Gå til innhold

Offff! Spiste akkurat et lite (150g) yoghurtbeger som var tilsatt 19,5 g sukker!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjekk innholdet i det du kjøper før du kjøper det, ærlig talt.

Anonymkode: cc270...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når du sier "føler omtrent hele sunnhetsperioden er ødelagt" så er det absolutt på tide å se at den "sunnhetsperioden" er mulig skadelig. 

Anonymkode: 9ca2e...072

Det er ikke skadelig å unngå sukker. Men jeg var nok litt bombastisk i hvordan jeg uttalte meg om saken, men det var sånn det føltes.

Anonymkode: 46743...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekk innholdet i det du kjøper før du kjøper det, ærlig talt.

Anonymkode: cc270...b3a

Ja jeg pleier å gjøre det, du :) Pleier å kjøpe så sunn yoghurt som mulig, og tenkte meg ikke om når jeg plukket en ny variant fra hylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drue skrev (3 minutter siden):

Har gått ned 3,5 kg siden slutten av desember, og jeg har spist både is, chips, lasagne og hvitløksbrød (bare for å nevne noe) i løpet av den perioden. Balanse! Du har spist en yoghurt. Slapp av. 

Ditt forhold til mat høres forresten fryktelig anstrengt ut. Jeg ville jobbet med det. 

Det handler ikke bare om å gå ned i vekt vet du! Det handler om en sunn livsstil. Sunt kosthold er ikke lik  slanking. Dumt at du ikke tenkte på det å være sunn og heller bare gå ned i vekt sånn skal det ikke være syns jeg 

Anonymkode: 6a676...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drue skrev (3 minutter siden):

Har gått ned 3,5 kg siden slutten av desember, og jeg har spist både is, chips, lasagne og hvitløksbrød (bare for å nevne noe) i løpet av den perioden. Balanse! Du har spist en yoghurt. Slapp av. 

Ditt forhold til mat høres forresten fryktelig anstrengt ut. Jeg ville jobbet med det. 

Ja, jeg har kanskje et litt anstrengt forhold til mat nå for tiden, men det er fordi jeg prøver å legge om livet mitt, og bli sunnere. Jeg er derfor veldig bevisst på hva jeg velger å spise, fordi jeg har blitt for stor. Men jeg hadde et mer usunt forhold til mat før, da tenkte jeg omtrent ikke på hva jeg hev i meg.. Gratulerer med å ha gått ned forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (7 minutter siden):

Ikke av 1 yoghurt 1 gang. Fullstendig ubetydelig. 

Nei men en yoghurt hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det handler ikke bare om å gå ned i vekt vet du! Det handler om en sunn livsstil. Sunt kosthold er ikke lik  slanking. Dumt at du ikke tenkte på det å være sunn og heller bare gå ned i vekt sånn skal det ikke være syns jeg 

Det er ikke usunt å spise mat med sukker i en gang i blant. Det er usunt å ha et anstrengt forhold til mat, og nærmest få panikk av å spise en yoghurt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg hadde det på samme måten etter jeg drakk 0,5L brus jeg trodde var sukkerfri.
Ta deg en liten løp- eller gåtur, så får du brukt det opp og ute av sinn

Anonymkode: 522b3...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har kanskje et litt anstrengt forhold til mat nå for tiden, men det er fordi jeg prøver å legge om livet mitt, og bli sunnere. Jeg er derfor veldig bevisst på hva jeg velger å spise, fordi jeg har blitt for stor. Men jeg hadde et mer usunt forhold til mat før, da tenkte jeg omtrent ikke på hva jeg hev i meg.. Gratulerer med å ha gått ned forresten!

Det trenger ikke å være sånn. Det er fint å være mer bevisst på hva man spiser, men det er ikke nødvendig eller bra for deg å bli så opprørt av å få i deg en yoghurt med tilsatt sukker. Du kan fint ha en sunn livsstil med rom for slike matvarer. 

Tusen takk for det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden var det her slags yoghurt som er tilsatt sååå mye sukker...?

Anonymkode: 7b997...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men en yoghurt hver dag

Men i tilfellet i tråden her, så var det 1 yoghurt, 1 gang. Det ødelegger ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tenkte meg ikke om her om dagen, at yoghurt kan være en sukkerbombe. Og jeg som har vært så flink å spist sunt og unngått sukker :( Nå har jeg lyst til å hive de 3 andre!!! 

Ikke kast full brukbar mat i søpla, gi de vekk. 1 yogurt går heelt fint altså

Anonymkode: 64a0c...d01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Usunt forhold til mat går mange veier. Selv om du sier du overdriver situasjonen, så må du passe på at det ikke er slike tanker du sier til deg selv. 

Anonymkode: 9ca2e...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når man prøver å gå ned i vekt og skape seg en sunnere livsstil er det ganske dumt å hive i seg 19,5 g sukker. Føler omtrent at hele sunnhetsperioden min er ødelagt nå

Typisk tykke mennesker å tenke sånn som dette. Alt eller ingenting. Og det er derfor dere aldri klarer å slanke dere varig.

Anonymkode: ea1f4...fb5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan si det var en bommert. Men om jeg selv, som har «sukkerfri» januar (hermetegn pga at jeg driter i hva som er i ketchup og sånn), hadde tatt eeen sjokoladebit i helga med mensen, så hadde jo ikke hele min planlagte sukkerfrie/sunne periode vært ødelagt. Du må se det store bildet her. Det er bare å være mer bevisst på matvarer neste dag, neste uke. Progresjon over perfeksjon. 

Anonymkode: bf205...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk tykke mennesker å tenke sånn som dette. Alt eller ingenting. Og det er derfor dere aldri klarer å slanke dere varig.

Anonymkode: ea1f4...fb5

Nei, nå må du gi deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du kan si det var en bommert. Men om jeg selv, som har «sukkerfri» januar (hermetegn pga at jeg driter i hva som er i ketchup og sånn), hadde tatt eeen sjokoladebit i helga med mensen, så hadde jo ikke hele min planlagte sukkerfrie/sunne periode vært ødelagt. Du må se det store bildet her. Det er bare å være mer bevisst på matvarer neste dag, neste uke. Progresjon over perfeksjon. 

Anonymkode: bf205...29d

Ja, det er sant det. Har roet meg litt ned nå, har kommet over det største sjokket 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du hiver de er ingen tar for din egen del. Mye bedre enn at du spiser de. Men du kan jo prøve å gi de bort til noen som "trenger" de eventuelt. Det hadde vært en win win situasjon. 

Anonymkode: 17fb4...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du hiver de er ingen tar for din egen del. Mye bedre enn at du spiser de. Men du kan jo prøve å gi de bort til noen som "trenger" de eventuelt. Det hadde vært en win win situasjon. 

Anonymkode: 17fb4...054

Ja, jeg kan gi de bort👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk yoghurt! Smaker bedre, mindre sukker -og trenger du smak så kan du blande med bær, presse appelsinjucie/kiwi/lime og blande i.

Anonymkode: 43ba6...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...