AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Hei dere som har hatt corona som gravid! Vil dere dele litt om forløpet? Hvor lenge var du syk? Hvor syk ble du? Når i graviditeten ble du syk? Er selv gravid i uke 32, fullvaksinert, men har høyt blodtrykk og overvekt. Kjenner jeg er veldig redd for å bli smitta. Anonymkode: 07732...583
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Var 28 uker på vei, uvaksinert. Hadde 37,0 i feber i 1,5 døgn. Ingen plager ellers. Testen ble negativ 10 dager senere. Anonymkode: 492ab...027
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Nær venninne hadde delta nå i julen, ca 35 uker på vei. Litt feber og forkjøla et par dager, ellers grei form. Mistet luktesansen, men den kom kjapt tilbake etter at hun frisknet til. Er dobbeltvaksinert. Anonymkode: dd830...bda
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Uke 36+0 i dag. Fikk positiv hjemmetest på fredag. Fra før overvektig og noe høyere blodtrykk (men ikke behov for behandling). Svangerskapsdiabetes. Når jeg fikk positiv test hadde jeg kun litt hes stemme. I helgen var jeg forkjølet med tungt og tett hode. Nå føler jeg meg nesten vanlig (så vanlig man er som høygravid 🙈). 2 dager igjen av isolasjon Anonymkode: f874d...c95
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uke 36+0 i dag. Fikk positiv hjemmetest på fredag. Fra før overvektig og noe høyere blodtrykk (men ikke behov for behandling). Svangerskapsdiabetes. Når jeg fikk positiv test hadde jeg kun litt hes stemme. I helgen var jeg forkjølet med tungt og tett hode. Nå føler jeg meg nesten vanlig (så vanlig man er som høygravid 🙈). 2 dager igjen av isolasjon Anonymkode: f874d...c95 Meg over, har 2 doser med vaksine Anonymkode: f874d...c95
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Var 28 uker på vei, uvaksinert. Hadde 37,0 i feber i 1,5 døgn. Ingen plager ellers. Testen ble negativ 10 dager senere. Anonymkode: 492ab...027 Hei! Ble du smittet av omikron varianten? Jeg er også uvaksinert av mange ulike grunner, og skal ta vaksinen så snart jeg går over i 2. trimester. Men jeg har en sterk følelse av at jeg kommer til å bli smittet før vaskinen begynner å virke. Fint å høre om andre sin erfaring. Anonymkode: a6988...37b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var 28 uker på vei, uvaksinert. Hadde 37,0 i feber i 1,5 døgn. Ingen plager ellers. Testen ble negativ 10 dager senere. Anonymkode: 492ab...027 37 i feber? Anonymkode: 90af3...afe 2
Bruspulver Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Er uke 18+0 i dag, testet positivt på hurtigtest i går (mandag). Merket symptomer natt til søndag. Vi var 6stk på hyttetur (3 par). Ene har sannsynligvis tatt med seg smitte fra jobb. I etterkant har 4 av oss testet positivt og de to andre kjenner muligens noe i halsen. Antar derfor at det er snakk om omikron. Første var lett irritasjon i halsen sent lørdag kveld, dette gikk over i tett nese og vond hals ila natten. Noe mageknip kom utover søndagen. Våkner opp mandagen og er ikke i form, tungpustet, sår i halsen, hoster, tett i nesen og slapp. Tidvis mye slim i halsen spm jeg ikke får til å hoste opp fordi halsen er så sår. Ender derfor opp med å brekke meg/kaste opp. Er enda verre igjen i dag, og håååper dette er toppen og at jeg blir bedre i formen igjen i morgen, for dette er langt fra gøy. Har 2 vaksinedoser, og skjønner godt at de som er uvaksinerte legges inn om det er så ille som dette med to doser… 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Smittet med omikron, via barnehagebarn. Vaksinert med to doser (fikk innkalling til dose tre samme dag som positiv test, jo takk). Er gravid i uke 24. Begynte med litt tørrhoste, fikk så feber (rundt 39 på det høyeste) og muskelverk i ca ett døgn. Etter at feberen gikk ned har det vært som en kraftig forkjølelse - vondt i halsen, slimhoste, og tett nese/bihuler. Tok ca en uke før alle symptomene slapp helt. Anonymkode: 39db4...62a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Påvist korona for 11 dager siden, og jeg har vært ganske redusert. Begynte rolig med sår hals og litt snufsete, så eskalerte det til en mild influensa derfra. Tett i bryset og oppover, hodepine, feber, sår hals, mye hoste og slim og generell nedsatt allmenntilstand. Nå på dag 11 begynner jeg å føle meg bedre og ble feberfri i går. Det verste av alt er jeg har NULL smaks- og luktesans. Helt vekke. Har to vaksinedoser. Anonymkode: dd953...2b1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Påvist korona for 11 dager siden, og jeg har vært ganske redusert. Begynte rolig med sår hals og litt snufsete, så eskalerte det til en mild influensa derfra. Tett i bryset og oppover, hodepine, feber, sår hals, mye hoste og slim og generell nedsatt allmenntilstand. Nå på dag 11 begynner jeg å føle meg bedre og ble feberfri i går. Det verste av alt er jeg har NULL smaks- og luktesans. Helt vekke. Har to vaksinedoser. Anonymkode: dd953...2b1 I uke 11 forresten! Anonymkode: dd953...2b1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Ble smittet da jeg var i uke 25. Fått 3 doser, hadde tørrhoste, veldig sliten, muskelverk i ca 1 døgn, litt snørrete, ellers fin og fikk aldri feber. Anonymkode: 0dc47...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå