AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Del Skrevet 25. januar 2022 Moren min sverger til en sånn Bemer-matte. Det er visst elektromagnetiske felter som skal "stimulere de små kar". Det koster mye penger😳 Noen som kjenner til det? Er det tull eller har det noe for seg? Anonymkode: 2087d...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Del Skrevet 25. januar 2022 Tull. Anonymkode: 3cd03...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull. Anonymkode: 3cd03...7eb Alternativt tøys ja? Hun sier hun merker effekt men det kan jo godt være placebo🤷♂️ Anonymkode: 2087d...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Del Skrevet 25. januar 2022 Placeboeffekten er en sterk effekt Anonymkode: 30c94...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. januar 2022 #5 Del Skrevet 25. januar 2022 (endret) Placebo kan i mange tilfeller funke nesten like godt (eller dårlig) som den ekte medisinen. Folk tror. Og tro kan flytte fjell, sies det jo. Leste tidligere i dag en artikkel om en gruppe mennesker som hadde fått beskjed om at de skulle få koronavaksine. Det halvparten ikke visste, var at de fikk bare saltvann. Likevel rapporterte 24-27% av saltvannsgruppen tilbake om "bivirkningen" hodepine, nesten like mye som den faktiske gruppen som fikk ekte vaksine... De TRODDE de fikk vaksine, og vipps, fikk de hodepine. For det har de jo hørt at man får av vaksinen, forskjellige bivirkninger. Det er jo helt sprøtt når man tenker på det, hvor sterk innvirkning fast klokkertro på en ting kan ha på mennesker. Endret 25. januar 2022 av Million la til link og la til prosentantallet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Del Skrevet 25. januar 2022 Million skrev (1 minutt siden): Placebo kan i mange tilfeller funke nesten like godt som den ekte medisinen. Folk tror. Og tro kan flytte fjell, sies det jo. Leste i går eller var det tidligere i dag en artikkel om en gruppe mennesker som hadde fått beskjed om at de skulle få koronavaksine. Det halvparten ikke visste, var at de fikk bare saltvann. Likevel rapporterte saltvannsgruppen tilbake om "bivirkningen" hodepine like mye som den faktiske gruppen som fikk ekte vaksine... De TRODDE de fikk vaksine, og vipps, fikk de hodepine. For det har de jo hørt at man får av vaksinen, forskjellige bivirkninger. Det er jo helt sprøtt når man tenker på det, hvor sterk innvirkning fast klokkertro på en ting kan ha på mennesker. Nocebo-effekten, ja. Fascinerende fenomen! Anonymkode: 2087d...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nocebo-effekten, ja. Fascinerende fenomen! Anonymkode: 2087d...f35 Nei vent, nocebo er når noe som egentlig burde funket ikke funker fordi du tror så hardt på at det ikke funker😅 Anonymkode: 2087d...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Del Skrevet 25. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei vent, nocebo er når noe som egentlig burde funket ikke funker fordi du tror så hardt på at det ikke funker😅 Anonymkode: 2087d...f35 Nocebo er forverret negativ effekt. Dvs om du tror du omtrent dør av litt parfyme så kjennes det sånn ut fordi du virkelig tror på det negative. Anonymkode: 8063f...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillepus88 Skrevet 13. august 2023 #9 Del Skrevet 13. august 2023 Vel. Kom over dette innlegget fordi en venninne insisterte på at jeg skulle prøve denne Bemer-matten og ville se andres erfaringer. Jeg er ganske skeptisk til alt mulig av svadamedisin som ikke er vitenskapelig dokumentert. Men her er greia: 1: Jeg trodde ikke på dette. Har for tiden en forferdelig smertefull frossen skulder og betennelse også i den andre underarmen. Sover veldig dårlig pga dette. Men i de to dagene som har gått siden jeg startet med dette sover jeg MYE bedre og har betydelig mer energi om dagen - og mindre smerter! Jeg er ganske overrasket. Tatt i betraktning at jeg ikke tror på dette så synes jeg placebo er lite sannsynlig. For meg er tanken om elektromagnetiske felt som medisinsk behandling assosiert med bruk av elektrisitet eller støt for å behandle alt fra sår hals til migrene slik de gjorde på 1800-tallet. Men så minner jeg meg selv på at vitenskapen nok er mer presis idag enn den var for to hundre år siden. 2: I mine undersøkelser (googling) kom jeg over en artikkel om Bemer der de sa det var flere publiserte studier i anerkjente vitenskapelige journaler om effekten av dette. Og det stemmer! For komplekse smerter, muskel- og skjelettsyldommer og en del andre tilstander har man faktisk dokumentert via flere studier at dette faktisk har en effekt. Legger ved lenke til dem her så kan folk lese om de vil. https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=bemer+electromagnetic+therapy&oq=bemer+ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #10 Del Skrevet 24. oktober 2024 Dette er interessant! Jeg har fått en del «vondter» siste året (mistenker overgangsalder, men hva vet jeg) og vil helst ikke putte medisiner i kroppen hvis jeg ikke må. Hvis dette er ufarlig så er det verdt et forsøk. (Placebo er gull, forresten!) Noen flere med erfaringer? Anonymkode: 6a1e9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #11 Del Skrevet 24. oktober 2024 Lillepus88 skrev (På 13.8.2023 den 10.16): Vel. Kom over dette innlegget fordi en venninne insisterte på at jeg skulle prøve denne Bemer-matten og ville se andres erfaringer. Jeg er ganske skeptisk til alt mulig av svadamedisin som ikke er vitenskapelig dokumentert. Men her er greia: 1: Jeg trodde ikke på dette. Har for tiden en forferdelig smertefull frossen skulder og betennelse også i den andre underarmen. Sover veldig dårlig pga dette. Men i de to dagene som har gått siden jeg startet med dette sover jeg MYE bedre og har betydelig mer energi om dagen - og mindre smerter! Jeg er ganske overrasket. Tatt i betraktning at jeg ikke tror på dette så synes jeg placebo er lite sannsynlig. For meg er tanken om elektromagnetiske felt som medisinsk behandling assosiert med bruk av elektrisitet eller støt for å behandle alt fra sår hals til migrene slik de gjorde på 1800-tallet. Men så minner jeg meg selv på at vitenskapen nok er mer presis idag enn den var for to hundre år siden. 2: I mine undersøkelser (googling) kom jeg over en artikkel om Bemer der de sa det var flere publiserte studier i anerkjente vitenskapelige journaler om effekten av dette. Og det stemmer! For komplekse smerter, muskel- og skjelettsyldommer og en del andre tilstander har man faktisk dokumentert via flere studier at dette faktisk har en effekt. Legger ved lenke til dem her så kan folk lese om de vil. https://scholar.google.com/scholar?hl=no&as_sdt=0%2C5&q=bemer+electromagnetic+therapy&oq=bemer+ Det er 100% svada. Om det skulle stemme måtte teppet ha hatt en "hjerne" som fortalte teppet hvordan den aktuelle skaden skulle fikses. Det er ingen mulig måte magneter alene kan finne ut av dette på. OM det hadde en effekt, er det like stor sannsynlighet at denne faktisk var skadelig. Det er ufattelig hva folk tror på uten å tenke på hva som må være på plass for at noe slikt faktisk skulle ha en effekt. Men de løser det ofte med å proklamere: "Det er mer mellom himmel og jord enn vi vet". Anonymkode: c27ff...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #12 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er 100% svada. Om det skulle stemme måtte teppet ha hatt en "hjerne" som fortalte teppet hvordan den aktuelle skaden skulle fikses. Det er ingen mulig måte magneter alene kan finne ut av dette på. OM det hadde en effekt, er det like stor sannsynlighet at denne faktisk var skadelig. Det er ufattelig hva folk tror på uten å tenke på hva som må være på plass for at noe slikt faktisk skulle ha en effekt. Men de løser det ofte med å proklamere: "Det er mer mellom himmel og jord enn vi vet". Anonymkode: c27ff...090 Kan ikke svare for bruk av bemer, men har du feber, tannpine eller hodepine så tar man en paracet? Den vet jo ikke eksakt hvor den skal ha effekt, den påvirker hele kroppen. Skjønte du sammenligningen? Anonymkode: 05db8...8c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #13 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er 100% svada. Om det skulle stemme måtte teppet ha hatt en "hjerne" som fortalte teppet hvordan den aktuelle skaden skulle fikses. Det er ingen mulig måte magneter alene kan finne ut av dette på. OM det hadde en effekt, er det like stor sannsynlighet at denne faktisk var skadelig. Det er ufattelig hva folk tror på uten å tenke på hva som må være på plass for at noe slikt faktisk skulle ha en effekt. Men de løser det ofte med å proklamere: "Det er mer mellom himmel og jord enn vi vet". Anonymkode: c27ff...090 Er det ikke bare at mikro-sirkulasjonen i cellene bedres da? Vi vet jo at god blodsirkulasjon er viktig fordi det gir bedre næringsopptak i cellene våre og fjerner avfallsstoffer. Vi vet også at elektromagnetiske bølger er en ting. Hvorfor skulle det være så utenkelig at elektromagnetisk stråling har effekt på cellenivå og at det i neste omgang kan gi bedring til forskjellige fysiske tilstander? Jeg har ikke peiling personlig, jeg bare synes ikke det høres så alternativ-medisin-aktig ut at god sirkulasjon kan hjelpe. God blodsirkulasjon lærer vi jo om på barneskolen 😅 Anonymkode: 6a1e9...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #14 Del Skrevet 24. oktober 2024 Jeg har ingen kompetanse på dette, men har selv et elektrisk apparat som demper litt av de værste muskulære smertene mine, siden det stimulerer mikrosirkulasjon. Og øker atp på cellenivå. Mikrostrøm. Har hatt kontakt med flere som har effekt av bemer, og vurderer det selv siden jeg har skader i hele kroppen, og padsene jeg bruker blir ikke nok. Men jeg tror det finnes enda bedre muligheter enn akkurat bemer, om man leter. Min lege oppfordrer meg til å prøve bioelektrisk medisin. Er usikker, men tror bemer er FDA godkjent. Anonymkode: 6b3ec...11f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #15 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ingen kompetanse på dette, men har selv et elektrisk apparat som demper litt av de værste muskulære smertene mine, siden det stimulerer mikrosirkulasjon. Og øker atp på cellenivå. Mikrostrøm. Har hatt kontakt med flere som har effekt av bemer, og vurderer det selv siden jeg har skader i hele kroppen, og padsene jeg bruker blir ikke nok. Men jeg tror det finnes enda bedre muligheter enn akkurat bemer, om man leter. Min lege oppfordrer meg til å prøve bioelektrisk medisin. Er usikker, men tror bemer er FDA godkjent. Anonymkode: 6b3ec...11f Bemer er godkjent som medisinsk utstyr i EU, i hvert fall, og promotert av både Olaf Tufte og Funkygine, som begge kan sies å være over snittet interessert i kropp og trening. Anonymkode: 6a1e9...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #16 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kan ikke svare for bruk av bemer, men har du feber, tannpine eller hodepine så tar man en paracet? Den vet jo ikke eksakt hvor den skal ha effekt, den påvirker hele kroppen. Skjønte du sammenligningen? Anonymkode: 05db8...8c5 Du vet at det er faktiske virkestoffer i Paracet...? Anonymkode: c27ff...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #17 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det ikke bare at mikro-sirkulasjonen i cellene bedres da? Vi vet jo at god blodsirkulasjon er viktig fordi det gir bedre næringsopptak i cellene våre og fjerner avfallsstoffer. Vi vet også at elektromagnetiske bølger er en ting. Hvorfor skulle det være så utenkelig at elektromagnetisk stråling har effekt på cellenivå og at det i neste omgang kan gi bedring til forskjellige fysiske tilstander? Jeg har ikke peiling personlig, jeg bare synes ikke det høres så alternativ-medisin-aktig ut at god sirkulasjon kan hjelpe. God blodsirkulasjon lærer vi jo om på barneskolen 😅 Anonymkode: 6a1e9...4e4 At random nedfelte magneter i et teppe skal hjelpe mot plager, er hinsides all logikk. Anonymkode: c27ff...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #18 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At random nedfelte magneter i et teppe skal hjelpe mot plager, er hinsides all logikk. Anonymkode: c27ff...090 Hvorfor er det det? Månen påvirker flo og fjære. Hvorfor skulle elektromagnetisme IKKE påvirke celler? Celler påvirkes av det meste rundt oss og det vi får i oss. Hvorfor skulle stråling ikke ha virkning, ut fra din «logikk»? Anonymkode: 6a1e9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #19 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du vet at det er faktiske virkestoffer i Paracet...? Anonymkode: c27ff...090 Du skjønte ikke sammenligningen altså.. Anonymkode: 05db8...8c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #20 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skjønte ikke sammenligningen altså.. Anonymkode: 05db8...8c5 Det var ikke jeg som svarte på det. Så det er bare kjemi som er logisk for deg? Ikke fysikk? Piller og medisiner tror du på, men fysiske, målbare ting som kan observeres er humbug? Hva føler du rundt tyngdekraften? Anonymkode: 6a1e9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå