg det så har han noe å skjule. Da kan du se han rett i øynene og spørre om han er utro. Ikke vik med blikket og du ser nok lett om han lyver eller ikke. Be han si ifra om han er drittlei forholdet med deg, så skal du gå. Hvis ikke får han begynne å bli sosial hjemme, legge vekk tlf.

Jeg svarte ALDRI på mld eller tlf til eksen min, ikke engang om jeg så det var fra folk jeg kjente og eksen bare var en kjapp tur på do. Plutselig en dag kom det en mld og jeg tok tak i tlf kjapt og fikk lest mld fra elskerinna hans. Vi var begge sjokkerte og det ble en diskusjon ja. Han livet æresord at den dama ikke var helt vettu og han ringte og ba henne slutte med sånne meldinger. Dumme meg trudde på dette våset. Jeg ba han slette denne personen og det gjorde han lett. Det jeg ikke visste var at han la inn nummeret på nytt under feks: Arne istedenfor Berit.

Jeg stolte ikke mye på han til å begynne med, men det gikk seg til. Vi reiste på kjærestetur og koste oss massevis. 3 uker etter vi kom hjem ville han flytte ut. Han flyttet rett fra meg og hjem til denne dama. 2 ÅR etter jeg leste meldingen fra henne.

Jeg mistenkte dette, men sjalu som jeg alltid har vært så avfeide jeg det. Til dags dato nekter han for utroskap 🙄

Stol på magefølelsen din og er han utro så gå. Du fortjener bedre enn en utro, bedriten person.

takk for svar.

jeg var i et forhold i 4 år med en mann som var notorisk utro. Hvertfall 1 gang i året som jeg veit om. 
han opprettholdt et helt normalt forhold til meg, i mens han gikk rundt å lå med venniner og felles bekjente bak min rygg. Så jeg har lite til overs for sånt. 

Jeg må kvinne meg opp å tørre å stille flere spørsmål. 

det er bare at jeg ikke klarer å fatte å begripe at han tørr å risikere forholdet. og han virker virkelig ikke som typen til det i det hele tatt. 
men, det kom jo også som lyn fra klar himmel med eksen også. 

Skrevet

Jeg er ikke utro, og kunne reagert helt likt. Lukker også telefonen eller bytter til noe annet dersom mannen min kommer bak. Er ikke utro, men for meg er telefonen, hva jeg leser etc. privat. Vet ikke hvorfor jeg er sånn… 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så.... Det er egentlig ingenting galt. Det høres ut som problemet er i hodet ditt.

Anonymkode: fe06d...d51

Ja det kan godt hende det! I hvertfall «utroskaps» problematikken. Det er det jeg prøver å finne ut av. 

men, han er ikke helt ærlig om ting.. det vet jeg. Han velger hvite løgner oftere enn sannheten, for å slippe unna kjipe konfrontasjoner osv. jeg snakker med han om det og oppfordrer han til å bare være ærlig  så det er ikke et stort problem 

med mindre han lyver om større ting til meg  og det vet jeg ikke enda 

Det er noe rart som foregår - men jeg vet enda ikke HVA. 

Skrevet
Nelja skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke utro, og kunne reagert helt likt. Lukker også telefonen eller bytter til noe annet dersom mannen min kommer bak. Er ikke utro, men for meg er telefonen, hva jeg leser etc. privat. Vet ikke hvorfor jeg er sånn… 

Ja. Og det er jo helt greit. Du er jo i det minste ærlig om det :) 

det er det som er problematikken. At samboeren min sier ikke HVA adferden hans bunner i. Som igjen får meg til å lure. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har aldri jeg hørt om før 😅

men må jo si at jeg kan forstå det litt! Mange menn er drittsekker. Men jeg tro 100% på at det finnes mange gode også. 

finnes dessuten like mange grusomme damer 😉

• Liker 2
Skrevet

Mannen min er helt lik. Etter 10 år, har jeg aldri hatt grunn til å ikke stole på han, men de siste månedene har jeg en klump i magen som går mye på dette med mobilbruk og atferden rundt telefonen hans. Han sier mye det samme: har ikke noe å skjule, at jeg må stole på han osv. Har ikke noen tips dessverre, men følger med her i tråden hvis noen har noe lurt å komme med. 
(selv har jeg vært inne på tanken om å «leke detektiv», snoke på tlf og pc, men får meg ikke helt til å gjøre det, selv om vi har felles pc og jeg har alle hans  passord) 

Anonymkode: b4524...711

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

For all del, jeg hadde lurt jeg også hadde jeg vært deg. Når det er sagt, så vet jeg av erfaring at noen ganger kan en klein, flau ting bli oppfattet som et forsøk på å skjule noe. I mitt tilfelle, i begynnelsen av forholdet skrev jeg under på en Amnesty brosjyre ( dette var før Internett tok helt over). Men jeg skrev ikke helt det ekte navnet mitt, endret visse ting. Grunnen? Ville ikke at myndighetene i det landet skulle ha tilgang på mitt navn i tilfelle et el annet jeg ikke en gang selv visste. Typen min så lappen, som jeg da prøvde å skjule. Han lurte på hvorfor jeg prøvde å skjule dette?? Og det var så pinlig å si, at jeg er redd for stå registrert i  typ der Iranske regimet! Det var så pinlig at jeg heller lot han tro at jeg skjulte noe annet. Det skapte en avstand faktisk og han mistet litt tillit til meg. Det er i grunnen litt flaut å skrive det. Btw- han fikk vite sannheten 25 år senere 🤪

Anonymkode: 5f374...284

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...