Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på nettet at protører på sykehus tjener 300-400.000 i året. Og andre steder står det 450.000 i året. Det står litt forskjellig. Jeg syns det høres lite ut. 

Noen som vet hva en portør med annen helsefaglig utdanning tjener ? Får de lønn som det de er utdannet som, eller får man lønn som portør uten utdannelse? Og hva er isåfall det ? 

Anonymkode: 793ae...8be

Skrevet

Du lønnes ut fra stillingen du jobber i, ikke ut fra hvilken annen utdannelse du har. Jeg syns 450 000 i året høres helt greit ut mtp at det er en jobb hvem som helst kan læres opp til. 

Anonymkode: 6e928...732

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du lønnes ut fra stillingen du jobber i, ikke ut fra hvilken annen utdannelse du har. Jeg syns 450 000 i året høres helt greit ut mtp at det er en jobb hvem som helst kan læres opp til. 

Anonymkode: 6e928...732

Ja men nå vet jeg jo ikke om det er 450. Kan være 300 også og da går jeg kraftig ned i lønn fra det jeg har nå som er 450 før alle tilleg da. Havner på 600.000. Det hadde vært umulig å leve på 300.000 i årslønn for min del. Derfor spør jeg her om det er noen som VET. 

Skrevet

Portører jobber vel til alle døgnets tider og alle ukedager på skift som annet helsepersonell, så de får sikkert en del tillegg på fastlønnen sin.

Men nei, jeg VET ikke, jeg bare regner med det.

Anonymkode: a858d...5cc

Skrevet

På Utdanning.no står det i underkant av 450 000 på portører med to årig portøropplæring/utdannelse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På Utdanning.no står det i underkant av 450 000 på portører med to årig portøropplæring/utdannelse.

Jeg så at det stod 300-400 der ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg så at det stod 300-400 der ? 

Lønn kommer an på hvor mye kveld, natt, helligdager og overtid du jobber. 

Anonymkode: 3ad87...db5

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lønn kommer an på hvor mye kveld, natt, helligdager og overtid du jobber. 

Anonymkode: 3ad87...db5

Ja det vet jeg veldig godt. Jeg lurer på grunnlønnen

• Liker 1
Skrevet

Og man har varierte arbeidsoppgaver. Det er helt vanlig at portører er med i stansteam på noen sykehus. 

Anonymkode: e848d...e6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og man har varierte arbeidsoppgaver. Det er helt vanlig at portører er med i stansteam på noen sykehus. 

Anonymkode: e848d...e6f

Ja jeg vet det. Jeg lurte ikke på oppgave, men lønnen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...