Gå til innhold

Samboeren har mistet interessen for sex/meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5år. 
I øpet av alle år har det alltid vært forskjell på hvor høy sexlyst vi har.
Jeg ville ha 7 dager i uka, mens han var fornøyd med 3-4 ganger. Men ikke noen krise det.

Uansett; i løpet av di siste 2,5årene har han villet ha mindre og mindre sex. Han sover gladelig for seg selv på sofaen om han får lov (jeg nekter han aldri, men poengterer at jeg synes det er koselig hvis vi sover sammen. Han er jo kjæresten min). 

per i dag så er det sex 1 gang hver 4uke. Og da må det skje når han har lyst, ellers er det lenge til neste gang. 
Jeg har ikke like høy sexdriv som før, men jeg vil ha betraktelig mer enn 1 gang hver 4 uke. 
Om jeg prøver meg på han så får jeg «oi, hehe» eller «jeg er litt sliten i dag», eller han begynner å snakke om noe annet.. Jeg blir avvist med andre ord.

jeg har jo vært gravid og magen er jo litt mer hengete enn før og puppene er ikke like spenstige, men jeg er ellers helt lik. Er også 5år eldre, så noen rynker og grå hår har jeg fått 👍🏻 
Vi har hatt flere samtaler om dette i løpet av disse årene. Har til og med vært hos terapaut. Vi kommer ingen vei for han sier at det bare blir sånn og han vil ha mer sex.. Og jeg må jo da stole på han at det blir en endring med tiden.. og legge til rette for at det kan bli lettere for han å «orke» sex. 

Men han er ikke interessert.. jeg føler meg bare dum og jeg har blitt avvist så mye. Nå er det noen mnd siden jeg bare lot ting være som de er, ikke sier noe og bare lever hverdagen vi har.
Men jeg føler meg ensom og har et sinnsykt savn etter nærhet..

Har noen opplevd det samme og kom dere igjennom det? 
Er selvsagt inne på tanken at han rett og slett bare har mistet den seksuelle tiltrekningen for meg, men er glad i meg likevel. Det er bare så vanskelig og vondt.. jeg vil bare ha kjæresten min tilbake, at han skal ville ha meg. 

Anonymkode: 9cef8...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt der selv. Kjipt å føle seg uattraktiv :( Håper det løsner litt etter hvert når barnet blir mindre styrete og vi får mer overskudd.

Anonymkode: 28edc...2d3

Skrevet

For prøve å piffe deg opp litt da. 

Anonymkode: b3015...ebe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig i forhold som har vart en stund.

Anonymkode: 17bfa...3af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt vanlig i forhold som har vart en stund.

Og? Så da skal man bare godta det? Ingenting å gjøre med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og? Så da skal man bare godta det? Ingenting å gjøre med?

Godta? Alle står selvsagt fritt til å bryte hvis sex er så viktig for dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Godta? Alle står selvsagt fritt til å bryte hvis sex er så viktig for dem. 

Det er ikke ønskelig når man står med barn og hus og forpliktelser sammen. Og kanskje er litt glade i hverandre egentlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke ønskelig når man står med barn og hus og forpliktelser sammen. Og kanskje er litt glade i hverandre egentlig.

Neivel, da får man vel glede seg over at man fortsatt er glade i hverandre, og ikke henge seg altfor mye opp i fraværet av sex. Å begynne å rote med sexologer og parterapi i slike situasjoner gjør som regel at ting bare blir verre på sikt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Neivel, da får man vel glede seg over at man fortsatt er glade i hverandre, og ikke henge seg altfor mye opp i fraværet av sex. Å begynne å rote med sexologer og parterapi i slike situasjoner gjør som regel at ting bare blir verre på sikt.

Hvorfor skulle det bli verre av det? 😕 Skulle tro det var bra å rydde opp i eventuelle greier man har?

• Liker 2
Skrevet

Sex for meg er viktigt i et forhold, så om det er så sjeldent som du sier, så hadde jeg gitt han et ultimatum eller så hadde jeg gått.

Anonymkode: 511e1...066

• Liker 3
Skrevet

Den ene reglen er at man skal kose men IKKE ha sex. Da kan man få mer nærhet uten at den med mindre lyst kjenner press. Avtale "i kveld skal vi IKKE ha sex, men kan vi legge oss sammen og spioner nakne. Uansett om vi får lyst skal vi ikke ha sex". Og så holde den avtalen. Kanskje kommer lysten da dagen etter. 

