Gå til innhold

Ubehag i svelget

Anbefalte innlegg

I et par måneder nå har jeg hatt litt problemer med halsen. Jeg er ofte hås, har stort kremtebehov, men må gjerne streve en stund for å få det til å løsne, det kjennes ofte som om jeg på på måte ikke får svelget skikkelig, og piller setter seg også noen ganger fast i halsen min. Noen ganger setter de seg høyt oppe slik at smaken kommer opp i munnen etter hvert. Andre ganger kjennes det som om de sitter et stykke nede, og da vet jeg jo for så vidt ikke helt sikkert om de sitter fast eller om det bare kjennes slik.

Jeg er ikke allergisk og har veldig små mandler.

Noen ideer om hva dette kan skyldes? 

Anonymkode: 2aca6...26e

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1551241-ubehag-i-svelget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Har samme greia. Drittlei. Har hatt det i snart 6 måneder. Heshet, klumpfølelse og harker opp slim hver morgen og er veldig tørr i svelget om morgenen. Har vært til full sjekk med både gastroskopi, laryngoskopi og til og med CT av hals. Finner ikke noe som helst annet enn at stemmebåndene er irriterte/røde, noe legen kaller for kronisk laryngitt eller noe. Det finnes ikke behandling for slikt, men det går som regel over, men det kan ta både måneder og år.

Går på somac fast for å hindre surt mageinnhold å komme opp og irritere mer. Har antydning til reflux også, noe legen mener kan være den bakenforliggende årsaken.

Må bare prøve å lære seg å leve med ubehaget. Enkelte dager er helt ille, føles som man har en svært kjøttstykke sittende fast i halsen.

Anonymkode: abaee...1eb

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1551241-ubehag-i-svelget/#findComment-29449470
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...