Ab_naturals Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Jeg regner med at tenåringen snart kommer hjem med smitte fra skolen, men min mann og jeg er ikke helt enige om hvordan vi skal håndtere det isåfall. Det er jo lurt å tenke gjennom slikt på forhånd. Selv vil jeg helst isolere hen (vi har to etasjer og to bad), siden jeg faktisk er mer redd for denne sykdommen og evnt senvirkninger, enn jeg egentlig vil innrømme. Men samtidig er tidspunktet for evnt smitte ganske "gunstig" hvis det går an å si, siden vi voksne har relativt ferske boostere... Er det noen andre som har tenkt gjennom dette på forhånd, eller er det mer sånn go with the flow, og shit happens liksom? 😅 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Vi fikk smitte i hus før jul og isolerte tenåringen. Ingen av oss ønsker å bli syke om vi kan unngå det.
Gjest Pianobar Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 Hvor intenst er du villig til å jobbe de neste årene for å ikke få korona?
Ulrikke Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 16-åringen er muligens smittet nå (er nærkontakt av tosifret antall med positive tester i klassen og har symptomer), vi venter på svar på pcr. Vi har ikke isolert. Ikke fordi hun ikke ville klart seg isolert, det er hun selvfølgelig gammel nok til. Men mer fordi det er så mye smitte rundt nå at jeg tror det bare er et spørsmål om tid uansett. I tillegg er min far alvorlig syk, og skal i gang med behandling om noen uker. Jeg vil heller bli smittet nå, sånn at sjansene er mindre for at jeg blir det når jeg vil være tilgjengelig for dem framover. Samtidig skjønner jeg dem som velger annerledes. Men dette er vårt valg tatt ut fra en helhetsvurdering av hva vi står i. Viser det seg at hun ikke er smittet, så endrer ikke det noe her, forsåvidt - men jeg tar heller smitte nå og håper sjansen er mindre om noen uker da.... 2
Ab_naturals Skrevet 25. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2022 Pianobar skrev (10 minutter siden): Hvor intenst er du villig til å jobbe de neste årene for å ikke få korona? Godt spørsmål. Jeg vet ikke.
Susan Sto Helit Skrevet 25. januar 2022 #6 Skrevet 25. januar 2022 VI forsøkte isolering av tenåring. Men innser at både tenåringen og vi andre var smittsomme før påvist, og dermed endte vi alle som smittet likevel. 1
Alvario Skrevet 25. januar 2022 #7 Skrevet 25. januar 2022 Kommer an på hvem som er smittet. Er det 11 åringen blir nok han og faren som har hjemmekontor en «kohort». Er det de store eller mannen min isolerer vi dem på rommet med eget bad.
Babushka Skrevet 25. januar 2022 #8 Skrevet 25. januar 2022 (endret) Vi skal leve med dette viruset i flere år, med tanke på senfølger tror jeg det er lurt å prøve å unngå smitte der det er mulig. Covid 19 er ikke et vanlig forkjølelsesvirus, det har evnen til å angripe alle kroppens organer og vi vet lite om senskader på hjernen feks. Nå som dere heller ikke må i karantene dersom en i husstanden er smittet risikere dere jo også å smitte andre selv om dere må testes hver dag. Har man små barn må jo nødvendigvis en av foreldrene isolere seg med barnet, tenåringer bør jo greit klare seg selv. Usikkerheten er også stor om hvor lenge man har immunitet, tror ikke man kan tenke at skal bli smittet for å bli ferdig med det. Neste mutasjon kan være like rundt hjørnet med den massive smittebølgen som nå utspiller seg. Endret 25. januar 2022 av Babushka 2
robot Skrevet 25. januar 2022 #9 Skrevet 25. januar 2022 Vi valgte litt begge deler. Isolerte usmittet fjortis fra smittet småsøsken ved å sende ham til den andre forelderen. Ikke fordi vi er bekymret for smitte, men fordi fjortisen takler lange karantener så dårlig og allerede har hatt et par av dem. Absolutt ikke isolert barn fra foreldre og søsken ellers.
Blondiemamma Skrevet 25. januar 2022 #10 Skrevet 25. januar 2022 Vi lot det stå til og fikk covid hele gjengen. Like greit å få det overstått. Orket ikke prøve å isolere noen. 7
velociraptor Skrevet 25. januar 2022 #11 Skrevet 25. januar 2022 Blondiemamma skrev (1 minutt siden): Vi lot det stå til og fikk covid hele gjengen. Like greit å få det overstått. Orket ikke prøve å isolere noen. Samme her. Bare håpet å bli smittet fortest mulig for kortest mulig husarrest på alle. Og det gikk heldigvis fort. Visste ikke at folk fortsatt drev og isolerte seg fra sin egen familie, nå med omikron som er så mildt, og så ekstremt mye smitte som det er over alt nå 😅 7
mammams Skrevet 25. januar 2022 #12 Skrevet 25. januar 2022 Barna her har nå testet positivt på hjemmetest med to dagers mellomrom. De er 9 og 11 år så ingen isolasjon her. Jeg føler meg ikke i slag i dag, men får negativt på hurtigtest. Fikk booster rett før nyttår. Håper i grunnen jeg snart tester positivt. Skal jo litt til å slippe unna virker det som.
Pepsimaximus Skrevet 26. januar 2022 #13 Skrevet 26. januar 2022 Vi vil ikke la det stå til. Nå som nærkontakter ikke lengre er i karantene, men går på skole ved negativ test så tenker jeg vårt valg vil påvirke mange. Dersom jeg velger å la søster være tett oppi smittet bror vil jo søster bringe det videre med seg på skolen.
Puny Skrevet 26. januar 2022 #14 Skrevet 26. januar 2022 Vi prøvde aktivt å smitte hverandre. Vi orker ikke masse runder med dette. Nå tar vi de ukene her nå, så slipper vi forhåpentligvis en uke her og to uker der. 2
Zebrina Skrevet 26. januar 2022 #15 Skrevet 26. januar 2022 Vi lot det bare stå til da mellomste fikk det, men ble bare meg og han som fikk det da. Men man kan liksom ikke isolere en 5 åring. Nå har tenåringen fått det, og muligens den minste også. Litt lett feber, men foreløpig negative tester på babyen. Denne gangen valgte vi å isolere tenåringen da den klarer seg greit på rommet alene (er jo på rommet stort sett uansett 😅) .. Men ser ut til at det har sneket seg ut; vært en lang natt med en sur feberbaby. Vi får se, vanskelig å hurtigteste en under året også.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 26. januar 2022 #16 Skrevet 26. januar 2022 Her har ungene hatt korona hver sin gang, vi gjorde ingenting innenfor husets fire vegger. Levde helt som vanlig. Den som var syk smitta ingen andre (selv om ingen av ungene er vaksinerte). Det er rart at det noen ganger tydeligvis holder å puste i samme by, mens andre ganger kan man leve i samme hus, spise sammen, klemme hverandre osv., men likevel smitter det ikke.
Scoops Skrevet 26. januar 2022 #17 Skrevet 26. januar 2022 Her har vi smitte i huset nå, og ingen muligheter for isolasjon, så vi lever nesten som vanlig, bare prøver og unngå hverandre litt mer og ingen klemming og slikt 1
velociraptor Skrevet 26. januar 2022 #18 Skrevet 26. januar 2022 Zebrina skrev (2 timer siden): Vi lot det bare stå til da mellomste fikk det, men ble bare meg og han som fikk det da. Men man kan liksom ikke isolere en 5 åring. Nå har tenåringen fått det, og muligens den minste også. Litt lett feber, men foreløpig negative tester på babyen. Denne gangen valgte vi å isolere tenåringen da den klarer seg greit på rommet alene (er jo på rommet stort sett uansett 😅) .. Men ser ut til at det har sneket seg ut; vært en lang natt med en sur feberbaby. Vi får se, vanskelig å hurtigteste en under året også. Hurtigtestene er notorisk unøyaktige også, så vet ikke om jeg hadde utsatt babyen for det uansett. Heller PCR om man har mistenker. 1
Anonymous11 Skrevet 26. januar 2022 #19 Skrevet 26. januar 2022 Ser ut som vi har fått det i hus nå, mannen er i alle fall dårlig. Negativ hjemmetest enn så lenge, må nesten bare fortsette å teste etterhvert som han blir dårligere. Kjenner meg litt "småpjusk" i dag selv, håper egentlig jeg også blir smittet dersom det er covid. Vi er kommet til det punktet nå at det føles som at det er like greit å bare få overstått. Unge og friske begge to. 1
Zebrina Skrevet 26. januar 2022 #20 Skrevet 26. januar 2022 velociraptor skrev (2 timer siden): Hurtigtestene er notorisk unøyaktige også, så vet ikke om jeg hadde utsatt babyen for det uansett. Heller PCR om man har mistenker. Ja enig. Han har tatt pcr før, da to av oss hadde dette i julen. La merke til på teststasjonen så brukte de pinner med større/tjukkere tupp slik at det dekket på en måte hele nesebordet på han, og tynnere pinner på oss andre. Det gikk egentlig veldig greit. Blir helt håpløst å skulle teste han hjemme, det skal han få slippe.
Anbefalte innlegg