Den andre regelen er at man må tenne mannen mer subtilt. Man må holde seg attraktiv. Litt mage heller ikke som å ikke være attraktiv, men kanskje farge grå hår, bruke sminke og pent undertøy, kle deg i skjør og pene nylonstrømper en dag, en tynnere bluse uten noe under en annen dag og IKKE legg ann på ham, tass rundt i en liten hvit kjole etter dusj, kjøp en pen/sexy nattkjole som du bruker hver kveld, finn en penere morgenkåpe og slutt å gå i daffeklær. Gjør alt dette uten å vise at du forventer noe, uten å vie ham mer oppmerksomhet for dette handler om å vekke instinktene ikke å vise at du vil ha sex.. Kle deg gjerne veldig pent og gå ut og spis med noen venner osv osv. 

Anonymkode: f877f...bed

• Liker 3
Skrevet

Klart sex og intimitet er veldig viktig for de fleste. Og det er heller ikke vanlig at man har sex kun en gang i mnd etter bare 5 år sammen. Jeg tror det kan være nyttig å snakke sammen med en sexolog om utfordringene deres. Men det hjelper jo kun dersom han faktisk ønsker å endre på det sexlivet dere har i dag. 

Anonymkode: bc4d0...e3a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den ene reglen er at man skal kose men IKKE ha sex. Da kan man få mer nærhet uten at den med mindre lyst kjenner press. Avtale "i kveld skal vi IKKE ha sex, men kan vi legge oss sammen og spioner nakne. Uansett om vi får lyst skal vi ikke ha sex". Og så holde den avtalen. Kanskje kommer lysten da dagen etter. 

Den andre regelen er at man må tenne mannen mer subtilt. Man må holde seg attraktiv. Litt mage heller ikke som å ikke være attraktiv, men kanskje farge grå hår, bruke sminke og pent undertøy, kle deg i skjør og pene nylonstrømper en dag, en tynnere bluse uten noe under en annen dag og IKKE legg ann på ham, tass rundt i en liten hvit kjole etter dusj, kjøp en pen/sexy nattkjole som du bruker hver kveld, finn en penere morgenkåpe og slutt å gå i daffeklær. Gjør alt dette uten å vise at du forventer noe, uten å vie ham mer oppmerksomhet for dette handler om å vekke instinktene ikke å vise at du vil ha sex.. Kle deg gjerne veldig pent og gå ut og spis med noen venner osv osv. 

Så du mener det er hennes feil at det ikke blir sex? At hun har ansvaret for hele sexlivet deres? Og hvor kan jeg finne disse "reglene om jeg får spørre??🤔🙄

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du mener det er hennes feil at det ikke blir sex? At hun har ansvaret for hele sexlivet deres? Og hvor kan jeg finne disse "reglene om jeg får spørre??🤔🙄

Hun får ta tipsene til etterretning eller ikke. Må jeg sitere fagbøker for hvert tips som gis?

Når den ene har mer lyst enn den andre vil den andre alltid kjenne på et press og utilstrekkelighet. Den vil fort kjenne alle tilnærminger som et forsøk på sex noe som igjen dreper alle lyst. På denne måten har den med mest lyst et større  ansvar ja, for den har et ansvar for å tilrettelegge for at den andre ikke kjenner press. 

Og så kan man enten tenke at det er viktig å fordele skyld, påpe at han også gjør feil eller så kan man velge å være den som finner løsningene. Og løsningen er å fjerne alt press ved å ta sex av bordet noen dager (og holde seg til den planen 100%) og andre ganger forsøke å vekke mer villdyret i ham ved å lirke og lure litt. Men å fjerne press er helt nødvendig

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun får ta tipsene til etterretning eller ikke. Må jeg sitere fagbøker for hvert tips som gis?

Når den ene har mer lyst enn den andre vil den andre alltid kjenne på et press og utilstrekkelighet. Den vil fort kjenne alle tilnærminger som et forsøk på sex noe som igjen dreper alle lyst. På denne måten har den med mest lyst et større  ansvar ja, for den har et ansvar for å tilrettelegge for at den andre ikke kjenner press. 

Og så kan man enten tenke at det er viktig å fordele skyld, påpe at han også gjør feil eller så kan man velge å være den som finner løsningene. Og løsningen er å fjerne alt press ved å ta sex av bordet noen dager (og holde seg til den planen 100%) og andre ganger forsøke å vekke mer villdyret i ham ved å lirke og lure litt. Men å fjerne press er helt nødvendig

Enig med denne. Jeg er kvinne, og om jeg føler at massasjen samboer gir meg eller kosen i senga kun skjer fordi samboer ønsker og forventer sex, så forsvinner sexlysten. Å føle de forventningene, at nærhet alltid skal føre til sex, dreper sexlysten min. Da unngår jeg nærhet, for det føles ikke godt at nærheten samboer gir kun er et "triks" for å få sex. 

Men med en gang det presset forsvinner, så løsner det opp. Å ha en regel om at man skal spoone og kose og kanskje gi hverandre en massasje men at sex IKKE skal skje, er fantastisk i forhold hvor én har mer sexlyst enn den andre. Jo mer nærhet man gir hverandre, jo mer sexlyst får man. Men om den nærheten kun er der fordi det skal føre til sex, så forsvinner sexlysten fort. 

Da er slike regler en god måte å "nullstille" den onde sirkelen som har oppstått. 

Anonymkode: c0cd2...161

• Liker 3
Skrevet

Er han snill og ordentlig, flink pappa og stiller opp for familien? Det er det viktigste. 

Anonymkode: 7d469...887

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er han snill og ordentlig, flink pappa og stiller opp for familien? Det er det viktigste. 

Anonymkode: 7d469...887

Tidligere kunne jeg også tenke det, når jeg nesten aldri fikk orgamse og hadde lav lyst. Men ettersom jeg har blitt endre og fått et fantastisk sexliv hvor jeg nå har masse lyst, kjenner masse spenning, forventning osv er det en del av livet jeg ikke kan være for uten. Jeg syntes det er mange på kanten til negative holdninger til de som ikke kan leve uten sex. Dersom begge har liten lyst går det kanskje greit uten, men å leve livet fra man er 40 til livet ut bare som venner blir for fattig syntes jeg. 

Jeg har vært sammen med mannen min i 15 år. De siste årene har vi hatt en seksuell oppvåkning. Jeg bruker mye tid på å fantasere, planlegge romsntiske turer, ting vi skal teste ut, hvilke klær jeg kan ta på meg som tenner ham, hvordan jeg skal overraske ham truseløs neste gang vi er ute og spiser osv osv. Jeg får sommerfugler i magen og stjerner i øynene og den actionen som foreldrelivet ellers mangler  Sex gir også ocytocin som gjør at vi blir mer nære i hverdagen, mer kjærester rett og slett og ikke bare gifte foreldre. Jeg kunne ikke leve uten denne delen, parkere hele denne enormt store delen av meg som gir meg masse lykke og tilfredsstillelse allerede når jeg er 40.

For noen er sex en enormt stor del av den man er, en drift som sitter i kroppen på lik linje med sult og tretthet. Det er for mye å be en partner parkere denne driften tenker jeg. Man skylder i alle fall den andre å prøve. Den eneste forklaringen på at noen mener dette er til å leve med må være at de selv ikke har opplevd sexlivet på den måten som andre av oss har. Selv hadde jeg aldri gått fra mannen min, men jeg hadde endt opp utro om seksualiteten ble helt tatt ut av forholdet. 

• Liker 5
Skrevet

Sånn er det her også. Jeg har sluttet å prøve. Tar imot med åpne armer de få gangene han vil, men har rett og slett satt meg til ro med at det blir lite sex. Jeg tilfredsstiller meg selv i ledige stunder også er vi flinke til å ha nærhet og kos uten sex. Det går fint.

Anonymkode: 5edcb...137

Skrevet

Som mann kjenner jeg meg nok litt igjen i fyren din. Vi hadde riktignok ikke barn, og det var ikke noe galt mellom oss heller. I utgangspunktet skulle jeg tent på kroppen hennes og hatt masse sex, men sex føltes ganske tidlig som en forpliktelse. Hun var samtidig god i senga og god til å ta initiativ. Likevel sleit jeg med å få lyst på henne, dessverre. Det var med tiden så vondt for min del at det ble slutt, som var synd fordi hun er ei fantastisk jente. 

Skulle ønske jeg hadde noen gode råd å gi deg. 

Anonymkode: 50a70...e66

Skrevet

Dette må vel være den 1875’e tråden om temaet, men svaret er det samme som vanlig. Man mister lysten på hverandre over tid. Sånn er det bare. Der hvor man gjerne syklet 5 mil for å få ligge med noen nye og spennende for første gang, er det sjelden verdt orket bare å sette seg selv i modus når det er 700 gangen man ligger med noen. 

Det er to alternativer;

1) Lyv til deg selv så du tror på det etterhvert om at du bare tenner på partner og sexen er fabelaktig, og du kan ikke under noen omstendigheter tenke deg noen andre. 

2) Nyt andre mennesker 

Anonymkode: d54f0...a80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...