AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Skrevet 25. januar 2022 Jeg er fra Oslo, bor her med samboer og har vennene mine her. Men under pandemien har jeg følt mer og mer trang til å bo et nytt sted. Min samboer og jeg vil ha et hus med ordentlig plass, og vi ønsker ikke pendling til jobb. Det er per i dag ikke mulig for oss i Oslo. Skal vi flytte ut av Oslo vil jeg flytte til en by med et kulturtilbud, hvor det er mulig å ta en dagstur til Oslo. Har lenge vurdert Drammen, men jeg syns boligprisene der også begynner å øke veldig. Fredrikstad føler jeg fremdeles er litt mer rimelig. Jeg har vært litt bekymret for jobbmarkedet, men lurer på om det kanskje faktisk blir flere arbeidsplasser i Fredrikstad nå? Ønsker ikke si nøyaktig hvilken bransje jeg jobber i, men den er digital. Noen her som kan anbefale Fredrikstad? Evt. er fra Oslo og hadde samme ønsker som oss med å flytte til en by? Steder som Kolbotn, Ski, Ås, osv er ikke aktuelt. Anonymkode: 0aff8...3ea
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Har selv flyttet fra Oslo til Fredrikstad. Stor overgang men trives. Spesielt koselig her i sommersesongen. Se om du ka kontakte noen i blender collective eller i Fredrikstad næringsforening, de har peil og kan sikker gi litt råd og tips om arbeidsmarkedet Anonymkode: 114d4...31a
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har selv flyttet fra Oslo til Fredrikstad. Stor overgang men trives. Spesielt koselig her i sommersesongen. Se om du ka kontakte noen i blender collective eller i Fredrikstad næringsforening, de har peil og kan sikker gi litt råd og tips om arbeidsmarkedet Anonymkode: 114d4...31a Takk for veldig godt tips, det skal jeg gjøre! Hva har vært den store overgangen for deg? Og hvordan er byen på vinteren? Det som lokker meg med Fredrikstad er at jeg har inntrykk av at det er en del kreative mennesker der, et godt bibliotek og kulturhus. Også tenker jeg at Oslo er en drøy time unna på toget når man vil ha noe mer. Anonymkode: 0aff8...3ea
Betahann Skrevet 25. januar 2022 #4 Skrevet 25. januar 2022 Hvis boligprisene øker i Drammen er det et argument for å flytte dit. Da får man del i økningen. Fredrikstad er en fin by og ligger så nært sverige at man kan kjøpe mat til halv pris når man er lei av å være sponsor for rikingene som eier butikkjedene. Problemet er at de som bor der er Fredrikstadfolk man det kan delvis avhjelpes gjennom et åpent sinn og noen svære øreklokker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå