Gå til innhold

Avtalt deltid, arbeidsplanen viser mye mer enn avtalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått jobb på en bensinstasjon i en 55 %-stilling. Det innebærer jobbing ca.   2-3 ganger i uken for meg. Grunnet en medfødt skade har jeg ikke kapasitet til å jobbe noe mer. Jeg har nå fått vite hvordan jeg jobber fremover og stusser veldig over antall dager jeg jobber. I de neste ukene jobber jeg 4 og noen ganger 5 dager i uken, noe som ikke er etter arbeidskontrakten jeg signerte. 

Jeg har heller ikke «langfri» sånn som enkelte andre jobber, for eks at man jobber 50 % og jobber 5 dager på rad, også har man fri/jobber 1 dag uken etter . 
Bør jeg spørre sjefen om dette? 

Anonymkode: b2eb6...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du bør spørre KG. Vi ordner turnusen din, vi! 🤡

Anonymkode: aebc7...2c2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei du bør spørre KG. Vi ordner turnusen din, vi! 🤡

Anonymkode: aebc7...2c2

Jeg forstår at du ikke har det så bra med deg selv når du klarer å lire av deg slike unødvendige fraser, men jeg søker råd fra de som er interesserte i å svare skikkelig :) 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har fått jobb på en bensinstasjon i en 55 %-stilling. Det innebærer jobbing ca.   2-3 ganger i uken for meg...............

55% kan jo også være 4,5 timer fem dager i uka.  Snakk med sjefen din, eller timeplanleggeren om dette om du ønsker at det skal være annerledes enn det du opplever nå.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du bør spørre hva han/hun har tenkt. Du bør regne ut om antall vakter oppsatt stemmer overens med stillingsprosenten din, så du har noe konkret å vise til.

Når det gjelder "langfri" så er jeg ikke så sikker på om du kan be om slik tilrettelegging. Det er ikke barebare å få en vaktliste til å gå opp, og som deltidsansatt er man mer utsatt for å få elendige vaktplaner med korte vakter spredt utover uka.

Anonymkode: 2001f...539

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis dere avtalte jobb 2-3 ganger i uka, er det bare å forhøre seg om hvorfor du har fått så mye mer. 

• Liker 1
Skrevet

Takk til dere som har svart! Jeg jobber vakter på 8 timer, så det er dessverre ikke slik at det er kortere vakter over flere dager i uken. Det var smart å regne ut antall timer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...