Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på AAP nå og jeg og veilder ble enige om at jeg skulle på møte med psykolog fra NAV for å kartlegge psyken mer. Men nå driver jeg og søker jobb og har veldig lyst til å jobbe feks 40-50% i tillegg til AAP. Jeg må dog finne En jobb som Ikke er for stressende og kan ikke ta hvem Helst jobb.

Kan jeg nevne dette til veileder? Og slipper jeg da å dra til arbeidspsykolog om jeg driver å søker jobb? Det er vel ikke slik at veilder har et krav om at jeg må ta hvilken som helst jobb?

Anonymkode: e9b6e...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er på AAP nå og jeg og veilder ble enige om at jeg skulle på møte med psykolog fra NAV for å kartlegge psyken mer. Men nå driver jeg og søker jobb og har veldig lyst til å jobbe feks 40-50% i tillegg til AAP. Jeg må dog finne En jobb som Ikke er for stressende og kan ikke ta hvem Helst jobb.

Kan jeg nevne dette til veileder? Og slipper jeg da å dra til arbeidspsykolog om jeg driver å søker jobb? Det er vel ikke slik at veilder har et krav om at jeg må ta hvilken som helst jobb?

Er det noen som kan svare på dette?

Skrevet

Litt av poenget med AAP er jo arbeidsavklaring. Den avklaringen kan være hvor mye du kan jobbe, når du kan jobbe, hva du kan jobbe med, hva du helt bør unngå osv. I slike tilfeller kan utredning hos psykolog være viktig, og være en del av aktivitetsplanen din. Psykologen kan være med og gi argumenter for hvilke typer jobber som passer for deg og hva som ikke passer pga psyken. Jeg kjenner selvsagt ikke din sak, men jeg vil tro at din saksbehandler på NAV har noen tanker om akkurat dette, og at du ikke "slipper" å gå til psykologen selv om du søker jobb.

At du søker jobb kan være positivt, og at du har noen bevisste tanker om hvilke jobber som kan passe deg og din helse er heller ikke negativt. 

Anonymkode: ee6dc...63d

Skrevet

Tror kanskje du slipper psykologen dersom du skaffer deg en 100% jobb.

Men ellers er det vel bare positivt om psykologen blir kjent med deg og kanskje har forslag til jobber som kan passe deg og som du ikke har tenkt på selv?

Nav er ikke der for å være slemme med deg, og kommer ikke til å plassere deg i jobber som åpenbart ikke passer deg. Feks å utplassere en med sosial angst som resepsjonist blir bare dumt. Men det kan være du blir oppfordret til å prøve jobber utenfor komfortsonen din. Da tar du imot, men forteller at du er usikker og forventer tett oppfølging om hvordan du har det. For det er mye bedre prøve, men finne ut at noe ikke passer enn å si nei til alt.

Anonymkode: 765ed...47e

Skrevet

Du må snakke med veilederen din, det er veldig viktig! Du vil nok ikke slippe en utredning hos psykologen bare fordi du søker på deltidsstilling. Da må du nok søke en stor nok stilling til at du kan avsluttes på AAP.

Poenget med AAP er jo for å finne ut av hva slags jobb du klarer og i hvor stor grad. Så hvis du selv tenker at du ikke klarer å jobbe mer enn 40-50%, så er det jo riktig å følge Navs anbefaling om psykolog. Så er du et skritt nærmere en avklaring.

Anonymkode: 3bfac...a47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...