Gå til innhold

Offff! Spiste akkurat et lite (150g) yoghurtbeger som var tilsatt 19,5 g sukker!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gresk yoghurt! Smaker bedre, mindre sukker -og trenger du smak så kan du blande med bær, presse appelsinjucie/kiwi/lime og blande i.

Anonymkode: 43ba6...725

Jaa, det er noe av det beste jeg vet:spise: Også er den rik på proteiner også!  

Men hvis du er glad i søtsaker, så vil jeg ikke anbefale å kutte det helt ut, ts. For meg så ble det mye lettere å kutte ned på det usunne når jeg begynte å tenke at jeg skulle spise mer av det sunne, istedenfor å bare tenke at jeg skulle kutte ut det usunne. Det gjør ikke noe om du f.eks spiser litt sjokolade i helgene, eller unner deg litt kake når du er på kaffebesøk. Det er hvordan kostholdet ditt er ellers som betyr noe. Og hvis man har slitt med overspising av søtsaker tidligere, så er det viktig at man spiser nok sunn mat. For det er mye større sjanse for å overspise, dersom man driver å sulter seg, eller spiser for lite. Syntes også at det det hjelper veldig å tenke at jeg spiser for å få energi, og tenke over hvilken mat som gir meg mest energi. Da er det lettere å velge sunn mat. 

Ble litt bekymret når jeg leste HI egentlig, siden du reagerte så sterkt på å ha fått i deg den yoghurten.. Vær litt forsiktig så du ikke får et usunt forhold til mat nå❤️ Den lille yoghurten der har ikke ødelagt noe, for kroppen din klarer ikke å skille mellom sunne kalorier og usunne kalorier😊

Anonymkode: c1749...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ja, det føles faktisk som en liten krise her nå!

Anonymkode: 46743...08d

Kan du ikke bare gå deg en rask tur en times tid i kveld da, og "gå av deg" kaloriene, så står du i null etterpå?

Anonymkode: 92266...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare gå deg en rask tur en times tid i kveld da, og "gå av deg" kaloriene, så står du i null etterpå?

Anonymkode: 92266...ec7

Å straffe seg gjennom en treningsøkt for en yoghurt er hinsides. 

Anonymkode: 9ca2e...072

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jaa, det er noe av det beste jeg vet:spise: Også er den rik på proteiner også!  

Men hvis du er glad i søtsaker, så vil jeg ikke anbefale å kutte det helt ut, ts. For meg så ble det mye lettere å kutte ned på det usunne når jeg begynte å tenke at jeg skulle spise mer av det sunne, istedenfor å bare tenke at jeg skulle kutte ut det usunne. Det gjør ikke noe om du f.eks spiser litt sjokolade i helgene, eller unner deg litt kake når du er på kaffebesøk. Det er hvordan kostholdet ditt er ellers som betyr noe. Og hvis man har slitt med overspising av søtsaker tidligere, så er det viktig at man spiser nok sunn mat. For det er mye større sjanse for å overspise, dersom man driver å sulter seg, eller spiser for lite. Syntes også at det det hjelper veldig å tenke at jeg spiser for å få energi, og tenke over hvilken mat som gir meg mest energi. Da er det lettere å velge sunn mat. 

Ble litt bekymret når jeg leste HI egentlig, siden du reagerte så sterkt på å ha fått i deg den yoghurten.. Vær litt forsiktig så du ikke får et usunt forhold til mat nå❤️ Den lille yoghurten der har ikke ødelagt noe, for kroppen din klarer ikke å skille mellom sunne kalorier og usunne kalorier😊

Anonymkode: c1749...0c4

Takk for fint svar. For meg så er det ikke søtsaker som har vært noe problem egentlig. Det har gått mest i usunne middager, som pizza, burger/ fries, kebab osv. Og om jeg har hatt lyst på noe godt så er det som oftest chips eller nøtter jeg har gått for (og da spist for mye av dette).

Jeg spiser fornuftige porsjoner nå, og prøver å få i meg alle vitaminer. Prøver på ingen måte å sulte meg selv, eller å spise for lite. Det vet jeg at ikke fungerer for meg. Det er da jeg faller tilbake i gamle uvaner. Det jeg prøver på i denne "startfasen" på et sunnere liv, er å unngå det som er unødvendig, eller som er direkte usunt. Samtidig prøve å trene viljestyrken min, ved å velge bort ting som er usunne. Dette trenger jeg virkelig å øve på, og kommer til å unne meg noe ekstra godt når jeg føler at viljestyrken er mer på plass.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man prøver å gå ned i vekt og skape seg en sunnere livsstil er det ganske dumt å hive i seg 19,5 g sukker. Føler omtrent at hele sunnhetsperioden min er ødelagt nå

Det har virkelig ingenting å si. 

Kan det være at du har et generelt problematisk forhold til mat og mangler endel kunnskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...