Gå til innhold

Åh dette blir jo bare dyrt.. (wish nettsiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handlet masse småstæsj fra forskjellige butikker på wish. Har fulgt pakkene på wish pakke sporing . Nå ser det ut som alle tingene har blitt sendt fra de ulike butikkene til noe som heter Wish sorteringssenter😅 

Der har de samlet alle tingene jeg har bestilt til én stor pakke med ett sendingsnummer.. dvs alle småtingene jeg har kjøpt ligger inne på wish ordrene mine med samme sendingsnummer og dette sendingsnummeret ligger inne hos posten.no nå ser jeg. Så da er den snart her med alle tingene.. men tipper den skal innom tollen først så alt dette som koster 700 NOK tilsammen må jeg sikkert betale moms og toll på?😓 er jo litt på tryne da når jeg har bestilt for små beløp random her og der inne på wish.. åsså slår de bare sammen alt 🤔 de må jo tape i lengden på det. Det jeg handlet for nå blir jo dyrere enn å handle d hjemme i Norge tilslutt da med frakt som alltid koster like mye som selve varen åsså å itillegg til toll og moms. Idiotisk🤯

Anonymkode: 3817a...4b5

Skrevet

Wish er VOEC registrert så det skal ikke bli moms på det fordi det har du allerede betalt. Fortolling og moms er det forsovidt fra første krone nå.

Anonymkode: 87db6...00b

Skrevet

Blir ikke mer i toll enn om alt sendes separat. Grensen eksisterer ikke lenger, så om man får mange småbeløp eller ett større beløp spiller ingen rolle..

Anonymkode: 9d57f...3c3

• Liker 2
Skrevet

Er ikke toll på wish. Bestiller derfra hele tiden. Den summen du har betalt allerede er den det blir. Noe ekstra kommer ikke ved siden av.

Anonymkode: b29ae...a5c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke toll på wish. Bestiller derfra hele tiden. Den summen du har betalt allerede er den det blir. Noe ekstra kommer ikke ved siden av.

Anonymkode: b29ae...a5c

Det kommer jo an på hva hun har kjøpt. Hvis noe av det er tollpliktig, blir det toll og fortollingsgebyr.

Anonymkode: 1c960...cdf

• Liker 2
Skrevet

Det er moms og toll fra første krone, men sider som ebay og wish har moms lagt inn så det har du allerede betalt.

Det kan komme på toll på de varene som er tollpliktige, men det kunne det også gjort om du kjøpte noe til 10kr som ble sendt alene siden de tok vekk den grensen.

Det som kan skje kanskje er at man må betale toll på hele pakken selv om bare 1-2 av feks 15 ting er tollpliktig. Det er jeg ikke helt sikker på hvordan de håndterer. Det er jo veldig kjipt om det blir sånn. Spørs litt hva Wish har skrevet utenpå pakken, du kan jo sjekke på toll.no hva som er tollpliktig og ikke. 

Anonymkode: 6dbb6...30c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bestilt fra wish ofte, og innimellom så samles det flere ting i en pakke. Har aldri måttet betale toll for noe av det jeg har bestilt i løpet av årene. 

• Liker 1
Skrevet

Aha! Takk for svar.. får se når den kommer hva som skjer da.. regner med det er som dere sier da😃 har nemlig ikke så mye erf med wish altså!😅 

Anonymkode: 3817a...4b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det kommer jo an på hva hun har kjøpt. Hvis noe av det er tollpliktig, blir det toll og fortollingsgebyr.

Nei. Det er innbakt i prisen. Den prisen du betaler på wish er alt du betaler.

Anonymkode: 019e3...c9b

• Liker 1
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Wish er VOEC registrert så det skal ikke bli moms på det fordi det har du allerede betalt. Fortolling og moms er det forsovidt fra første krone nå.

Anonymkode: 87db6...00b

Så lenge Posten gjør jobben sin, da. Har fått momskrav på flere pakker, tatt kontakt med kundeservice og klaget. Har oppgitt VOEC-nummer og tilbudt og oversende faktura, men bare blitt avvist. "Du må betale, ellers blir det purring og inkasso. Klage kan du gjøre hos butikken."

Anonymkode: 6626d...30b

• Liker 1
Skrevet

Har noen av dere som svarer her bestilt via wish etter at de fjernet 350 kr grensen? Jeg handlet mye på wish før, men har kuttet det fullstendig ut etter at grensen opphørte, da jeg er redd for at det skal balle på seg med merverdiavgift og eventuell toll og særavgift på småting.. 

Anonymkode: c86f5...33f

Skrevet
Kittykat skrev (15 timer siden):

Jeg har bestilt fra wish ofte, og innimellom så samles det flere ting i en pakke. Har aldri måttet betale toll for noe av det jeg har bestilt i løpet av årene. 

Har du handlet der etter at de fjernet grensen? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har noen av dere som svarer her bestilt via wish etter at de fjernet 350 kr grensen? Jeg handlet mye på wish før, men har kuttet det fullstendig ut etter at grensen opphørte, da jeg er redd for at det skal balle på seg med merverdiavgift og eventuell toll og særavgift på småting.. 

Jeg har bestilt mye på wish etter at grensen ble fjernet. Du betaler kun det som kommer opp hos wish. 

Anonymkode: e1bb2...1b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har bestilt mye på wish etter at grensen ble fjernet. Du betaler kun det som kommer opp hos wish. 

Anonymkode: e1bb2...1b2

Takk for svar! Kanskje jeg skal driste meg til å bestille derfra igjen, da. 😅

Skrevet

Deler oppfatningen til de andre her. Jeg har småhandlet sikkert over 1000 ting over 10-12 år fa ebay og aliexpress. (Shopaholic) Før måtte man passe på grensa, men nå tror jeg nettbutikkene MÅ inkludere moms og toll når man bestiller, dvs. at det er alltid innbakt. Det er det ihvertfall på ebay og ali når man går til kassen, det blir da lagt på når man betaler. De siste året har jeg ikke måtte betale noe mer på posten på småting, bare hvis jeg f.eks. kjøper store dyre ting fra enkelt nettsider. Jeg har ingen erfaring med wish da

Anonymkode: 06a54...e0f

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du handlet der etter at de fjernet grensen? :)

Ja, det har jeg. Har ikke opplevd å måtte betale toll etter at den ble fjernet. Den prisen som står der er den man betaler. 

Skrevet

ali express har de samme varene, men jeg opplever at totalprisen med frakt og inkludert toll ofte blir mye billigere. 

Skrevet

Bestill heller ifra aliekspress. Slutta helt med wish, ble alt for dyrt.

Anonymkode: a3676...777

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei. Det er innbakt i prisen. Den prisen du betaler på wish er alt du betaler.

Anonymkode: 019e3...c9b

Nei. Moms er inkludert, ikke eventuell toll. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Moms er inkludert, ikke eventuell toll. 

Er ikke mange varene på Wish det er toll på da.

Men for å gjøre prosessen enklere anbefaler jeg å føre opp VOEC nummert i adresselinjen:

VOEC number: 2032082

Anonymkode: 83d01...e5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...