Gå til innhold

Jeg forstår ikke de nye korona reglene....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle vanligvis ha vært i smittekarantene nå, men pga de nye reglene så slipper jeg det. 

Jeg var i et selskap på lørdag og fikk i går vite at jeg må teste meg i dag og på torsdag. Jeg testet negativ i dag, men samtidig har jeg veldig milde symptomer. Vond hals og vondt i hode. Men kan jeg gå på skolen helt til jeg får positiv test da? Og isolere meg etter det? 

Anonymkode: c87a3...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Reglene trer ikke i kraft før 00.00 i natt...

Anonymkode: 6cf9a...9f3

De gjelder nå. Var dette jeg fikk beskjed om i går av de som jobber med dette😊 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitte i klassen til ene ungdommen i huset. Fikk beskjed om å teste på dag tre og fem. Men ingen karantene. Dette var i forrige uke. Men vi fikk også tydelig beskjed om å være obs på symptomer. Hva vi skulle gjøre dersom det oppstod symptom ble ikke sagt. Kanskje du kan ringe koronatelefonen i kommunen, de er iallefall veldig greie å snakke med her hos oss. 

Anonymkode: 1a8bf...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har symptomer e du i karantene. 

Anonymkode: 7091f...fb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du symptomer så blir du så klart hjemme selv om testen var negativ, kan godt hende det bare er vanlig halsbetennelse men om du smitter andre med det så må jo de teste seg.. eller det kan hende du ikke får utslag før på neste test.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skulle vanligvis ha vært i smittekarantene nå, men pga de nye reglene så slipper jeg det. 

Jeg var i et selskap på lørdag og fikk i går vite at jeg må teste meg i dag og på torsdag. Jeg testet negativ i dag, men samtidig har jeg veldig milde symptomer. Vond hals og vondt i hode. Men kan jeg gå på skolen helt til jeg får positiv test da? Og isolere meg etter det? 

"Hold deg hjemme hvis du er syk" gjelder vel uansett hva slags karanteneregler som gjelder?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man forkjølelse symptom nå må man nesten anta at det er omikron nå som det er så mye smitte i omløp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...