Gå til innhold

Når merket du endringer psykisk og fysisk etter omlegging av kosthold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært 100% sunn i en uke. Kroppen føles vel kanskje litt lettere både mentalt og fysisk. Jeg er ikke like oppblåst som før. Synes det har vært ganske hardt å legge om. Så meg i speilet i dag, ser seriøst gammel og slitt ut 😂 Kan omlegging av kosthold bidra til dårligere søvn den første tiden? Har vært litt laber i humøret, og var på nippet til å bestille meg junk i går. Lurer generelt på om når man kan forvente å se litt friskere ut, og at negler, hud og hår får bedre kvalitet f.eks. Jeg spiser mye frukt, grønnsaker, magert pålegg og sunne middager. Tar i tillegg vitamintilskudd nå, og drikker mer vann.

Og forresten, hvor mye kan man gå ned i vekt kun ved omlegging av kosthold og ikke trener? Jeg levde veldig usunt før med junk flere ganger i måneden, chips, brus, sjokolade etc.. og fikk i meg lite vitaminer.

Anonymkode: b521e...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la om livsstilen for ca 3 uker siden og føler jeg begynte å merke noe etter et par uker. Ikke store ting, men føler meg litt lettere fysisk. Mentalt merker jeg ikke stort, men hadde det ganske greit der fra før, så det er ikke en del av målsettingen :)

Hår og negler var også greie, så for min del dreier omleggingen seg mest om vektnedgang og der begynner jeg så smått å merke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Du er flink forresten, bra jobba! Det er skikkelig krevende synes jeg, men det går vel bedre etterhvert, når kroppen slutter å skrike etter junk. Lykke til videre :)

Hører gjerne fra dere andre som har lagt om kosthold, det er fint å kunne støtte seg på.

Ts

Anonymkode: b521e...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg prøvde keto ble jeg så uvel at jeg ga meg etter noen dager. Neste gang gikk det mye lettere, og nå merker jeg bare at jeg føler meg veldig mye bedre når jeg spiser ordentlig igjen etter å ha spist drittmat.

Ble kvitt oppblåst mage veldig fort og fikk bedre og mer stabil energi. Har hatt den erfaringen med både keto, periodisk faste og å kutte ut planter.

Anonymkode: 7dad4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal teste ut eksludering av matvarer for å se om det kan være matallergier så sies det jo ofte at man må kutte ut en matvare i minst to uker fordi det tar minst så lang tid for kroppen å "resette" seg.

Forskning viser at det kan ta opptil 21 dager før kroppen venner seg til en ny vane, så vær tålmodig så ser du resultater snart! Du er godt på vei. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...