Gå til innhold

Er toget gått når han ikke er forelska etter 1mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest littleimeg:(
Skrevet

Jeg traff en mann for ca en mnd siden, vi har det veldig artig sammen og har blitt gode venner. Vi har ikke akkurat vert sammen hver dag den siste mnd, men har vert sammen en god del, vi havna liksom i senga før vi egentlig blei kjent og tror kanskje dette har ødelagt spenningen for hans del. Han virker som han liker meg, og andre ganger ikke. Han har aldri hatt dame å sier han er redd for å binde seg..jeg har altså da forelsket meg og har fortalt d til han, sier at han ikke har følelser for meg, men da jeg spurte om han ville jeg skulle slutte å tenke på han sa han nei!? er så forvirra å er ikke mye å få utav han. Kan en virkelig bli forelska etter over en mnd uten følelser???eller er det bare å gi opp???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nå helst han har varme følelser for deg allerede, jeg... :)

Sjenert, usikker, redd... mange grunner til at man kjemper mot følelsene.. Dårlige erfaringer, dårlig timing..

Men det er kun min teori..

Skrevet

Selv en mann uten noen erfaringer med forhold, skjønner når han møter en kvinne han vil ha, og utvikle forholdet. Slik sitter i ryggraden.

Dette forholdet blir det ingenting av.

Skrevet
Tror nå helst han har varme følelser for deg allerede, jeg... :)

Sjenert, usikker, redd... mange grunner til at man kjemper mot følelsene.. Dårlige erfaringer, dårlig timing..

Men det er kun min teori..

melder meg på denne jeg også..Hadde han ikke villa hatt noe mere med deg å gjøre, hadde han nok garantert svart nei på spm om han ville at du skulle slutte å tenke på han.

Det beste tipset jeg kan gi utifra mine erfaringer er at du holder deg litt unna å ikke pusher på så mye med meldinger og snakk om forelskelse. Da har de ofte en tendens til å få øynene opp:)

Nå vet jo ikke jeg om du pusher på med sms og sån, men vet bare hvor vannskelig det kan være å holde seg fra å sende meldinger å mase litt for mye når en er forelska :sjenert:

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

IKKE GI DEG!!! Dette er akkurat den samme situasjonen jeg sto i for omtrent et år siden.. Jeg falt hodestups for en nydelig gutt, men han var mer tilbakeholden fordi han ikke ville bli sammen med noen før han visste at det kom til å vare.. Han hadde vært singel i noen år. Han sa han var betatt, sjarmert og så videre, men klarte ikke å si at han var forelsket..

... Før noen måneder senere! Og nå er vi sammen og har det kjempefint!! Han er blitt superforelsket og vi skal snart flytte sammen.

Vent og se!!!=)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er absolutt ikke for sent nei... De guttene jeg har hatt best forhold til har stort sett ikke blitt forelska før ca 6 mnd etter vi begynte å ha sex. Noen gutter er bare litt tilbakeholdne med de store følelsene, særlig dersom de har blitt skuffet tidligere.

Skrevet

Mine erfaringer tilsier det motsatte dessverre... For meg virker det som han synes det er kjempespennende og flatterende at du liker ham, og han vil gjerne møte deg mer... men ikke har nok følelser til å binde seg.

Sist jeg var borti noe lignende tok vi sjansen på å prøve på et forhold likevel, og satset på at følelsene hans ville komme etter hvert. For i teorien var vi det perfekte par, og JEG var forelsket, og han satset på at følelsene ville dukke opp. Men etter over ett år var det fremdeles slik, det slet på selvtilliten min og forholdet ble veldig 'skjevt', jeg prøvde å passe på alt jeg sa og gjorde for at han ikke skulle like meg ennå mindre, jeg fikk aldri høre at han var glad i meg, etc etc og det var et vanskelig forhold hvor han til slutt var utro. Jeg er fremdeles irritert på meg selv pga at jeg var så svak og ikke mannet meg opp til å bryte ut lenge før.

Men den som våger intet vinner, er det ikke det det heter.. ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

Selvfølgelig vil han fortsette å treffe deg. Da får han jo både pose og sekk.

Skrevet
Selvfølgelig vil han fortsette å treffe deg. Da får han jo både pose og sekk.

Samme følelse sitter jeg med. Han har deg som en løsning, til noe bedre kommer. Han liker deg sikkert, men ikke nok til å satse på deg.

Kanskje han finner ut at du var den rette, om du plutselig holder deg unna. Det er noe jeg ville valgt i denne situasjonen, for da tar du over litt av kontrollen selv. La ikke han få fullstendig kontroll over deg.

Tar han ikke kontakt selv etter en stund, da var han ikke nok interessert. Tar han kontakt bare for å treffes og eventuelt ha sex, da bør du takke nei. Spør han hvorfor han tar kontakt, om han tar kontakt. Har han vært såpass ærlig til nå, vil han nok fortsette med det.

Gjest littleimeg:(
Skrevet
Samme følelse sitter jeg med. Han har deg som en løsning, til noe bedre kommer. Han liker deg sikkert, men ikke nok til å satse på deg.

Kanskje han finner ut at du var den rette, om du plutselig holder deg unna. Det er noe jeg ville valgt i denne situasjonen, for da tar du over litt av kontrollen selv. La ikke han få fullstendig kontroll over deg.

Tar han ikke kontakt selv etter en stund, da var han ikke nok interessert. Tar han kontakt bare for å treffes og eventuelt ha sex, da bør du takke nei. Spør han hvorfor han tar kontakt, om han tar kontakt. Har han vært såpass ærlig til nå, vil han nok fortsette med det.

spørsmålet han svarte på var forøvrig om jeg skulle slutte å tenke på han, ikke treffe han...å dessuten så er det jeg som er den som er frampå når det gjelder sex ikke han, veldig beskjeden og koselig gutt å trur ikke han er ute etter å lure meg..

Gjest GreenSky
Skrevet
dessuten så er det jeg som er den som er frampå når det gjelder sex ikke han, veldig beskjeden og koselig gutt å trur ikke han er ute etter å lure meg..

Igjen - veldig greit for han.

Skrevet

Gi han tid da, kanskje det er det han behøver. Men forbered deg på at du kanskje ikke er den rette, for da blir det kanskje lettere for deg også om det ikke går som du vil.

Men du vinner ikke noe, uten å satse.

Skrevet
spørsmålet han svarte på var forøvrig om jeg skulle slutte å tenke på han, ikke treffe han...å dessuten så er det jeg som er den som er frampå når det gjelder sex ikke han, veldig beskjeden og koselig gutt å trur ikke han er ute etter å lure meg..

Fra en manns ståsted;

Kan virke som du er litt drivende kraft i det "forholdet" dere har nå. La han komme på banen også - så vil du fort finne ut hva han vil. La han ta initiativet til å møtes, ha sex etc...

Selv om dere har hatt sex kan du fortsatt spille litt "hard to get", og om interessen er der fra hans side, vil han sannsynligvis bli mer pågående..

Gjest Gjest_Maria_*
Skrevet

Jeg skrev et innlegg til deg i går og, du har sikkert lest det:)

Synes absolutt ikke du med en gang skal tro at han bare "utnytter" deg, det er faktisk ikke alle gutter som er sånn. I all fall ikke hvis du oppfatter han som beskjeden og hyggelig. For noen tar det tid å bli forelsket, og det kan også ta tid å venne seg til tanken på å binde seg. Det betyr over hodet ikke at det ikke kommer til å skje!

Mitt råd er at du kan fortsette å date ham og se hvordan ting utvikler seg. Hvis han viser vilje til å utvikle "forholdet" med små skritt, så er det jo bare å gi ham tid! Gjør han derimot ikke det, kan du jo etter hvert gi ham et ultimatum. Si at du ikke vil fortsette med dette hvis det bare skal fortsette å være uforpliktende sex (hvis du er ute etter noe mer da! Hvis det er greit å bare ha sex, trenger du jo ikke å protestere ;)).

Poenget mitt er iallfall at du ikke skal gi ham opp, han trenger nok bare litt tid. Leste forresten nettopp at de beste forholdene ofte er de der kjærligheten og forelskelsen har vokst frem etterhvert fordi man er blitt kjent med de gode og de dårlige sidene osv.

Hadde jeg gitt opp kjæresten min den tiden han ikke helt visste hva han ville og ikke klarte å fortelle meg at han var forelsket (og klart det var sårende), så hadde jeg gått glipp av det beste som har skjedd meg. Hvis du tror på at dette er noe som kan bli BRA, så gi ham en sjanse!

Lykke til=)

Gjest littleimeg
Skrevet
Jeg skrev et innlegg til deg i går og, du har sikkert lest det:)

Synes absolutt ikke du med en gang skal tro at han bare "utnytter" deg, det er faktisk ikke alle gutter som er sånn. I all fall ikke hvis du oppfatter han som beskjeden og hyggelig. For noen tar det tid å bli forelsket, og det kan også ta tid å venne seg til tanken på å binde seg. Det betyr over hodet ikke at det ikke kommer til å skje!

Mitt råd er at du kan fortsette å date ham og se hvordan ting utvikler seg. Hvis han viser vilje til å utvikle "forholdet" med små skritt, så er det jo bare å gi ham tid! Gjør han derimot ikke det, kan du jo etter hvert gi ham et ultimatum. Si at du ikke vil fortsette med dette hvis det bare skal fortsette å være uforpliktende sex (hvis du er ute etter noe mer da! Hvis det er greit å bare ha sex, trenger du jo ikke å protestere ;)).

Poenget mitt er iallfall at du ikke skal gi ham opp, han trenger nok bare litt tid. Leste forresten nettopp at de beste forholdene ofte er de der kjærligheten og forelskelsen har vokst frem etterhvert fordi man er blitt kjent med de gode og de dårlige sidene osv.

Hadde jeg gitt opp kjæresten min den tiden han ikke helt visste hva han ville og ikke klarte å fortelle meg at han var forelsket (og klart det var sårende), så hadde jeg gått glipp av det beste som har skjedd meg. Hvis du tror på at dette er noe som kan bli BRA, så gi ham en sjanse!

Lykke til=)

Ja leste det du skreiv. Fint å høre at ikke alt måå skje på to uker liksom, tror jeg kanskje skal holde meg litt unna å gi han litt pusterom..Har vell kanskje vert litt pågående i det siste :sjenert:

da kanskje det går mere opp for han va han vil, og viser det seg at han da ikke er interesert så var det vell bare ikke "ment to be" tenker jeg

takker for at du og andre fortalte sine erfaringer iallefall, da vet jeg jo at det fortsatt kan være håp ;)

Skrevet

Hvor naiv kan man bli? Finns det ingen grenser?

Skrevet

prøv å spille litt kostbar, så skal du se han forandrer seg

Gjest DJ (i.i.)
Skrevet

Hei!

Jeg er i tilsvarende situasjon med en jeg møtte for 7 uker siden bortsett fra at jeg ikke har snakket om verken forelskelse eller om vi skal bli sammen med han fordi jeg er redd for å skremme han bort, og jeg har ikke hastverk. Det føles som om det går bra, og at han er av typen som vil bli bedre kjent og ta det rolig. Det synes jeg er bra!

Jeg har erfaringer med både suksess og fiasko med at alt skjer på to uker, og anser at den gangen det gikk bra å gå fort fram hadde vi flaks. Derfor har jeg mye større tro på forhold som får god tid til å vokse fram. Da blir man kjent og man får lengte litt og kjenne at "ja, dette er riktig for meg". Dessuten varer spenningen lenger og ting blir ikke for trygt for fort. Ser man realistisk på det så må jo den ene få følelser før den andre i en slik setting. Det betyr ikke at det ikke kan bli noe mer. Tvert i mot.

Så bare hold ut du, og følg rådene om å ikke være for tilgjengelig og "masete". Behold de gamle rutinene og alt det gode i livet ditt, slik at han "bare" blir en ekstra bonus i tilværelsen. Da er det lettere å ikke bli for opphengt i han.

Lykke til! :)

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen fasit på dette. Jeg har selv erfart (og kjenner noen som..) begge deler. Man kan godt forelske seg i personer man ikke trodde man skulle forelske seg i, og noen blir man ikke forelska i uansett hvor mye man prøver. Og noen ganger skjønner man ikke at man er forelska før den andre har gitt opp og er utenfor rekkevidde. ;)

Gjest ikkeleimeg:):)
Skrevet

Fikk en melding fra han igår kveld der det sto han måtte prate med meg, var sikker på at toget iallefall var kjørt nå for å si det slik. men det han ville prate om var at han hadde blitt utrolig gla i meg og grunnen til at han ikke hadde sagt det var at han var redd...så nå har vi bestemt oss for å prøve..tjohooo er så lykelig :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...