Million Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Nå kan det bli røykeforbud flere plasser utendørs også. Norge har som mål å ha et helt røykfritt samfunn. Siden røyking ikke medfører noe som helst godt, og bare har ulemper, heier jeg på dette forslaget. Som tidligere røyker kan jeg forstå at det er vanskelig å kutte uvanen, men når man først klarer det, er det utrolig godt å være røykfri! Jeg sluttet for 11 år siden og har aldri røyket siden. Ja til generelt røykeforbud på offentlige plasser som togstasjoner (ute), bussholdeplasser, idrettsbaner etc. Det er bare 8 % nordmenn som røyker daglig nå. Det er en drastisk nedgang ifht 70-tallet for eksempel, da hele 40% (!) av befolkningen røyket! Den gangen sto jo legen over pasientens seng og røyket mens de snakket. 18 3
Eris Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Jeg trodde det allerede var røykeforbud på togstasjoner (ute), bussholdeplasser, idrettsbaner etc. jeg? 🙈 9
Million Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2022 Eris skrev (Akkurat nå): Jeg trodde det allerede var røykeforbud på togstasjoner (ute), bussholdeplasser, idrettsbaner etc. jeg? 🙈 Det kan være røykeforbud gitt av togselskapet kanskje? Dette det er snakk om i artikkelen er en ny norsk lov som forbyr det. Det er litt mer trøkk bak en norsk lov enn regler gitt av idrettslaget eller togselskapet. 2
Brunello Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Røyk blir forbudt i Norge innen 15 år. Årsaken er at så og si ingen mennesker i ledende posisjoner vil røyke da. Siste generasjon der det er en del dom røyker er de som er 50+ nå. Av 20-åringene er det bare 4% som begynner å røyke 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 Jeg syns de burde forby hele dritten, men det skjer nok ikke må jo ha penger i statskassa 😜
youcancallmejune Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Eris skrev (2 timer siden): Jeg trodde det allerede var røykeforbud på togstasjoner (ute), bussholdeplasser, idrettsbaner etc. jeg? 🙈 Det trodde jeg også. Kan i alle fall ikke huske sist jeg så noen røyke på slike steder. Det pleier å stå en og annen røyker ved askebegrene som er plassert et godt stykke unna inngangen på diverse togstasjoner, men det er helt slutt på at de står ved inngangspartiet slik de gjorde før. Jeg synes røykerne er blitt veldig hensynsfulle. De som irriterer seg på dem nå må være slike som leter etter noe å klage på. 16 3 1
Purple Basil Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Har ikke myndighetene bedre ting å bruke tid og penger på nå? 3 4
Bli medlem Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Million skrev (6 timer siden): Siden røyking ikke medfører noe som helst godt, og bare har ulemper, heier jeg på dette forslaget. Hva mener du? Røyking fører da til store inntekter for staten, arbeidsplasser for tusenvis av folk og store aksjegevinster for investorer. Det er etter mitt syn helt klart goder. Problemet med røyking er at ulempene er flere og veier tyngre enn godene. Ikke at det ikke finnes noen. 2
Mezzosoprena Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Dette har jeg ingen problemer med å forholde meg til - jeg røyker selv, men har ingenting imot å måtte ta hensyn til andre mennesker. Dette betyr jo egentlig at forbudet ikke vil ha noen praktisk innvirkning på meg, da jeg ikke røyker i nærheten av slike steder per i dag heller 🙂 9
Fru Uperfekt Skrevet 25. januar 2022 #13 Skrevet 25. januar 2022 Million skrev (6 timer siden): Nå kan det bli røykeforbud flere plasser utendørs også. Norge har som mål å ha et helt røykfritt samfunn. Siden røyking ikke medfører noe som helst godt, og bare har ulemper, heier jeg på dette forslaget. Som tidligere røyker kan jeg forstå at det er vanskelig å kutte uvanen, men når man først klarer det, er det utrolig godt å være røykfri! Jeg sluttet for 11 år siden og har aldri røyket siden. Ja til generelt røykeforbud på offentlige plasser som togstasjoner (ute), bussholdeplasser, idrettsbaner etc. Det er bare 8 % nordmenn som røyker daglig nå. Det er en drastisk nedgang ifht 70-tallet for eksempel, da hele 40% (!) av befolkningen røyket! Den gangen sto jo legen over pasientens seng og røyket mens de snakket. Jeg og er X røyker men ser ikke behovet for dette forbudet. La de få som fortsatt røyker få ha litt frihet 5 2
Mrs Robinson Skrevet 25. januar 2022 #14 Skrevet 25. januar 2022 Athena79 skrev (7 minutter siden): Jeg syns de burde forby hele dritten, men det skjer nok ikke må jo ha penger i statskassa 😜 Gir ikke helt mening. Hadde nok vært billigere for staten å slippe å betale for alle røykrelaterte skader 3
Kågebruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Skrevet 25. januar 2022 (endret) Dette er å dra det for langt. Har aldri rørt en sigarett i mitt liv, men jeg kan ikke støtte dette. Det er vel de samme menneskene som støtter portforbud som er for dette. Helsebyråkratfascisme. Endret 25. januar 2022 av Kågebruker 14 1
Gjest Warrior Skrevet 25. januar 2022 #16 Skrevet 25. januar 2022 Jeg støtter det ikke. Selv om røyking ikke er bra så er det mange som finner ro ved å røyke og det å røyke utendørs så lenge man ikke står oppi noen så klart, bør være lov. Kan ikke ta i fra folk den lille gleden i hverdagen synes jeg. Folk skal ikke måtte gå hjem til seg selv for å røyke hver gang. Håper det aldri blir forbud Ikke før om mange mange år i alle fall.
Lilletrille79 Skrevet 25. januar 2022 #17 Skrevet 25. januar 2022 Så deilig. Jeg hater røyklukt. I går skulle jeg inn på Kiwi, og skulle bare puste inn litt frisk luft før jeg tok på munnbind. Da pustet jeg plutselig inn røy fra noen som tok seg en blås rett ved siden av. Ble kvalm og irritert😆 6
Kågebruker Skrevet 25. januar 2022 #18 Skrevet 25. januar 2022 Warrior skrev (1 minutt siden): Jeg støtter det ikke. Selv om røyking ikke er bra så er det mange som finner ro ved å røyke og det å røyke utendørs så lenge man ikke står oppi noen så klart, bør være lov. Kan ikke ta i fra folk den lille gleden i hverdagen synes jeg. Folk skal ikke måtte gå hjem til seg selv for å røyke hver gang. Håper det aldri blir forbud Ikke før om mange mange år i alle fall. Ja og jeg tror at de som røyker nå er nok folk som ikke har det så greit. Nei et sted må man sette grensen. Jeg er takknemlig for at man ikke kan røyke på kontorer, restauranter osv. Men utendørs er utendørs. 5
_popcorn_ Skrevet 25. januar 2022 #19 Skrevet 25. januar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer og svar til det. _popcorn_, mod
Flintis Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 Jeg synes dette er helt unødig, det var astmatikere før også og jeg husker det ble reagert på at det ble opprettet røkfri avdeling på den lokale kafeen, noe som var helt uhørt og unødvendig. Selv røyker jeg ikke lenger, har gjort det før, men jeg unner folk å ta seg en røyk mellom bussen og toget. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå