AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #1 Del Skrevet 25. januar 2022 Ser flere skriver at en bør være forsiktig med melk? Hvorfor det? Jeg drikker vann og te i det vanlige. Men ønsker en kaffe latte med melk eller proteinpulver på melk (smaker bedre). Vil det være dumt med tanke på vektnedgang så lenge jeg holder meg innenfor gitte kalorier? Anonymkode: 91668...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Del Skrevet 25. januar 2022 Så lenge du holder deg innenfor kaloriene er det ikke noe problem. Anonymkode: 99be4...451 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. januar 2022 #3 Del Skrevet 25. januar 2022 Melk inneholder melkeprotein, for at kalver og babyer skal vokse. Skal du ikke vokse trenger du ikke melkeprotein ( veksthormon) jeg ville ha prøvd for eksempel usukret mandelmelk. Nå er jeg ikke enig i at det er ett fett hva man inntar så lenge det inneholder en viss mengde kalorier, men usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn melk, så det blir vinn vinn, uansett hvilken teori en går for. Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #4 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg går ned masse i vekt og drikker melk. Når man skal kutte ned på kaloriene, anbefales man først å droppe «flytende kalorier», altså at man kun drikker kalorifrie drikker (vann, te, svart kaffe, lettbrus osv). Dette er for at man skal bli mettest mulig på de kaloriene man kan innta i følge planen sin. Anonymkode: 8d03b...ad0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #5 Del Skrevet 25. januar 2022 laPistola skrev (3 timer siden): Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. Da vet du ikke hva du snakker om. Har prøvd usøtet Mandelmelk i kaffe og det smaker forferdelig! Kun Mandelmelk som er beregnet for kaffe smaker godt, men den inneholder sukker. Anonymkode: 91668...8f6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #6 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg går ned masse i vekt og drikker melk. Når man skal kutte ned på kaloriene, anbefales man først å droppe «flytende kalorier», altså at man kun drikker kalorifrie drikker (vann, te, svart kaffe, lettbrus osv). Dette er for at man skal bli mettest mulig på de kaloriene man kan innta i følge planen sin. Anonymkode: 8d03b...ad0 Jeg vet det, har allerede gått ned 10 kg og kuttet alt av kalorier i drikke for lenge siden. Men innimellom savner jeg veldig melk i kaffe. Ville bare høre hva dere tenker om hva melken i seg selv gjør, eller om det er kaloriene som avgjør det hele. Anonymkode: 91668...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #7 Del Skrevet 25. januar 2022 Jeg har gått ned mye og ikke gått opp igjen, drikker melk så og si hver dag. Spiser også mye ost. Anonymkode: 25b7f...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #8 Del Skrevet 25. januar 2022 laPistola skrev (3 timer siden): Melk inneholder melkeprotein, for at kalver og babyer skal vokse. Skal du ikke vokse trenger du ikke melkeprotein ( veksthormon) jeg ville ha prøvd for eksempel usukret mandelmelk. Nå er jeg ikke enig i at det er ett fett hva man inntar så lenge det inneholder en viss mengde kalorier, men usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn melk, så det blir vinn vinn, uansett hvilken teori en går for. Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. Man trenger proteiner, D-vitamin, kalsium, jod og alt annet godt som et glass kumelk også har uavhengig av alder og "vokseperiode". Anonymkode: f0950...129 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 25. januar 2022 #9 Del Skrevet 25. januar 2022 Da jeg gikk ned 20 kg spiste jeg melkeprodukter. Veier ca 5 kg mer nå, men det har ingenting med melk å gjøre. Gått ned 3,5 kg de siste ukene, og jeg spiser mye melkeprodukter. Hvis du vil drikke melk, drikk melk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #10 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Man trenger proteiner, D-vitamin, kalsium, jod og alt annet godt som et glass kumelk også har uavhengig av alder og "vokseperiode". Anonymkode: f0950...129 Og alt det kan man få uten å drikke morsmelk fra en annen art Anonymkode: d445e...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #11 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og alt det kan man få uten å drikke morsmelk fra en annen art Anonymkode: d445e...8ae Derav "også har". Anonymkode: f0950...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #12 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg vet det, har allerede gått ned 10 kg og kuttet alt av kalorier i drikke for lenge siden. Men innimellom savner jeg veldig melk i kaffe. Ville bare høre hva dere tenker om hva melken i seg selv gjør, eller om det er kaloriene som avgjør det hele. Anonymkode: 91668...8f6 Kjør skummet melk i kaffe, det drikker jeg, lavt på kcal og du får i deg kalsium, som vi jo skal ha! ( Anonymkode: 46334...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #13 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Og alt det kan man få uten å drikke morsmelk fra en annen art Anonymkode: d445e...8ae Syns de greiene her begynner å bli litt hysteriske. Mennesker spiser mye rart, feks rogn fra fisker, egg fra høner, morsmelk fra ku og geit, kjøtt fra mange arter, planter som er dyrket fram og ikke likner sin opprinnelige art i det hele tatt. Og alt dette inneholder næringsstoffer som ikke er farlige i det hele tatt. At man velger vekk produkter av dyrevernhensyn blir noe annet, men å henge seg opp i at melken på en måte er skadelig fordi vi er utvokst og ikke trenger morsmelk blir for mye altså. Makan til priviligert i-lands-tema. Anonymkode: 8d03b...ad0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #14 Del Skrevet 25. januar 2022 Drikk melk, men fløte og fete meieriprodukter bør man holde seg unna. Magre meieriprodukter inneholder mer kalsium. Kalsium bidrar til å redusere opptak av fett. Anonymkode: 1fba9...68f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #15 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Drikk melk, men fløte og fete meieriprodukter bør man holde seg unna. Magre meieriprodukter inneholder mer kalsium. Kalsium bidrar til å redusere opptak av fett. Anonymkode: 1fba9...68f Jeg vil tvert i mot si at feite meieriprodukter i moderate mengder er sunt og bra. Unngår alt av lettprodukter. Jeg gikk ned i vekt mens jeg spiste kjøtt, fisk, grønnsaker, bær, litt feite meieriprodukter, litt nøtter og frø, minimalt med frukt, og null korn, belgfrukter, sukker, erstatningsprodukter, kunstig søtning eller alkohol. Gikk fra middels BMI til rippet lavnormal BMI og har holdt meg der selv om jeg nå spiser litt korn et par ganger i uka, litt sukker eller et glass vin/øl enkelte lørdager, og litt frukt innimellom. Anonymkode: 3e333...a4e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #16 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Syns de greiene her begynner å bli litt hysteriske. Mennesker spiser mye rart, feks rogn fra fisker, egg fra høner, morsmelk fra ku og geit, kjøtt fra mange arter, planter som er dyrket fram og ikke likner sin opprinnelige art i det hele tatt. Og alt dette inneholder næringsstoffer som ikke er farlige i det hele tatt. At man velger vekk produkter av dyrevernhensyn blir noe annet, men å henge seg opp i at melken på en måte er skadelig fordi vi er utvokst og ikke trenger morsmelk blir for mye altså. Makan til priviligert i-lands-tema. Anonymkode: 8d03b...ad0 Hvor sa jeg det du påstår? Jeg har kuttet det ut det ut for dyrene,men svarer blir fortsatt det samme Anonymkode: d445e...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. januar 2022 #17 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da vet du ikke hva du snakker om. Har prøvd usøtet Mandelmelk i kaffe og det smaker forferdelig! Kun Mandelmelk som er beregnet for kaffe smaker godt, men den inneholder sukker. Anonymkode: 91668...8f6 Jeg vet jo hva JEG snakker om, beklager at du ikke likte det og smakte forskjell. Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. januar 2022 #18 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man trenger proteiner, D-vitamin, kalsium, jod og alt annet godt som et glass kumelk også har uavhengig av alder og "vokseperiode". Anonymkode: f0950...129 Og alt dette kan du få i deg fra andre kilder, uten veksthormon. Ts får jo bare velge selv, uenigheten om melkeprotein er en klassiker i sånne diskusjoner. Det alle er enige om er at barn skal ha det for og vokse, og at kroppsbyggere skal ha det for og vokse, og at syke og underernærte skal ha det for og legge på seg. Drikker en melk og er slank, så er det jo ingen grunn til og endre det. Det er uansett viktig og være oppmerksom på næringsstoffer og sørge for at behovet er dekket, om en skal ned i vekt eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #19 Del Skrevet 25. januar 2022 laPistola skrev (6 timer siden): Melk inneholder melkeprotein, for at kalver og babyer skal vokse. Skal du ikke vokse trenger du ikke melkeprotein ( veksthormon) jeg ville ha prøvd for eksempel usukret mandelmelk. Nå er jeg ikke enig i at det er ett fett hva man inntar så lenge det inneholder en viss mengde kalorier, men usukret mandelmelk inneholder mindre kalorier enn melk, så det blir vinn vinn, uansett hvilken teori en går for. Smaker ikke forskjell selv med det isteden for kumelk i kaffe, te osv. laPistola skrev (2 minutter siden): Og alt dette kan du få i deg fra andre kilder, uten veksthormon. Ts får jo bare velge selv, uenigheten om melkeprotein er en klassiker i sånne diskusjoner. Det alle er enige om er at barn skal ha det for og vokse, og at kroppsbyggere skal ha det for og vokse, og at syke og underernærte skal ha det for og legge på seg. Drikker en melk og er slank, så er det jo ingen grunn til og endre det. Det er uansett viktig og være oppmerksom på næringsstoffer og sørge for at behovet er dekket, om en skal ned i vekt eller ei. I alle dager. Du påstår faktisk at melkeprotein og veksthormon er det samme! Håper alle ser bort fra dette tullet, og i det minste selv slår opp hva veksthormon er. Og melkeproteiner har ingenting med veksthormoner å gjøre. Anonymkode: 1c3d1...fe6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. januar 2022 #20 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I alle dager. Du påstår faktisk at melkeprotein og veksthormon er det samme! Håper alle ser bort fra dette tullet, og i det minste selv slår opp hva veksthormon er. Og melkeproteiner har ingenting med veksthormoner å gjøre. Anonymkode: 1c3d1...fe6 Nope. Det påsto jeg ikke. Ja, slå gjerne opp melkeprotein finner masse når d googler. Melkeprotein inneholder mye kasein ( som brukes for vekst) men melkeprotein og veksthormon er ikke det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå