Gå til innhold

Kan en mann elske deg høyt nok når han ikke vil ha barn med deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakket ikke om barn før vi hadde vært sammen noen måneder. Han har to fra før, og hadde tidligere bestemt seg for at han ikke ville ha flere. (Dessverre snakket vi ikke om det da vi datet.) Jeg har ett barn, og har alltid ønsket flere, men hadde nesten slått meg til ro med at det ikke ble det, siden jeg var singel i mange år. Kjæresten min sa at han hadde vurdert flere barn etter han ble sammen med meg, men kom etterhvert frem til at han ikke ønsket flere. For menn som ikke vil ha barn med kjæresten sin, er det jo viktigere å IKKE få barn, enn å være sammen med kjæresten sin? Jeg føler på en måte som at jeg ikke er SÅ viktig som jeg skulle ønske, siden han er så fast bestemt på at han ikke vil ha. At han er villig til å risikere forholdet. Er det flere som har erfaring med dette?

Anonymkode: 4749b...120

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei han kan ikke det.

Anonymkode: a0754...b8f

• Liker 1
Skrevet

Ja, han kan elske deg høyt nok uavhengig av ønske om barn 

• Liker 24
Skrevet

Dere har vel nok med 3 unger uansett, skjønner han godt.

Man trenger ikke avle med hver kjæreste man har.

Anonymkode: 92c02...bf2

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg kvinne, men for meg er barn en dealbreaker (jeg vil IKKE ha!), og jeg elsker da mannen min fullstendig uavhengig av det.

Anonymkode: 68aad...3ca

• Liker 10
Skrevet

Jo, det kan han. Men man skal sette seg selv først når det gjelder så viktige ting, og ønsker han ikke barn så må det respekteres. 

Anonymkode: f8424...fda

• Liker 7
Skrevet

Så klart kan han det! Hvert eneste barn man får forandrer livet, han ønsker ikke den forandringen. Det kan hende han føler det blir alt for slitsomt, og han vet nok godt at det å være kjærester utgår i stor grad i småbarnsperioden. 

Anonymkode: 03c5b...798

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg kvinne, men for meg er barn en dealbreaker (jeg vil IKKE ha!), og jeg elsker da mannen min fullstendig uavhengig av det.

Anonymkode: 68aad...3ca

For å snu det andre veien da; Hvis han ville hatt, og han ikke kunne være sammen med deg så lenge du nektet?

Skrevet

Jeg er kvinne og ønsker ikke flere barn. Hvis mannen min hadde sagt at hvis jeg ikke var villig til å få flere barn så ville han forlatt meg, så hadde jeg bare ønsket han alt godt videre.

Det er ikke alle problem som kan løses, dette med barn er kanskje det beste eksempelet.

Man kan sikkert definere kjærlighet på den måten at man får barn mot sin egen vilje hvis man elsker høyt nok. En sånn kjærlighet er jeg i så fall ikke interessert i.

• Liker 6
Skrevet

Jeg gjorde det slutt med en som ville ha barn. For jeg var usikker på om jeg ville ha. Aldri elsket noen så høyt som jeg elsket han. Han elsket meg og.

Han sa at han heller ville være sammen med meg enn å få barn.

Du tenker at han ikke elsker deg nok om han kan bli forlatt fordi han ikke vil ha barn. Men du da? Elsker han ikke nok til å bli uten flere barn? Hadde skjønt det om dere ikke hadde noen, men. Tror du sjansen for å finne en bra annen mann å få barn med er stor?

Anonymkode: bef65...821

• Liker 6
Skrevet

Det henger jo ikke sammen i det hele tatt, så selvfølgelig kan han elske deg uendelig høyt.

Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gjorde det slutt med en som ville ha barn. For jeg var usikker på om jeg ville ha. Aldri elsket noen så høyt som jeg elsket han. Han elsket meg og.

Han sa at han heller ville være sammen med meg enn å få barn.

Du tenker at han ikke elsker deg nok om han kan bli forlatt fordi han ikke vil ha barn. Men du da? Elsker han ikke nok til å bli uten flere barn? Hadde skjønt det om dere ikke hadde noen, men. Tror du sjansen for å finne en bra annen mann å få barn med er stor?

Anonymkode: bef65...821

Jeg er jo den som føyer meg. Jeg er den som blir, selv om jeg ønsker flere barn. Derfor føler jeg meg ikke viktig nok. Jeg blir selv om jeg ønsker flere innerst inne, men han velger det å ikke få flere fremfor meg. 

Skrevet

Du elsket jo tydeligvis ikke forrige partneren nok siden dere ikke er sammen lengre, så hvorfor fikk du barnet ditt? Etter din logikk er jo det slik du tenker. 

Anonymkode: 64f7c...869

• Liker 12
Skrevet

Elsker du ham nok til å sette egne ønsker til side 

Anonymkode: 9d3fa...ddd

• Liker 1
Skrevet

Du elsket jo tydeligvis ikke forrige partneren nok siden dere ikke er sammen lengre, så hvorfor fikk du barnet ditt? Etter din logikk er jo det slik du tenker. 

Anonymkode: 64f7c...869

Det har ingenting med dette å gjøre. Og hvordan kan du vite hvordan det endte? Han kunne vært død for den saks skyld.

Skrevet

Elsker du ham nok til å sette egne ønsker til side 

Anonymkode: 9d3fa...ddd

Jeg gjør det tydeligvis. Jeg setter mitt ønske til side. Men det gjør jo ikke han. Det er derfor jeg spør her. Bare for å høre hva andre sier eller har erfaring med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi snakket ikke om barn før vi hadde vært sammen noen måneder. Han har to fra før, og hadde tidligere bestemt seg for at han ikke ville ha flere. (Dessverre snakket vi ikke om det da vi datet.) Jeg har ett barn, og har alltid ønsket flere, men hadde nesten slått meg til ro med at det ikke ble det, siden jeg var singel i mange år. Kjæresten min sa at han hadde vurdert flere barn etter han ble sammen med meg, men kom etterhvert frem til at han ikke ønsket flere. For menn som ikke vil ha barn med kjæresten sin, er det jo viktigere å IKKE få barn, enn å være sammen med kjæresten sin? Jeg føler på en måte som at jeg ikke er SÅ viktig som jeg skulle ønske, siden han er så fast bestemt på at han ikke vil ha. At han er villig til å risikere forholdet. Er det flere som har erfaring med dette?

Hva har det å elske med å ønske flere barn å gjøre? Dere har jo tilsammen  tre barn, å ikke ønske et fjerde er en lur beslutning. Det ville blitt knappere med tid, penger og engasjement til de andre barna.  Klok mann. 

Man kan ikke måle kjærlighet i antall barn.

Anonymkode: 7f56e...56f

• Liker 10
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha flere barn. Høres ut som om du vil manipulere deg til dette. Sier han nei, elsker han deg ikke nok. Sier han ja så sitter han i klisteret og vil bli påminnet dette helt til barnet er laget, og dere får et slitsomt liv. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er jo den som føyer meg. Jeg er den som blir, selv om jeg ønsker flere barn. Derfor føler jeg meg ikke viktig nok. Jeg blir selv om jeg ønsker flere innerst inne, men han velger det å ikke få flere fremfor meg. 

Er det ikke nok med tre barn da? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil heller ikke ha flere barn. Høres ut som om du vil manipulere deg til dette. Sier han nei, elsker han deg ikke nok. Sier han ja så sitter han i klisteret og vil bli påminnet dette helt til barnet er laget, og dere får et slitsomt liv. 

Manipulere meg til det? Jeg har godtatt det han vil, og jeg blir. Men innerst inne tenker jeg på dette. Jeg setter han fremfor mitt ønske. Han setter ikke meg fremfor sitt ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...