Gå til innhold

Offff! Spiste akkurat et lite (150g) yoghurtbeger som var tilsatt 19,5 g sukker!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte meg ikke om her om dagen, at yoghurt kan være en sukkerbombe. Og jeg som har vært så flink å spist sunt og unngått sukker :( Nå har jeg lyst til å hive de 3 andre!!! 

Anonymkode: 46743...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slapp av. 

Anonymkode: 9ca2e...072

Når man prøver å gå ned i vekt og skape seg en sunnere livsstil er det ganske dumt å hive i seg 19,5 g sukker. Føler omtrent at hele sunnhetsperioden min er ødelagt nå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte meg ikke om her om dagen, at yoghurt kan være en sukkerbombe. Og jeg som har vært så flink å spist sunt og unngått sukker :( Nå har jeg lyst til å hive de 3 andre!!! 

Ja det er utrooiligt mye sukker i yoghurt jeg syns selv det blir for søtt og kvalmende. Men liker du det så nyt det. Spar di andre og nyt di en annen dag. Er mer en dessert i mitt hode.

Anonymkode: 6a676...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har smakt så mye god yoghurt som nesten ikke har sukker i seg, syns det er synd vi ikke selger slikt i norge og bare sukkerfri med aspartam som ikke er bra heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff! Krise! 😱

Anonymkode: 3a5da...5f3

Ja, det føles faktisk som en liten krise her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man prøver å gå ned i vekt og skape seg en sunnere livsstil er det ganske dumt å hive i seg 19,5 g sukker. Føler omtrent at hele sunnhetsperioden min er ødelagt nå

Du må fortsatt slappe av. At du føler "sunnhetsperioden" din er ødelagt med en yoghurt sier noe hvor skadelig du slanker deg nå. En yoghurt skal ikke velte lasset, og om det gjør det så må du oppsøke profesjonell hjelp slik at du ikke utvikler en spiseforstyrrelse.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du kutter ut sukker totalt og ikke unner deg noe godt noen gang, kommer du garantert til å sprekke aldeles. Det er 77 kalorier i 20 gram sukker, slapp av.

Anonymkode: f3fc2...566

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kutter ut sukker totalt og ikke unner deg noe godt noen gang, kommer du garantert til å sprekke aldeles. Det er 77 kalorier i 20 gram sukker, slapp av.

Nå må du huske at vi får i oss sukker fra brød poteter og masse annet da er 20 gram sukker ganske mye for dem som ikke vil ha for mye sukker i dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å unne seg noe godt. Men jeg har vært så flink i det siste, og når jeg fant ut hvor mye sukker det var i den drittyoghurten ble jeg faktisk ganske skuffa, til og med sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må fortsatt slappe av. At du føler "sunnhetsperioden" din er ødelagt med en yoghurt sier noe hvor skadelig du slanker deg nå. En yoghurt skal ikke velte lasset, og om det gjør det så må du oppsøke profesjonell hjelp slik at du ikke utvikler en spiseforstyrrelse.

Driver ikke med skadelig slanking. Jeg har et sunt kosthold, men vil helst ikke spise noe med så mye tilsatt, unødvendig sukker. Men, bra jeg fant det ut i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk energien fra sukkeret på treningen da vel?

Bruk det til noe positivt isteden.

Anonymkode: 135b1...901

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å unne seg noe godt. Men jeg har vært så flink i det siste, og når jeg fant ut hvor mye sukker det var i den drittyoghurten ble jeg faktisk ganske skuffa, til og med sint!

Ja jeg har irritert meg over det jeg og synes det er unødvendigt å stappe så mye i det ivertfall nå unger spiser mye yoghurt. Ville lage meg en sunn musli med bær og yoghurt da jeg så hvor mye sukker som var i yoghurten fant jeg ut hvor usunt det var.  Går ann å lage egen yoghurt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Driver ikke med skadelig slanking. Jeg har et sunt kosthold, men vil helst ikke spise noe med så mye tilsatt, unødvendig sukker. Men, bra jeg fant det ut i dag 😊

Når du sier "føler omtrent hele sunnhetsperioden er ødelagt" så er det absolutt på tide å se at den "sunnhetsperioden" er mulig skadelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

sunnhetsperioden min er ødelagt nå

Det er den ikke. En yoghurt ødelegger ingen verdens ting. Pust med magen og fortsett planen ☺️

Igjennom feks 1 mnd har de 19 grammene ingen ting å si. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå må du huske at vi får i oss sukker fra brød poteter og masse annet da er 20 gram sukker ganske mye for dem som ikke vil ha for mye sukker i dietten.

Ikke av 1 yoghurt 1 gang. Fullstendig ubetydelig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 3,5 kg siden slutten av desember, og jeg har spist både is, chips, lasagne og hvitløksbrød (bare for å nevne noe) i løpet av den perioden. Balanse! Du har spist en yoghurt. Slapp av. 

Ditt forhold til mat høres forresten fryktelig anstrengt ut. Jeg ville jobbet med det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...