AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #21 Del Skrevet 29. januar 2022 laPistola skrev (På 25.1.2022 den 22.27): Nope. Det påsto jeg ikke. Ja, slå gjerne opp melkeprotein finner masse når d googler. Melkeprotein inneholder mye kasein ( som brukes for vekst) men melkeprotein og veksthormon er ikke det samme. Du gjorde jo det, du skrev "melkeprotein (veksthormon)". Kasein er en type melkeprotein, den andre typen heter myse. Kasein kalles også ostestoff, fordi det er den som skilles ut til ost. Det er et ernæringsmessig bra protein, men det er ellers ikke så ulikt andre proteiner. Alle mennesker trenger protein, blant annet for å bygge og vedlikeholde muskler. Barn i vekst trenger da god tilgang på protein. Det er ikke det samme som at "kasein brukes for vekst" som om det er noe man bør unngå, alle proteiner kan brukes for vekst. Og kasein har definitivt ikke noe med veksthormoner å gjøre. Melk inneholder ikke veksthormoner. Anonymkode: 1c3d1...fe6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #22 Del Skrevet 29. januar 2022 Jeg har gått ned 20 kg og hatt melk i kaffen min hver dag. Som en del av variert kosthold går det helt fint. Anonymkode: 0606d...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #23 Del Skrevet 29. januar 2022 laPistola skrev (På 25.1.2022 den 14.53): Melk inneholder melkeprotein, for at kalver og babyer skal vokse. Skal du ikke vokse trenger du ikke melkeprotein ( veksthormon) jeg ville ha prøvd for eksempel usukret mandelmelk. Nå er jeg ikke enig i at det er ett fett hva man inntar så lenge det inneholder en viss mengde kalorier, men usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn melk, så det blir vinn vinn, uansett hvilken teori en går for. Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. Å bytte med mandelmelk er ikke win-win. Plantemelk er fint for veganere og allergikere, men den mest næringsrike melka er kumelken. Veksthormoner fra kumelk er veganpropaganda, kumelk er en god kilde til protein, det er ikke mandelmelk. TS: Nei, meieriprodukter hindrer ikke vektnedgang så lenge du ikke spiser i kalorioverskudd. De er gode kilder til protein, jod, kalsium m.m. Anonymkode: 513a0...586 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #24 Del Skrevet 29. januar 2022 laPistola skrev (På 25.1.2022 den 21.44): Og alt dette kan du få i deg fra andre kilder, uten veksthormon. Ts får jo bare velge selv, uenigheten om melkeprotein er en klassiker i sånne diskusjoner. Det alle er enige om er at barn skal ha det for og vokse, og at kroppsbyggere skal ha det for og vokse, og at syke og underernærte skal ha det for og legge på seg. Drikker en melk og er slank, så er det jo ingen grunn til og endre det. Det er uansett viktig og være oppmerksom på næringsstoffer og sørge for at behovet er dekket, om en skal ned i vekt eller ei. Mtp at Norge er det eneste landet som tilfører jod i melkeproduksjon i stede for salt og bakevarer med salt så er melk ganske viktig for kvinnehelse. Det er også grunnen til at Norge er et av de få vestlige landene som igjen begynner å få et jodmangel-problem. Hvis du ikke har i deg noen meieriprodukter bør du vurdere et jod tilskudd. Anonymkode: 513a0...586 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 29. januar 2022 #25 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å bytte med mandelmelk er ikke win-win. Plantemelk er fint for veganere og allergikere, men den mest næringsrike melka er kumelken. Veksthormoner fra kumelk er veganpropaganda, kumelk er en god kilde til protein, det er ikke mandelmelk. TS: Nei, meieriprodukter hindrer ikke vektnedgang så lenge du ikke spiser i kalorioverskudd. De er gode kilder til protein, jod, kalsium m.m. Anonymkode: 513a0...586 Jeg er ikke veganer… jo usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn kumelk så for kaloritellerne er det vinn. Jeg ønsker minst mulig sukker og unngår melkesukker av den grunn. Jeg blir også dårlig i magen av for mye melkeprodukter, så begrenser til youghurt og litt ost. Det finnes nok mange grunner til og velge usukret mandelmelk istedenfor kumelk i kaffe og te som ikke er veganpropaganda ( aldri hørt at det er det selv) . Rent kjøtt, kylling og eggehviter er fantastiske proteinkilder for kaloritellende ikke- veganere. Skjønner egentlig ikke hvorfor kalloritellerne vil drikke så mye kalorier, trenger de ikke det til mat for og bli mette ? 🤷♀️ Det var nå bare et tips til ts fra en kjøttspiser, så velger en jo hva en vil. Det er selvsagt viktig og få i seg protein ,jod og kalsium og alt av næringstoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 29. januar 2022 #26 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mtp at Norge er det eneste landet som tilfører jod i melkeproduksjon i stede for salt og bakevarer med salt så er melk ganske viktig for kvinnehelse. Det er også grunnen til at Norge er et av de få vestlige landene som igjen begynner å få et jodmangel-problem. Hvis du ikke har i deg noen meieriprodukter bør du vurdere et jod tilskudd. Anonymkode: 513a0...586 Det er vel litt Tine propaganda. Feks Et egg gir deg like mye jod som ett lite glass melk, en fiskemiddag 3 ganger så mye. Nå avstår ikke jeg fra meieriprodukter, er bare melkesukker jeg ikke drikker ( spiser heller youghurt, ost, smør ) , men kosttilskudd er alltid lurt om en usikker på om behovet er dekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #27 Del Skrevet 29. januar 2022 laPistola skrev (På 25.1.2022 den 14.53): Melk inneholder melkeprotein, for at kalver og babyer skal vokse. Skal du ikke vokse trenger du ikke melkeprotein ( veksthormon) jeg ville ha prøvd for eksempel usukret mandelmelk. Nå er jeg ikke enig i at det er ett fett hva man inntar så lenge det inneholder en viss mengde kalorier, men usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn melk, så det blir vinn vinn, uansett hvilken teori en går for. Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. mandelmelk er ikke veldig mye bedre å få i kroppen… Anonymkode: 9dbfd...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 29. januar 2022 #28 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): mandelmelk er ikke veldig mye bedre å få i kroppen… Anonymkode: 9dbfd...806 Ikke bedre for hvem, og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #29 Del Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 12.42): Ser flere skriver at en bør være forsiktig med melk? Hvorfor det? Jeg drikker vann og te i det vanlige. Men ønsker en kaffe latte med melk eller proteinpulver på melk (smaker bedre). Vil det være dumt med tanke på vektnedgang så lenge jeg holder meg innenfor gitte kalorier? Anonymkode: 91668...8f6 Jeg drikker 2 glass melk om dagen, går ned uansett, går ned ca 1 til 2 kg i uka Anonymkode: 520ac...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #30 Del Skrevet 25. februar 2022 laPistola skrev (På 25.1.2022 den 14.53): Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. Virkelig? Mandelmelk er jo bare vann og smaker ingen ting. Havremelk er mye bedre. Anonymkode: 8ae2c...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. februar 2022 #31 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virkelig? Mandelmelk er jo bare vann og smaker ingen ting. Havremelk er mye bedre. Anonymkode: 8ae2c...238 Ja, virkelig, jeg synes det smaker godt i kaffen. Fint for deg at du liker havremelk bedre, da kan jo du drikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #32 Del Skrevet 25. februar 2022 Alt jeg vet er at da jeg opplevde et platå i vektnedgangen, og vekta ikke rikket seg, så var det å kutte melkeprodukter som gjorde at jeg raste nedover 🤷🏻♀️ Anonymkode: 7395c...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå